www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

SOUHRN: Rallye Český Krumlov vyhrál po strhujícím finiši Jan Kopecký

24. května 2022 • 18:00

Pouhopouhé dva týdny po Šumavě pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích dalším podnikem, tentokráte již třetím. Stává se jím Rallye Český Krumlov, která se po loňské podzimní covidové verzi vrací do květnového termínu. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Rallye Český Krumlov ON LINE --- Výsledky Rallye Český Krumlov - historic ON LINE --- Základní informace o Rallye Český Krumlov --- Diskuzní fórum k Rallye Český Krumlov

2. etapa

Jan Kopecký - Jan Hloušek (Škoda Fabia Rally2 Evo) - Rallye Český Krumlov 2022

Sobotní etapa 49. Rallye Český Krumlov 2022, která byla zařazena do FIA – European Rally Trophy a SONAX Mistrovství ČR v rally, obsahovala téměř stovku měřených kilometrů. Soutěžící se vydali na rychlostní zkoušky Kohout, Malonty, Rožmberk a na Super RZ na českobudějovickém Výstavišti. V okolí Českého Krumlova panovalo od samého rána slunečné počasí. Oproti pátku se však ochladilo a teploty nedosahovaly tropické třicítky. Po nočních bouřkách byl povrch měřených testů na mnoha místech mokrý, což ztěžovalo volbu správných pneumatik.

Do druhé etapy jihočeské soutěže nenastoupili Rakušan Markus Stockinger nebo domácí Petr Štěpánek. Úvodní téměř jedenáctikilometrový Kohout zajel v nejrychlejším čase vítěz páteční etapy Jan Kopecký se Škodou Fabia Rally2 Evo. Se ztrátou čtyř sekund prolétl cílovou fotobuňkou Václav Pech. Jindy minimální ztráta jeho Fordu Focus WRC se v případě tohoto těsného souboje o celkové vítězství může stát rozhodující. Třetí čas patřil Dominiku Stříteskému, který odskočil svému juniorskému soupeři Adamovi Březíkovi. Havárie na prvním ranním úseku znamenala konec pro Andreje Barčáka. V kategorii historických automobilů zvítězil Jan Frei se Škodou 130 LR o pouhou jednu desetinu sekundy před Vlastimilem Neumannem, který vyhrál včerejší etapu. Třetí byl Jiří Petrášek, na celkovém průběžném pořadí se nic na medailových pozicích nezměnilo.

Malonty, zřejmě nejznámější českokrumlovská rychlostní zkouška, byla letos prodloužena a měřila 27,69 kilometrů. Nejrychleji ji projel opět Jan Kopecký a navýšil náskok na druhého Václava Pecha na 7,6 sekundy. Dominik Stříteský byl i na Malontech rychlejší než Filip Mareš, ale průběžné pořadí zůstalo zachováno. Jaromír Tarabus, který řídil Peugeot 208 Rally4 s jednou poháněnou nápravou, se po tomto měřeném úseku posunul až na celkové průběžné osmé místo. Během testu havarovalo několik posádek. Michal Savruk s Pavlem Zalabákem, Rudolf Leitner s Rolandem Matuschem a Tomáš Štuksa s Ondřejem Novákem. Po havárii mladého Štuksy byla rychlostní zkouška na několik minut pozastavena. Po výletu mimo trať odstoupil v cíli vložky Bulhar Daniel Popov. Malonty v kategorii historiků ovládl rychlý Ford Escort RS Cosworth Vlastimila Neumanna. Se ztrátou 24,2 sekundy dorazil do cíle Jiří Petrášek s Asconou a třetí čas zajel Jindřich Štolfa. Bohužel tato erzeta byla konečnou pro dosud průběžně druhého Jana Freie. Vyřadila ho porucha motoru Škody 130 LR.

Rychlostní zkouška Rožmberk se jela oproti loňskému roku v opačném směru. Necelých deset měřených kilometrů zajel nejrychleji Václav Pech a umazal z průběžného vedení Jana Kopeckého 2,6 sekundy. Jan Kopecký i Dominik Stříteský zajeli na Rožmberku naprosto shodný čas. Mezi historiky se na této rychlostní zkoušce za nejrychlejšího Neumanna poskládali Hejhal a Šrámek. V celkovém průběžném pořadí se mezi historiky nic nezměnilo.

Po odjetí třech klasických erzet se soutěžící vydali na přeskupení do Kaplice, kde panovala skvělá divácká kulisa. Po přeskupení se posádky vydaly zpět do Českých Budějovic, kde je čekal průjezd Super RZ v CB Auto Rallye Aréně. Nejrychleji na českobudějovickém Výstavišti zajel Filip Mareš, Václav Pech byl rychlejší Jana Kopeckého, ale na průběžném čele se nic nezměnilo. Mezi historiky rovněž nedošlo k žádným změnám v průběžném pořadí. Následoval zasloužený servis, kde se mechanici snažili připravit, případně opravit soutěžní techniku na závěrečnou sekci soutěže. Ze servisu se posádky vydaly na opakované průjezdy klasických rychlostních zkoušek.

Opakovaný průjezd Kohoutem se stal kořistí Václava Pecha. Jan Kopecký ztratil 2,1 sekundy a jeho náskok na čele se snížil na pouhých 2,4 sekundy. Dominik Stříteský byl rychlejší než Filip Mareš, ale v celkovém průběžném pořadí je rychlejší Mareš. Jiří Petrášek s Opel Ascona B suveréně vyhrál opakovaný průjezd Kohoutem. Za ním dojel Jindřich Štolfa s Roverem 220 Gti. Posádka bratří Hejhalů dojela v tomto měřeném úseku třetí. Vlastimil Neumann dosáhl až čtvrtého času v erzetě, ale stále je s přesvědčivým náskokem v čele průběžného pořadí historiků.

Předposlední rychlostní zkouškou 49. Rallye Český Krumlov byl druhý průjezd dlouhými Malonty. K útoku na celkové prvenství zavelel Václav Pech. Cílovou fotobuňku proťal jeho Ford Focus WRC v nejrychlejším čase, což znamenalo posun do průběžného vedení v soutěži. Jan Kopecký se Škodou Fabia Rally2 Evo rovněž nejel pomalu, ale na udržení vedení to nestačilo. Jelo se opravdu rychle, Václav Pech se na druhém průjezdu Malont zlepšil o více než půl minutu. Třetí nejrychlejší čas zaznamenal Filip Mareš, čtvrtý Dominik Stříteský. V boji o celkový bronz se nic nezměnilo ani v hodnocení historiků. Druhé Malonty byly konečné hned pro trojici historických automobilů. Petr Pavlát s Martinem Pavlátem řešili požár jejich Toyoty Celica a kvůli poruše motoru odstoupili Luboš Dolák s Jiřím Kulhanem a Jaroslav Šenkýř s Jiřím Hádlem.

Boj o absolutní vítězství ve 49. Rallye Český Krumlov 2022 vyvrcholil až na závěrečné rychlostní zkoušce, kterou byl druhý průjezd Rožmitálem. Jan Kopecký s Janem Hlouškem nasadili opravdu pekelné tempo a jejich Škoda Fabia Rally2 Evo prolétla cílovou fotobuňkou v nejrychlejším čase. Václav Pech se na cílové rampě svěřil, že při prvním průjezdu Rožmitálem měl několik krizových situací. Druhý nejrychlejší čas v erzetě odsunul tuto plzeňskou posádku z průběžně vedoucí pozice na konečnou stříbrnou příčku v absolutním pořadí. Ztráta na vedoucího Kopeckého byla 3,4 sekundy. Třetí místo v měřeném úseku a třetí místo v absolutním pořadí jihočeské soutěže patřilo Filipu Marešovi s Radovanem Buchou. Vozy s jednou poháněnou nápravou ovládl Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem. Stříbrná pozice patřila Davidovi Štefanovi s Ondřejem Vichtorou a bronzová příčka patřila Robertu Hordossymu a Štěpánovi Palivcovi. Všichni jeli s Peugeoty 208 Rally4. Závěrečná rychlostní zkouška již pořadí v hodnocení kategorie historických automobilů nezměnila. Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým vyhráli s Fordem Escort RS Cosworth 49. Rallye Český Krumlov 2022 v hodnocení historiků. Stříbrná příčka patřila Jiřímu Petráškovi a Josefu Královi s Opel Asconou B. Třetí místo absolutně obsadili Jindřich Štolfa se Zdeňkem Hawlem na Roveru 220 Gti.

Nejrychlejší jihočeskou posádkou se stali David Soldát a Jan Winzig, kteří při premiérovém startu se Škodou Fabia R5 a přestupu z dvoukolky k autu s pohonem na všechny čtyři kola obsadili celkové desáté místo absolutně.

V hodnocení Poháru pořadatele dojely do cíle pouhé dvě posádky. Úspěšnější byli Rakušané Harald Huber a Christian Schneider. Za nimi dojeli Lubomír Konšel a Pavel Frič.

Do cíle českokrumlovské soutěže dorazila i šestice vozidel startujících v rámci XIV. Rallye Legendy Show.

Konečné výsledky Rallye Český Krumlov

Konečné výsledky Rallye Český Krumlov - historic

1. etapa

49. Rallye Český Krumlov 2022 měla v pátek na programu šest rychlostních zkoušek v celkové délce šestapadesáti měřených kilometrů. Jihočeská soutěž je zařazena do FIA – European Rally Trophy a do českého SONAX Mistrovství ČR v rally. Po soudobých vozech se do první etapy vydali i soutěžící, jedoucí s historickými vozy. Startovní pole doplnily i vozy startující v rámci XIV. Rallye Legendy Show. V Českých Budějovicích panovalo od rána letní počasí a po poledni rtuť teploměru atakovala 30 stupňů Celsia. Do závodu bylo převzato rovných 100 posádek (67 soudobých aut včetně Poháru pořadatele, 23 historických a 10 legend).

Legendy zahájily program na českobudějovickém Výstavišti. Úderem 16. hodiny se na trať CB Auto Rallye Arény vydal Jan Kopecký se Škodou Fabia Rally2 Evo a hned zajel i nejrychlejší čas. S minimální ztrátou 0,3 vteřiny proťal cílovou fotobuňku Filip Mareš, startující se stejným vozem. „Až“ třetí čas, ale se ztrátou jediné vteřiny na vedoucího jezdce, dojel obhájce loňského vítězství Václav Pech. Nejrychlejším historikem byl Ford Escort RS Cosworth Vlastimila Neumanna. Necelých deset vteřin ztratil na silného Forda Jan Frei se Škodou 130 LR. Jiří Petrášek s Opel Ascona B se uvedl třetím místem.

První klasickou rychlostní zkoušku, kterou byl Rožmitál, zajel nejrychleji opět Jan Kopecký a lehce navýšil svůj náskok ve vedení závodu. Václav Pech ztratil na vedoucího jezdce pouhých 0,3 vteřiny a vyhoupl se na průběžné druhé místo. Filip Mareš zajel až třetí čas a v celkovém pořadí to znamenalo propad o příčku níže, na třetí průběžné místo. Skvělý čas zajel na tomto testu Adam Březík a přeskočil v průběžném pořadí svého velkého juniorského soupeře Dominika Stříteského. Výborně jel Jaromír Tarabus, který s vozem s jednou poháněnou nápravou držel průběžně devátou příčku. Rožmitál bohužel znamenal stopku pro domácí posádku Jiří Sojka a Jaroslav Kaločai. Suzuki Swift Sport postihla technická závada. Jiří Petrášek s historickou Asconou zajel na Rožmitále nejrychlejší čas a probojoval se do průběžného čela historiků. Ze čtvrtého průběžného místa musel odstoupit kvůli technickým problémům Francouz Scellier s BMW. Otakar Zenkl na tomto testu havaroval a soutěž pro něj rovněž skončila. Rychlostní zkouška Rožmitál byla konečnou i pro Škodu 130 L Karla Horčíka.

Kultovní místo českokrumlovské rallye je obec Svatý Jan nad Malší. Podle něj je pojmenován i třetí test pátečního harmonogramu. Václav Pech zavelel k útoku, test vyhrál a dostal se do průběžného vedení. Jan Kopecký ztratil na plzeňského pilota skoro dvě vteřiny a propadl se na průběžně druhé místo. Filip Mareš zajel na Jánu třetí čas, v celkovém pořadí se nic nezměnilo. Na osmé místo se propadl Karel Trojan, který startuje se Škodou Fabia R5. V historicích se do průběžného čela soutěže zpět propracoval Vlastimil Neumann s Fordem.

ruhý průjezd Super RZ v Českých Budějovicích se odjel ještě za světla a na soutěžící po tomto diváckém testu čekali jejich mechanici v servisu. Smůlu měl rakouský jezdec Marcus Steinbock, který s Hyundai i20 R5 zajel o kolo méně a inkasoval penalizaci. Na průběžném pořadí včetně hodnocení historiků tento test nic nezměnil. Jedenácté místo v průběžném pořadí patřilo Davidu Soldátovi, kterého naviguje domácí Jan Winzig. Pro tuto jihočeskou posádku je 49. Rallye Český Krumlov premiérou s vozem kategorie R5.

Opakované průjezdy rychlostními zkouškami Rožmitál a Ján se odjely již za tmy. S velkými obavami všichni sledovali meteoradar, který avizoval silné bouřky, blížící se do České republiky. Bouřka nebo silné přeháňky tak nějak k Rallye Český Krumlov patří, ale je pravdou, že vždy situaci spíše komplikovaly. Letos na ně v páteční etapě nedošlo. Jan Kopecký se nechtěl smířit s druhým místem v průběžném pořadí soutěže a zajel na Rožmitále nejrychlejší čas. Ten mu dopomohl k návratu na čelo závodu. Václav Pech ale ztratil na jezdce Fabie pouhých 1,3 vteřiny. Filip Mareš sledoval souboj svých největších rivalů zpovzdálí ze třetí pozice. Na tomto měřeném úseku havaroval Aleš Jirásek s Petrem Machů. Po jejich havárii byl test zastaven a následně zrušen kvůli neprůjezdnosti trati. Zbylým posádkám včetně historiků byl přidělen náhradní čas.

Závěrečnou rychlostní zkoušku Ján, která byla nejdelším měřeným úsekem páteční etapy, vyhrál Václav Pech s Fordem Focus WRC, ale na vítězství v etapě to nestačilo. Druhý Jan Kopecký ztratil v erzetě pouhých 0,2 vteřiny a o zanedbatelných 0,3 vteřiny si udržel vedoucí pozici po prvním dní 49. Rallye Český Krumlov 2022. Opět třetí čas a průběžně třetí místo absolutně patřilo Filipu Marešovi. Souboj juniorů Dominika Stříteského a Adama Březíka (oba Škoda Fabia R5) o čtvrté místo skončil nerozhodně. Po úvodní etapě 49. Rallye Český Krumlov mají totiž oba na desetinu vteřiny shodný čas! V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou byl nejrychlejším jezdcem zkušený Jaromír Tarabus, druhá příčka patřila Bulharu Danielu Popovovi a třetí byl Robert Hordossy. Všichni závodili s vozy Peugeot 208 Rally4. V Poháru pořadatele byl nejrychlejším jezdcem Rakušan Richard Knapp s Mitsubishi Lancer EVO III. Vítězství v rámci Autoklub MČR v rally historických automobilů patřilo po první etapě Vlastimilu Neumannovi s Fordem Escort RS Cosworth. Na druhé místo se po posledním měřeném úseku dostal Jan Frei se Škodou 130 LR a odsunul tak Jiřího Petráška s Opel Asconou B na třetí místo.

Shakedown

Výsledky shakedownu Rallye Český Krumlov

Před soutěží

Pouhopouhé dva týdny po Šumavě pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích dalším podnikem, tentokráte již třetím. Stává se jím Rallye Český Krumlov, která se po loňské podzimní covidové verzi vrací do květnového termínu. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

-dal- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist