www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. dubna 2024, Svátek má Irena, zítra Rudolf

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

SOUHRN: Jan Kopecký vítězem napínavé Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2022

18. června 2022 • 15:20

Měsíc po krumlovské soutěži pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích dalším závodem. Posádky se tentokrát přesouvají na Moravu, konkrétně do vinařské oblasti na jih od Brna, kde se uskuteční tradiční Agrotec Petronas Rally Hustopeče. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Agrotec Petronas Rally Hustopeče ON LINE --- Výsledky Agrotec Petronas Rally Hustopeče - historic ON LINE --- Základní informace o Agrotec Petronas Rally Hustopeče --- Diskuzní fórum k Agrotec Petronas Rally Hustopeče

- - - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - - -

Nádhernou bitvou doslova až do posledních měřených metrů vyvrcholil letošní 17. ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2022. Z celkového vítězství se nakonec radovala posádka Jan Kopecký - Jan Hloušek na Škodě Fabii Rally2 Evo, absolutorium si ale zaslouží i další dvě dvojice, které stanuly na stupních vítězů.

Kopecký v závěrečné sekci dokázal udržet své průběžné vedení a nakonec byl v cíli o 6.3 sekundy rychlejší dvojice Václav Pech - Petr Uhel na Fordu Focus WRC, o dalších 5.2 vteřiny zpět pak skončili bronzoví Filip Mareš s Radovanem Buchou na Fabii Rally2 Evo. Ti zároveň vybojovali prvenství v rámci hodnocení mistrovství Slovenska.

Čtvrtý Dominik Stříteský dnes bez problémů uhlídal svou čtvrtou příčku před Polákem Gzegorzem Grzybem a Jaroslavem Melichárkem, které ale zajímal především vlastní souboj o body v rámci šampionátu našich východních sousedů. Z šesté příčky nakonec odstoupil na poslední zkoušce Miroslav Jakeš (defekt).

Klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou jasně opanovali Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem před Robertem Hordossym a Štěpánem Palivcem (všichni Peugeot 208 Rally4). O třetím místě Lukáše Frány se rozhodlo až na posledním rychlostním testu, po němž dokázal přeskočit Kryštofa Zpěváka.

Ohlasy z cíle:

Jan Kopecký - Jan Hloušek, Škoda Fabia Rally2 Evo - Agrotec Petrona Rally Hustopeče 2022; foto: Rallyservice.cz

Jan Kopecký (1. místo): „Bylo to tu jako každoročně náročné. Dneska bylo opět pořádné horko a pěkně jsme se zapotili, ale bývalo to i horší. Dnes jsme spokojení. Po první sekci to vypadalo, že Venca půjde před nás, drobně jsme změnili nastavení auta jak jsem to cítil, že by to mohlo fungovat, a pomohlo to. Odpoledne na prvních dvou zkouškách jsem byl překvapený, že se nám podařilo Vaškovi odskočit a pak už jsem si byl jistý, že pokud to někde nezkazím, tak to dokážu uhlídat. Musím poděkovat i Jardovi Starému a Tomáši Drástovi, protože zvládli skvěle práci špionů.“

Václav Pech (2. místo): „Hrozně mě mrzí, že o všem rozhodla jedna zkouška, kterou jsme nemohli nijak ovlivnit. Svezení to jinak bylo fantastické a byl to super souboj. Teď ale malinko převládá hořkost, že o výsledku rozhodla ředitelka u zeleného stolu. Dnes jsme se snažili a jeli naplno co umíme. Byl to fantastický sport, přetahovaná a mohli jsme to rozhodnout ještě na poslední vložce. Šest vteřin na takovéto soutěži, v prachu, na šotolinách a neudělat žádnou jezdeckou chybu, to je neuvěřitelný souboj. Spíš bude převládat to sportovní nadšení.“

Filip Mareš (3. místo): „Pořád jsme po desetinkách lehce ztráceli. Škoda těch pár vteřin, které jsme včera nechali v tom prachu, to nás samozřejmě mrzí. Mohli jsme tomu souboji mezi Honzou a Vaškem být blíž a třeba na ně zkusit v závěru zatlačit. Každopádně byl celý závod v pekelném tempu a moc jsme si to užili. Celý tým fungoval fantasticky a asi bych těžko hledal nějaké zásadní chyby. Určitě nám pomohlo i rozjetí z Rajdu Polského, je to rozhodně znát.“

Dominik Stříteský (4. místo): „Ten včerejší retardér nakonec naši pozici v cíli nijak neovlivnil, ale bojovali jsme. Bohužel mi to dneska nějak úplně nesedlo, ale výsledek a body jsou dobré, auto je v pořádku a to je hlavní. Nějak jsem se dnes hledal a nedokázal naskočit na tu správnou vlnu, ale naštěstí nebylo potřeba s nikým bojovat. Dnes jsem zjistil, že druhý průjezd je mnohem rychlejší než první, že se to vše vyháže. Ta šotolina tady byla náročná, bylo to v úzkém a rychlé. Divácky paráda, pro mě trošku trápení, ale člověk se všechno může naučit.“

Grzegorz Grzyb (5. místo): „Ještě přesně nevíme, kolik bodů si připisujeme do slovenského mistrovství, protože se nějak řeší koeficienty a nevím přesně za který den je víc a míň bodů. Ale byli jsme druzí za Marešem, tak jsme spokojení. Jemu jsme nestačili, ale máme radost, že se nám podařilo porazit Jarka Melichárka a to byl náš cíl. Být absolutně v TOP 5 na takovéto soutěži je určitě taky pěkný výsledek. Nezměnil jsem ale názor na to, že závodit v tom prachu je naprostá idiocie. Diváky zaháníme od trati, ale my jedeme v takové mlze, že pokud by někdo na trati havaroval, tak se navzájem pozabíjíme. Ale to je asi v pořádku.“

Jaroslav Melichárek (6. místo): „Dnes to byl úplně jiný den. Rychlostní zkoušky se mi líbily a neprášilo se tolik jako včera, takže jsme si to užili. Poslední sekce byla krásná a svedli jsme pěkný souboj s Grzybem, jelo se rychle. Krásný sport. Do posledních tří zkoušek už jsme neměnili nastavením auta, ale fungovalo to pěkně a cítil jsem se o hodně komfortněji a také časy byly super.“

Jaromír Tarabus (1. místo 2WD): „Svezli jsme se pěkně a užili si to. I ten šotolinový závěr byl krásný, bylo to míň zaprášené a rozfoukalo se to, super. Jeli jsme si svoje, možná bychom byli o něco rychlejší, kdyby jsme tu měli soupeře, ale stejně se do toho vždy snažíme dát maximum. Ve dvoukolkách je hodně rychlých jezdců, ale ne třeba s těmi nejsilnějšími specifikacemi vozů. Možná Dominik Brož by tu byl rychlý, my děláme co umíme a ostaní není na nás. Naše auto není samozřejmě podvozkově tak komfortní jako čtyřkolka, ale pořád je to pěkné svezení. Možná bych chtěl jet občas trošku ve smyku, ale neumím tam to auto úplně dávat. Nicméně dvoukolce by stejně asi takový jízdní styl úplně nevyhovoval.“

Souboj o vítězství graduje, první trojka je srovnána v deseti sekundách

Ani první průjezdy trojicí náročných sobotních úseků příliš nepomohly s vyluštěním hádanky, kdo na 17. ročníku Agrotec Petronas rally Hustopeče vystoupá na nejvyšší stupínek. Vedení udržel Jan Kopecký, ale do závěrečné sekce soutěže vstupuje s náskokem pouhých 1.3 sekundy.

Druhá etapa začala očekávaným nástupem Václava Pecha, jehož Focusu WRC svědčil svižný profil úvodní starovické „erzety“. Jejím cílem proletěl v rychlostním průměru 119.2 km/h a snížil svoji ztrátu na vedoucího Jana Kopeckého o 1.6 sekundy. Na Šitbořicích mu pilot domácího Agrotec Škoda Rally Teamu porážku vrátil, získal však na svoji stranu pouhých devět desetin sekundy.

Opět se tedy čekalo, jak s výsledky zamává nejdelší test Diváky s délkou přes 20 kilometrů. Zde zatroubil k útoku nejen Pech, ale i průběžně třetí Filip Mareš, kteří oba Kopeckého porazili a stáhli jeho náskok o více než tři sekundy. Před závěrečnými čtyřmi desítkami závodních kilometrů se tedy Kopeckého vedení ztenčilo na zmiňovaných 1.3 sekundy před Pechem a bez šancí na vítězství stále není ani třetí Mareš s odstupem 8.4 vteřiny od vedoucího jezdce.

Na čtvrtém místě se pevně usadil Dominik Stříteský, který si před Grzegorzem Grzybem vyjel náskok 22 sekund. Polského pilota ve slovenských službách však přednostně trápí vývoj slovenského seriálu, který se dnes hodnotí zvlášť. V samostatném hodnocení druhého dne je totiž aktuálně před ním nejen Filip Mareš, ale také Jaroslav Melichárek, který oproti včerejšku působí jako pokropený živou vodou.

Velké horko a náročná trať si dnes začaly vybírat daň v podobě většího množství odstoupených posádek. Posilovač řízení zradil hned na prvním dopoledním úseku uchazeče o první desítku Karla Trněného, o „erzetu“ dál zakončil svoje účinkování havárií Ondřej Šimek (z preventivních důvodů za ním na trať vyjížděla sanitka). Kalich hořkosti si vypil až do dna Adam Březík, který po včerejší dvouminutové ztrátě zaviněné defektem ztratil dalších pět minut z důvodu technických problémů (elektronika).

Ohlasy po jezdců RZ 9:

Jan Kopecký (st.č.1, 1. místo): „Jedeme pořád jak nejrychleji to jde. V tomhle tempu se ani nedá nijak zvolnit. Zůstáváme ve vedení, ale uvidíme, jak dlouho ještě. Snad se teď ty šotolinové úseky trochu pročistily, protože to bylo fakt jako posypané hrachem. Na těch nových úsecích a místech kde se dlouho nejelo jsme čistili stopu, prostě to tak je. Budeme se teď tedy snažit využít každého centimetru, kde budou pneumatiky držet. Snad se nám to podaří, i díky špionům, kteří jsou tady povolení. Musíme tedy opravdu zamakat a najít ta místa, kde to drží a naplno to využít.“

Václav Pech (st.č.2, 2. místo): „Je horko, ale v autě se to dá nějak vydržet a jsme na to připravení. Je to nepříjemné, ale není to žádný zásadní problém. Jede se strašně rychle. V takovém tempu už nějaký prostor na zrychlování není.“

Filip Mareš (st. č. 3, 3. místo): „Super, hlavně na té poslední dlouhé jsme se krásně svezli. Já mám rád dlouhé erzety, kde se člověk dostane do tempa, bylo to super svezení. Jinak to klasicky stejně jako včera v prvních průjezdech klouzalo, takže místama mě to překvapilo, jinak dobré. Jsem rád, že kontakt držíme, jen škoda toho prachu včera, protože bychom určitě byli blíž. Co se týče erzet, já myslím, že charakterově jsou tady ty zkoušky podobné, možná Starovice jsou rychlejší. Já osobně jsem čekal, že na poslední dlouhé erzetě, kvůli těm rovinám, nám Vašek strašně ustřelí, protože jsme tam jeli několik desítek vteřin v omezovači a jestli je v maximálce rozdíl 25 km/h, tak jsme upřímně překvapení, jak blízko Vaškovi jsme.“

Dominik Stříteský (st.č.4, 4. místo): „Bylo to těžké a nějak jsem se v tom tempu nemohl chytit. V celkovém pořadí se ale nemáme kam posunout a Grzegorze držíme úspěšně za námi. Tomu asi odpovídá i naše tempo a možná i proto se dneska nějak nemůžu najít. Pro mě byly trochu oříškem ty šotolinové úseky, protože na šotolině nemám nic odjeto. Raději jsem tam byl opatrnější.“

Grzegorz Grzyb (st.č.5, 5. místo): „Pro nás je to 'medium'. Nemůžeme jet tak super rychle jako kluci vepředu, snažíme se jet co nejlépe, ale ten rytmus není úplně fajn. Souboj s Melichárkem ve slovenském hodnocení bychom chtěli vyhrát.“

Adam Březík (st č.6, 27. místo): „První dvě vložky byly pěkné, dostávali jsme se do tempa po tom včerejšku, kdy jsme udělali defekt. Teďka na poslední „erzetě“, pár kilometrů po startu na nové šotolině před Kurdějovem, auto spadlo do nouzového systému, zastavilo se a nic. Nechali jsme tam nějakých pět, šest minut než jsme prošli kabeláž, zjistili, že je všechno připojené, a zresetovali auto.“

Jaroslav Melichárek (st.č.7, 7. místo): „Oproti včerejšku musíme být spokojenější. Dnešní zkoušky se mi líbí víc než včerejší šotoliny, kde jsme v lese nic neviděli. Dnes je to komfortnější, vidíme na cestu a jede se nám lépe. Je to vidět i na lepších časech. Udělali jsme nějaké změny na autě, ale postupujeme pomalinku. Nemáme možnost připravit se na takové podmínky dopředu takže testujeme v průběhu závodu.“

Martin Vlček (st.č.8, 8. místo): „Já jsem vcelku spokojený. Na to všechno, co tady zažíváme, jsem rád, že nám to jde tak, jak nám to jde. Se Sašou jsme se našli a symbióza tam je. V podstatě si myslím, že jedeme tam, kam patříme. Sice jsme chtěli ubránit sedmé místo absolutně, ale ta závěrečná dvacetikilometrová vložka, která se jede přes Diváky, to je prostě skoro šest kilometrů furt rovně a my tam jedem celou dobu v omezovači. Je mi líto motoru, techniky a při té maximálce, kterou máme okolo 180 km/h, na 'wrca' nemáme šanci. Takže Jaro Melichárek nás teď 'skočil' a já si nejsem vědom, kde bych ubral plyn.“

Miroslav Jakeš (st.č.9, 6. místo): „Teď to byly typické Hustopeče. Je hodně teplo, tratě jsou klasika, až na pár úseků. Za dne nemusíme řešit problémy s rampou, jako včera v noci, tak to bylo v pohodě. Pořád ale musím myslet na změnu jízdního stylu, úplně to nedokážu. Ford potřebuje přidávat plyn v zatáčce strašně brzo a ještě to neumím.“

Věroslav Cvrček (st. č. 10, 9. místo): „Na první dnešní erzetě jsem udělal chybu, byli jsme venku a pak jsem musel zastavit, abych vyčistil chladič, protože tam byla spousta kukuřice a začal se hřát motor. Tam jsme ztratili dost, další vložky už byly v pohodě. Teď jsem taky udělal jednu chybičku, ale nestálo nás to skoro žádný čas.“

Karel Trojan (st.č.12, ): „Nějak se trošku trápíme s technikou. Včera byly potíže s diferenciálem a dneska nám asi kvůli tomu nefungovalo odpojování ruční brzdy, což jsme zjistili už na první sobotní zkoušce. Zatáhnul jsem za ni a málem jsem skončil předkem v poli. První zkoušku jsme tedy jeli úplně bez ruční brzdy. Pak jsem z hydrauliky vyndal nějakou distanční podložku a trochu to funguje, ale pokaždé jinak. Trochu se s tím trápím, ale jsem rád, že jsme tady na pozici na jaké jsme.“

Jaromír Tarabus (st.č.22, 15. místo): „Máme náskok, takže nemusíme nikam spěchat. Pořád se snažíme jet jak umíme. Někde by to šlo rychleji, někde je to akorát. Konečně jsme si teď užili ty šotolinové úseky, protože jsme jeli po dvou minutách a neměli naprášeno. Bylo to super a mohli jsme se pěkně svézt. Změny na autě jsme zkoušeli včera, dnes jsme nic neměnili. Spíš zkoušíme jak se chovají ty včerejší úpravy.“

Vlastimil Majerčák (st. č. 24, 18. místo): „Třídu vedeme bezpečně, takže spokojenost. Včera to bylo pro nás velmi dobré, dokázali jsme zajet i nějaký čtrnáctý čas absolutně, noční „erzety“ nám vyhovovaly. Dnes je to hodně citelně na výkon, jsou na trati dlouhé rovinaté úseky, kde jedeme na plný plyn a máme nízkou maximálku.“

- - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - -

Kopecký po sobotě v čele, hlavním tématem zvířený prach

S náskokem 5.9 sekundy na nejbližší pronásledovatele odcházejí na kutě Jan Kopecký s Janem Hlouškem, kterým stačilo vítězství na závěrečné rychlostní zkoušce dne, aby obrátili dosavadní vývoj na čele výsledkové listiny XVII. Agrotec Petronas rally Hustopeče. Závěr etapy se však neobešel bez emocí. Velkým tématem mezi posádkami se staly minutové startovní intervaly a zvířený prach.

Jan Kopecký - Jan Hloušek, Škoda Fabia Rally2 Evo - Agrotec Petrona Rally Hustopeče 2022; foto: Rallyservice.cz

Noční průjezdy trojicí rychlostních zkoušek začaly v podobném gardu jako ty večerní. Dvakrát za sebou vyhrál Václav Pech, ale na svého největšího soupeře Jana Kopeckého zvládl najet pouze půl sekundy. O příjemci největší porce bodů za samostatné hodnocení první etapy tedy rozhodoval druhý průjezd rychlostní zkouškou Kurdějov.

Zatímco Pech se zde oproti prvnímu průjezdu o půl sekundy zpomalil, Kopecký svůj čas vylepšil o 4,8 sekundy a v desetinkových rozestupech se najednou posunul do čela o 5,9 sekundy. Výtečně se s nočním Kurdějovem popasoval i Filip Mareš. Po dvou třetích časech v těsném závěsu za vedoucím duem se dokázal mezi Kopeckého s Pechem vklínit a před startem druhé etapy stáhl svoji ztrátu na pilota Focusu WRC na 2,4 sekundy. Tři čtvrté časy pomohly k posunu na stejnou pozici Dominiku Stříteskému, který se prokousal před Poláka Grzegorze Grzyba.

Ohlasy jezdců po RZ 6:

Jan Kopecký (st.č.1, 1. místo): „Na trojce jsme se zrychlili, ale v těch uzavřených pasážích jsme měli jednoznačně výhodu v naší startovní pozici. Trochu nerozumím tomu, proč se nestartovalo po dvou minutách, protože plán takový byl. Je to škoda. Nevím, kdo to rozhodl, nebo proč se tak stalo, ale myslím, že by se mělo bojovat za fér podmínek. Pokud jde o nás, auto fungovalo dobře, Honza taky. Neudělali jsme žádnou zásadní chybu, jemné a drobné chybičky by se našly, ale nic zásadního.“

Václav Pech (st.č.3, 2. místo): „Bylo to jednoduché. Potřebovali prostě dostat auto dopředu, takže nám nedali ty dvě minuty, které se tady v noci tradičně dávaly. Na těch šotolinách jsme museli jet pomalu, to je celé. Tři kilometry na šotolině v totální mlze. Nevím, proč to nová ředitelka rozhodla takto. Celou dobu se to tady tak dělalo, teď ne. Zničená celá sportovní hodnota a fair play.“

Filip Mareš (st.č.2, 3. místo): „My jsme po dnešku určitě spokojení. Byť jsme po malých kousíčcích něco ztráceli, tak jsme na dostřel a navíc jsem přesvědčený, že něco z té ztráty by se dalo eliminovat tím, že bychom viděli na cestu. Třetí erzeta byla už za dne kritická a teď za tmy to byl v některých místech až zbytečný risk. Nějak jsme se s tím poprali, ale samozřejmě, když člověk nevidí na cestu, tak musí ubrat. Jinak jsme si to ale užili, jelo se nám krásně, auto funguje super. Jsem spokojený. Rozpis nám seděl, byl přesný. Jen v prvních průjezdech to docela klouzalo, přesto, že jsem s tím počítal, mě to trochu překvapilo. Jinak to byla radost a snad se to líbilo i fanouškům na erzetách.“

Dominik Stříteský (st.č.4, 4. místo): „Bylo tam hodně prachu, jak jsme se toho všichni obávali. Na poslední RZ sice ne tolik, ale ta první a druhá byly docela výživné. Nám se to podařilo docela stáhnout na čtvrté místo, takže když pominu chybu na druhé erzetě, jsme spokojení.“

Grzegorz Grzyb (st.č.5, 5. místo): „Byla to úplná idiocie. Nic jsme neviděli a pořád jen brzdili, bylo to jako v mlze. Úplná hovadina. Nemám k tomu co víc dodat.“

Miroslav Jakeš (st.č.9, 6. místo): „Bylo to horší než v první sekci. Ford má doslova debilní tlačítko na přepínání dálkových světel, díky kterému nejdou přepínat na přejezdu v padesátikilometrové rychlosti, natož pak na erzetě. Takže jsem v tom prachu dvakrát zastavil na erzetě a jednou se málem naboural na rovině. Horší než v autoškole. Nemám ve zvyku si stěžovat na auta, ale tohle je fakt špatně vymyšlené.“

Věroslav Cvrček (st.č.10, 7. místo): „Jsme i nadále spokojení. Byl to pěkný zážitek, i když ta jízda v noci byla taková divočejší. V prachu jsme museli improvizovat, ale to je na soutěžích to krásné. V rámci možností jsme se trochu posunuli vpřed na brzdách, ale to je dlouhá cesta a nedá se to vyřešit za jednu sekci. Pocitově je to dobré.“

Martin Vlček (st. č. 8, 8. místo): „Svezli jsme se krásně a možná bychom se svezli ještě lépe, kdybychom viděli na cestu. Myslím si, že nerozhodnutí o těch dvou minutách bylo velice nešťastné a domnívám se, že sedmnáctiletá historie tohoto krásného závodu měla pořadatelům jasně napovědět, jak to tady vlastně v tu noc je. Je to obrovská škoda, protože mi to připadalo jako příliš velké riziko jet do absolutně bílé zdi. Argument, že jedeme podle rozpisu, je úplně lichý, protože když se mi v té bílé zdi objeví posádka, která bude nedejbože stát, bude vytočená bokem napříč cesty, tak já ji trefím v plné rychlosti.“

Jaroslav Melichárek (st. č. 7, 9. místo): „Jelo se nám podobně jako v první sekci. Na asfaltových úsecích dobré, na šotolinových jsme se trápili. V servisu jsme před touto sekcí udělali na autě několik změn, ale bylo to ještě horší, takže jsme ztráceli možná víc než předtím, do toho ta tma, nic jsme neviděli, takže to bylo takové trápení. Ale jsme tu a zítra je nový den, tak si snad lépe zazávodíme.“

Karel Trněný (st. č. 15, 11. místo): „Já bych to dneska rozdělil na dvě rozdílné rundy. Tím, že jsme ještě včera nevěděli, zda pojedeme, a na shakedownu jsme to celé ladili, tak jsme v první rundě hodně řešili auto a vůbec to nebyl výkon, který bych si představoval. Nechtěl jsem to lámat přes koleno, tak jsem si řekl, že ve druhé rundě zkusíme jet to naše, co tady umíme, protože já to tady mám strašně rád. Hrozně jsme se zrychlili, jeli jsme v noci časy jako ve dne a měl jsem z toho dobrý pocit. Bohužel jsme Šimka o vteřinu neskočili, ale za tu první rundu jsme si to ani nezasloužili.“

Karel Trojan (st.č.12, 12. místo): „Po první sekci jsem to viděl hodně špatně. Z auta šly hrozné rány, bylo to na odstoupení. Nakonec to byl uvolněný diferenciál, takže mi spadnul kámen z srdce, protože se to dalo opravit a jedeme dál. Teď jsme bohužel odnesli to, že jedeme za Kukučkou s Lancerem Evo a v tom prachu je obrovský rozdíl, jestli jedeš za někým minutu nebo půl minuty. Bohužel, 'das ist motorsport'. Tak to je.“

Jaromír Tarabus (st.č.22, 1. místo 2WD): „Všechno bylo v pořádku, jen jednou nás to docela vylekalo na třetí zkoušce. Na hrbatém na šotolině jsme si trochu zaskákali, ale dopadlo to dobře a jsme tady. Až na tu jednu krizi to ale bylo všechno bez problémů. Možná jsme to za tmy s tím prachem čekali i horší, ale uprostřed startovního pole už jsme na tom všichni naprosto stejně. Kdybysme měli opravdu závodit a někam se hnát, tak by nás to asi limitovalo víc, takto jsme zvolili variantu nevidíme - zpomalíme.“

Kopecký a Pech po první sekci od nuly

Prognózy nelhaly. Jména Jan Kopecký a Václav Pech byla díky fanouškům jednak nejvíce slyšet u startovní rampy, navíc se na každé dosud odjeté rychlostní zkoušce objevila na prvních dvou místech výsledkové listiny. Málokdo ale předpokládal, že budou oba spolufavorité po prvních průjezdech trojicí úseků ve zcela shodném čase.

Soutěžní posádky mají momentálně za sebou rychlostní zkoušky Vlčí dolina, Němčičky a Kurdějov, které dohromady měřily 32 kilometrů. Na Vlčí dolině byly rozdíly minimální a celá devítka posádek se zde vešla do rozdílu deset sekund. Na obou delších testech se však první trojice výrazně vzdálila zbytku startovního pole. Vedení se ujal Václav Pech, který na úvodním testu odskočil Janu Kopeckému a Filipu Marešovi shodně o 1,3 sekundy. Přestože se nejednalo o nikterak komfortní náskok, Janu Kopeckému trvalo jeho zlikvidování celý zbytek první sekce. Na Němčičkách stáhl Pecha o dvě desetiny a na Kurdějově o zbývajících 1,1 sekundy. Po úvodních průjezdech se tedy oba piloti dělí o vedení ve shodném čase. Filip Mareš jede jako jejich věrný stín třetí a s třísekundovým odstupem je přímým účastníkem souboje o vítězství. Kontaktní odstup si držel i Dominik Stříteský, jeho konto však zatížila třicetisekundová penalizace za retardér na druhém testu. Na čtvrté místo tak postoupil Polák Grzegorz Grzyb, pátý se drží při prvním letošním startu Miroslav Jakeš.

Náročná trať se prozatím na startovním poli nijak zásadně neprojevila. Čelo kategorie historických automobilů již přišlo o tři zajímavá vozidla (Kotrmonova forda, Čonkův renault i Sasinkův lancer vyřadily technické závady), absolutní špička soudobých vozů však prozatím pokračuje v původním složení. Velké problémy potrápily jen Adama Březíka, který ztratil na druhém testu dvě a půl minuty defektem pneumatiky.

Ohlasy jezdců po RZ 3:

Jan Kopecký (st.č.1): „Prostor na zrychlení je vždycky, i když na prvních dvou zkouškách to asi neplatilo. Jeli jsme tam opravdu hranu. Na trojce je nový šotolinový úsek, strašně rychlý, ale jel jsem tam opatrněji, protože jsem myslel, že to bude víc klouzat. Auto ale drželo bezvadně, takže jsme tam mohli být o vteřinu dvě rychlejší, víc ale ne. Jinak vše funguje bez potíží, auto i pneumatiky, jsme spokojení. Diváků je podél trati hodně, u rozhledny na druhé zkoušce jsem udělal jeden pěkně dlouhý smyk, tak se snad dobře bavili.“

Václav Pech (st.č.2): „Jede se hodně rychle. Na třetí zkoušce by byl prostor na zrychlení, ale Honza tam hodně naprášil a musel jsem tam 'vrkat' a improvizovat. Ale skoro jsme s tím počítali. Ta šotolina je rychlá a když je tam tak naprášeno a máš prakticky mlhu, tak se to bojíš projet naplno, jestli ten brzdný bod přejedeš nebo ne. Tam jsme tedy něco ztratili, ale jinak je to hezké svezení a hezká šotolina. Jen na té trojce jsme už prakticky nic neviděli.“

Dominik Stříteský (st.č.4): „Bohužel jsem na druhé zkoušce neprojel jeden retardér, takže máme třicet trestných vteřin. S tím už se moc nedá udělat, ale budeme dál bojovat a sbírat zkušenosti. Auto funguje parádně, není mu co vytknout, týmu taky. Bohužel nás ta moje chyba vyřadila o souboje vpředu.“

Grzegorz Grzyb (st.č.5): „Všechno bylo super a rychlostní zkoušky jsou krásné. Jedinou chybou je, že jsou mezi námi minutové rozestupy a na třetí zkoušce se na šotolině hrozně práší a jeli jsme na pětku v naprosté mlze. Nechali jsme tam moc času a není to podle mě příliš sportovní, když první dvě tři posádky jedou v normálních podmínkách a ostatní už nic nevidí. V noci to bude úplná kravina, přitom by stačilo dát dvouminutové odstupy.“

Adam Březík (st.č.6): „Na RZ 2 jsme dostali defekt, něco jsme trefili, ale sami nevíme co. Nemám absolutně tušení, kde jsme k tomu přišli. Možná jak se po kilometru a půl odbočuje na šotolinu, tak asi tam. Na trojce se hodně prášilo, už by to chtělo větší rozestupy.“

Jaroslav Melichárek (st.č.7): „Hodnotím to všelijak. První rychlostka byla v pohodě, bylo na ní míň šotoliny. Na druhé a třetí už to bylo horší, na šotolině jsme tam všechno ztratili. Čím víc šotoliny, tím víc ztrácíme a necítíme se tam dobře. Na asfaltu je to paráda, ale musíme něco udělat s autem, aby fungovalo i na šotolině. O prachu se nebavím, skoro jsme v něm stáli, ale to měli asi ostatní podobně.“

Martin Vlček (st.č.8): „Jsem vcelku spokojen a byl bych víc, kdybych na trati viděl. V lesích zbyde za každým autem před námi trochu prachu a pak je to v součtu nepříjemná bílá zeď, proti které se jede. Není to nic příjemného. Snažíme se s pořadateli diskutovat o dvou minutách, ale zatím to nevychází. Chápu, že by to natáhlo pole, ale takhle je to hodně nebezpečné. Strašně závidím Honzovi tu první pozici.“

Miroslav Jakeš (st.č.9): „Zatím jsem si nezvyknul na nové auto a naše časy jsou špičce hodně vzdálené. Doufám, že si stihnu zvyknout do zítřka, ale opravdu je to úplně jiné. Retardéry mi dělají problém, tím jak je auto delší, tak se tam občas nedokážu dostat. Chce to ale hlavně úplně jiný styl jízdy a nečekal jsem, že to bude takhle složité.“

Věroslav Cvrček (st.č.10): „Zatím je to skvělé. Projeli jsme to bez problémů a na nás v docela slušném tempu. Neřešíme až tak úplně výsledky, soustředíme se na svůj výkon. Chceme ho ještě trochu zlepšit, je k tomu prostor. Hlavně brzdy z velkých rychlostí a možná i víc plynulosti. Jinak to snad není úplně špatné.“

Jaromír Tarabus (st.č.22): „Viděl jsem to tak, že jsem na trojce nic neviděl. Je to opravdu hodně zaprášené. Jinak se ale snažíme jet co umíme. Možná obujeme měkčí pneumatiky, protože se mi zdá, že to na nejtvrdší směsi hodně klouzalo. Asi je to tím prachem, ale trochu jsem to tušil, že to tak bude. Jinak je vše v pohodě. Na šotolině jedu možná zbytečně čistě, ale všechno funguje. Možná škoda, že tu nejede Dominik Brož, kterému šotolina sedí a v Peugeot Cupu by to bylo zajímavější.“

Jan Kopecký - Jan Hloušek (Škoda Fabia Rally2 Evo) - Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2021

Shakedown

Výsledky shakedownu Agrotec Petronas Rally Hustopeče

Před startem

Měsíc po krumlovské soutěži pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích dalším závodem. Posádky se tentokrát přesouvají na Moravu, konkrétně do vinařské oblasti na jih od Brna, kde se uskuteční tradiční Agrotec Petronas Rally Hustopeče. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

-jav- , -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist