www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. listopadu 2020, Svátek má Zina, zítra Ondřej

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

SOUHRN: Rally Morava - V okolí Šternberku se znovu dařilo Odložilíkovi

11. října 2020 • 18:40

Rallysprint série pokračuje po měsíční pauze svým již čtvrtým závodem. Posádky se tentokrát vydají na rychlostní zkoušky do okolí Šternberku, kde se uskuteční znovuobnovená soutěž nesoucí tentokrát název Futures Contproduct Rally Morava. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Futures Contproduct Rally Morava ON LINE --- Základní informace o Futures Contproduct Rally Morava --- Diskuzní fórum k Futures Contproduct Rally Morava

RZ 6 - Jívová (15.00 km)

Roman Odložilík - Martin Tureček, Škoda Fabia Rally2 Evo - Futures Contproduct Rally Morava 2020; foto: F.Dušek

Závěrečná zkouška soutěže opět nejlépe sedla Adamu Březíkovi, který na ní v napínavém souboji porazil Petra Semeráda o 1.9 sekundy. Z původní bitvy obou mladíků o třetí místo se však nakonec stal souboj o stříbro, neboť do té doby druhý Ondřej Bisaha ztratil v cíli testu na Březíka rovných sedm vteřin, třetí byl na RZ 6 Martin Vlček a pátý těsně za Bisahou Roman Odložilík.

Roman Odložilík s Martinem Turečkem se stal absolutním vítězem letošní Futures Contproduct Rally Morava 2020, čímž navázal na své předchozí tři triumfy z okolí Šternberka. O 2.2 sekundy za nimi skončili Adam Březík s Markem Omelkou, další dvě vteřiny zpět nakonec doplnili stupně vítězů Petr Semerád s Jiřím Hovorkou.

„Před závodem jsme nepočítali, že bychom na jejím konci mohli být nejrychlejší posádkou. Ale jak se soutěž postupně vyvíjela, hrálo nám to do not. Trať sprintu byla poměrně rychlá a místy až nebezpečná. Přesto musím velice poděkovat pořadatelům, že dokázali v této 'divoké' době závod uskutečnit. Z vítězství máme v týmu všichni obrovskou radost,“ okomentoval výsledek Roman Odložilík.

„Hlavně jsem se chtěl více seznámit s vozem specifikace R5 a sbírání další zkušeností, neboť s tímto autem nemám skoro nic odjeto. O to krásnější je, že jsme se dostali na druhé místo absolutně, což je pro mne výsledek z říše snů. Hlavně v porovnání se soupeři, kteří mají s R5 odjeto několik. Jsem rád, že jsem si s autem rychle porozuměl. Těší mne i to, že jsem dokázal uspět na trati, kde jsem doposud nestartoval,“ řekl v cíli Adam Březík.

Třetí příčka Petra Semeráda znamenala pro mladého pražského pilota důležitý bodový přínos do klasifikace Autoklub Poháru 2+, ve kterém už nemůže být předstižen.

„Naším cílem bylo dokončit sprint v TOP5, tak abychom si pojistili průběžně vedoucí příčku v kategorii P2+. Celá soutěž se pro nás vyvíjela dobře. Před závěrečnou zkouškou jsme byli čtvrtí se ztrátou desetiny vteřiny na Adama Březíka. V tu chvíli zavelelo srdíčko závodníka a do poslední zkoušky jsme dali vše. Zajeli jsme v ní druhý nejrychlejší čas, kdy jsme porazili Odložilíka i Bisahu. Jen Adam byl lepší a já mu za jeho výkon gratuluji. Cíl jsme si splnili a z 3. místa máme velkou radost,“ popsal Petr Semerád

S čtvrtou příčkou nebyl určitě spokojen Ondřej Bisaha, který až do poslední zkoušky držel druhé místo, pouhých 9.8 sekundy na Odložilíka v cíli rally ztratil pátý Martin Vlček. Body za šesté místo si domů odvezl Robert Adolf, kterého od prvního místa dělila téměř minuta.

Na sedmou příčku si ještě dokázal na poslední zkoušce polepšit rodinný tandem Horákových, který předstihnul o osm desetin sekundy Tomáše Kurku. Devátý absolutně skončil David Tomek.

První desítku absolutní klasifikace uzavřel stylově Jan Dohnal, tedy jasný 'Dominátor' a vítěz hodnocení Rallysprint Série, který tentokrát v průběhu rally nenašel přemožitele na jediném rychlostním testu. Druhý skončil Egon Smékal s více než minutovým odstupem před Martinem Lehkým, vítězem třídy 6.

„Dopadlo to pro nás skvěle. Organizátoři namotali tratě, jaké už se v Česku dávno nejezdí. Uskákané, úzké, uklouzané, technické i rychlé. Nás to hodně bavilo. Díky moc celému týmu, všem partnerům a lidem okolo nás. Všichni mají podíl na našich letošních výsledcích. Ta skládačka je někdy složitá, ale s cliem nás to prostě baví a v této sezóně vše zapadlo do sebe,“ uvedl spokojený Jan Dohnal.

Čtvrté místo ve dvoukolkách a druhé místo ve třídě 6 nakonec získal Petr Gargulák před Dominikem Stříteským, o jehož pátém místě definitivně rozhodla penalizace, která byla dohrou chyby na RZ 4 (nesprávné projetí trati). Šesté místo v RSS a třetí ve třídě 6 získal Michal Srb.

Letošní LIQUI MOLY Rallysprint Série 2020 by se měla uzavřít za dva týdny při Part Rally Vsetín, vzhledem k avizovanému dalšímu vývoji aktuální celospolečenské situace se však tento scénář jeví bohužel jako silně nepravděpodobný-

RZ 5 - Bedřichov (5.57 km)

Z nejrychlejšího času na RZ 5 se mohl konečně radovat také Ondřej Bisaha, ale s odstupem pouhých dvou desetin vteřiny za ním byl v cíli testu lídr soutěže Roman Odložilík. Před poslední zkouškou tak oba moravské rivaly od sebe dělilo rovných sedm sekund.

Na pátém testu se jelo na špici opravdu pekelné tempo. Třetí čas zajel mladý Březík (+0.6 s) před Martinem Vlčkem (+1.1 s) a Petrem Semerádem (+1.4 s na Bisahu). Březík se tak v přetahované o bronz posunul o pouhou destinu vteřiny před Semeráda!

Další tři vteřiny přidal ke svému vedení Jan Dohnal, druhý Egon Smékal již jen v klidu jistil stříbro před Martinem Lehkým, který ztrácel na zlínského pilota bez desetiny dvacet čtyři vteřin.

RZ 4 - Libina (10.45 km)

Roman Odložilík hned zkraje druhé sekce jasně ukázal svým soupeřům, že jim nenechá ani metr trati zadarmo. Čtvrtý měřený test zajel v rychlostním průměru více než o dva kilometry hodině rychlejším v porovnání s prvním průjezdem a byl zde opět nejrychlejší.

O 1.2 sekundy za ním byl na RZ 4 klasifikován Martin Vlček, další 1.1 sekundy ztratil Petr Semerád. Čtvrtý byl Martin Březík a teprve pátý pak Ondřej Bisaha, který za Odložilíkem zaostal o 4.8 sekundy.

Náskok fryštáckého pilota ve vedení soutěže se takto rázem ztrojnásobil na 7.2 vteřiny, za druhým Bisahou se pak s mizivými odstupy seřadili Semerád a Březík, které následoval Martin Vlček. Smůlu měl Jaroslav Pešl, jehož novou Fiestu Open N odstavily technické potíže.

Ve dvoukolkách bylo jenom otázkou, o kolik vteřin navýší Jan Dohnal náskok na Egona Smékala, po čtvrtém testu to bylo už 34.7 sekundy. Třetí čas zajel na RZ 4 Petr Gargulák, který těsně pokořil Martina Lehkého.

Právě Lehký se po tomto testu osamostatnil na třetí pozici kategorie, neboť mladý Dominik Stříteský tentokrát vystřihul hodiny a ztratil téměř tři čtvtě minuty na nejrychlejšího Dohnala. Z toho profitoval i Gargulák, který se posunul na čtvrtou příčku.

RZ 3 - Jívová (15.00 km)

O závěr úvodní sekce se postaral první průjezd nejdelší zkouškou soutěže. Překvapivě nejrychlejší byl na patnácti kilometrech mladý Adam Březík, který si od svého otce Martina půjčil nejen vůz, ale i spolujezdce Marka Omelku, když byl o 1.3 sekundy rychlejší druhého Ondřeje Bisahy.

O rovné tři vteřiny za Březíkem proťal cílovou fotobuňku Roman Odložilík, čtvrtý čas pak na své konto připsal Petr Semerád před Martinem Vlčkem. Smůlu měl průběžně šestý Karel Trněný, jehož Fiestu R5 zastavily technické problémy, svou Fabii Rally2 Evo pak rozbil slovenský host Roman Popovič.

Odložilíkovo vedení před Bisahou se tak v polovině rally smrsklo na 2.4 vteřiny, posun na třetí pozici zaznamenal Březík, který takto přeskočil Semeráda i Vlčka. Na šesté místo si polepšil Robert Adolf.

Doslova výprask uštědřil zbytku startovního pole v kategorii RSS Jan Dohnal, když druhému Martinu Lehkému nadělil 17.3 sekundy a třetímu Egonu Smékalovi ještě o 1.1 sekundy navíc. Po třetí zkoušce měl Dohnal před Smékalem k dobru rovných 26 vteřin, Lehký se vrátil zpět na třetí místo, o 3.2 sekundy před Stříteským.

Tomáš Knápek se namísto úvah o zapojení se do souboje o třetí příčku musel se soutěží předčasně rozloučit, když na svém Opelu Adam R2 poškodil na RZ 3 zavěšení.

RZ 2 - Bedřichov (5.57 km)

Také druhý test vyšel nejlépe Odložilíkovi, druhý byl tentokrát Martin Vlček na Hyundai i20 R5. Opět třetí byl v hodnocení zkoušky Petr Semerád, kterému byl těsně v závěsu Ondřej Bisaha.

Pátý čas zajel Karel Trněný před Adamem Březíkem a Pavlem Ševčíkem, který s Lancerem Evo IX dokázal pokořit modernější vozy Roberta Adolfa a Jaroslava Pešla, i Mini WRC patřící Tomáši Kurkovi.

Odložilík tak na čele průběžné absolutní klasifikace lehce navýšil náskok před druhým Bisahou, třetí byl o osm desetin zpět i nadále Semerád, na kterého po druhém testu ztrácet pouhých devět desetin vteřiny Vlček, který tak za sebe odsunul Březíka.

Kategorii aut s jednou poháněnou nápravou nečekala na čele žádná změna, když nejrychlejší byl znovu Jan Dohnal před Egonem Smékalem. Třetím časem se ale na průběžné třetí místo celkově posunul mladý Dominik Stříteský.

RZ 1 - Libina (10.45 km)

Nejrychlejší časem vstoupil do letošní Futures Contproduct Rally Morava 2020 Roman Odložilík, který stejně jako na Pačejově usednul ve Šternberku za volant Škody Fabie Rally2 Evo. O necelé tři vteřiny za ním dojel do cíle úvodního testu Ondřej Bisaha na Hyundai i20 R5, o další vteřinu zpět pak byl mladý Petr Semerád na Fabii R5.

Solidní čtvrtý čas předvedl na Libině další junior, Adam Březík, který se tentokrát usadil za volant Fabie R5 a nechal za sebou zkušené matadory této kategorie v podání Martina Vlčka, Roberta Adolfa a Karla Trněného. Osmý čas zajel Jaroslav Pešl s Fiestou kategorie Open N.

V hodnocení Rallysprint Série se hned zkraje začalo podle letošního zaběhnutého scénáře, když úvodní test jasně ukořistil ve svůj prospěch Jan Dohnal před Egonem Smékalem, třetí byl na RZ 1 Martin Lehký s Fiestou Rally4.

Na start soutěže se postavil také třetí muž z Pačejova, tedy Jan Černý, ale jeho Volkswagen Polo Gti R5 si tentokrát 'postavil hlavu' a příbramský jezdec odstoupil po prvním testu kvůli závadě na odpojovači motoru.

-jav- , -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist