www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 13. října 2024, Svátek má Renáta, zítra Agáta

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Plzeňským zlatem do vedení Poháru 2+

7. června 2023 • 18:00

XVII. ročník Lak Racing Rallye Plzeň přinesl dramatický a divácky zajímavý souboj o celkové vítězství od první až do poslední rychlostní zkoušky. Jedním z jeho protagonistů byla posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha, jedoucí s vozem Škoda Fabia R5. S těsným náskokem nakonec v Plzni zvítězila a získané body ji posouvají do průběžného vedení Poháru 2+.

Vojtěch Štajf - František Rajnoha (Škoda Fabia R5) - Lak Racing Rallye Plzeň 2023

Osm sportovně kvalitních rychlostních zkoušek a téměř letní slunečné počasí byly hlavními taháky letošní Lak Racing Rally Plzeň, ve které odstartovala více než stovka posádek. Pořadatelem kompaktně navržená trať byla situovaná na severozápad od Plzně, a kromě asfaltového povrchu se mohla pochlubit také pěknými šotolinovými úseky. Dramatický náboj však dal celé soutěži zejména duel dvou posádek z čela startovního pole.

Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, kteří zde vloni na pódiu oslavili stříbrnou pozici, přijeli do Plzně především pro důležité body s cílem posunout se na čelo klasifikace Poháru 2+. Ve hře však byla také velká šance na celkové vítězství v soutěži. K naplnění tohoto cíle zvolili opět osvědčenou techniku v podobě vozu Škoda Fabia R5, servisovaného týmem Duck Racing. Hned první dva měřené úseky však ukázaly, že boj o zlatý pohár nebude snadnou záležitostí. Do vedení v soutěži se totiž probojovala nejrychlejším časem na úvodní zkoušce zahraniční posádka Philip Geipel – Katrin Beckerová. Pro tuto úspěšnou smíšenou německou posádku byla plzeňská soutěž hlavně přípravou na nejbližší podnik německého šampionátu v rallye, ve kterém v roce 2022 celkově zvítězila. V těsném závěsu necelé sekundy za dvojicí Štajf-Rajnoha se pak po dvou zkouškách držel lokální matador Václav Kopáček, navigovaný Petrem Pickou. Ten však odstoupil ze soutěže i z vyrovnané bitvy po havárii ve třetí rychlostní zkoušce.

A zatímco úvod patřil za volantem vozu Fabia Rally2 Evo Philipu Geipelovi, ve třetí rychlostní zkoušce se do čela průběžného pořadí probojoval Vojtěch Štajf s generačně starší Fabií R5. Byl to však velmi vyrovnaný souboj, a Geipel si následně vzal před polední přestávkou vedení v soutěži zpět s náskokem 0,8 sekundy. Prestižní souboj o zlatý pohár v cíli pokračoval i ve druhé sekci. V té se však více dařilo Štajfovi s Rajnohou, kteří byli nejrychlejší ve dvou rychlostních zkouškách ze čtyřech, na té poslední pak obě posádky bojující o prvenství zajely zcela shodný čas. Na cílové rampě v Plzni se tak dvojice ACCR Racing21 radovala z celkového vítězství s náskokem pouhých 3,1 sekundy na německou posádku.

„Právě tak vyhrocené souboje, jaké jsme dnes s Františkem svedli o celkové vítězství s Philipem Geipelem a Katrin Beckerovou, jsou kořením rallye. Musím přiznat, že někteří Philipa před soutěží tak trochu podceňovali, ale hned na první zkoušce všem ukázal, že jsou s Katrin právem loňskými německými šampiony. Pro nás to byla obrovská výzva a jsem rád, že jsme dokázali na jejich tempo reagovat vítězstvím hned na druhé zkoušce. Při neúčasti domácího Pecha s Uhlem jsme sem s Františkem přijeli bojovat o zlato, a já jsem navíc nevyhrál soutěž se soudobým vozem od památného triumfu s Veronikou Havelkovou v Kataru v roce 2018,“ vysvětlil motivaci k vítězství Vojtěch Štajf a dodal: „My jsme začali s malou rezervou druhým časem. Po odstoupení Vendy Kopáčka se souboj o plzeňské zlato zúžil jen na nás a německou posádku a bylo evidentní, že Philip s Katrin, ač nebodující do Poháru 2+, chtějí absolutní prvenství stejně jako my s Frantou. V závěru první sekce jsme udělali malou chybu a dostali se půlkou auta mimo trať, což nás stálo odhadem dvě sekundy. Pro druhou půlku závodu tak bylo jasné, že právě maximální soustředěnost rozhodne o vítězi. Z mého pohledu jsme pak vyhráli jednak díky správné volbě nejtvrdší směsi pneumatik Pirelli P Zero pro celou druhou sekci, a zároveň díky maximálnímu nasazení v druhém průjezdu lesem a navazující šotolinou na Křelovické zkoušce. Tam jsem se vědomě rozhodl jít do většího rizika, protože po prvním průjezdu mi Philip říkal, že z tohoto úseku měl největší respekt. Bylo to až do finále velmi těsné a v cíli poslední rychlostní zkoušky jsme si museli ve stopce počkat na čas našich rivalů. S Františkem máme z vítězství obrovskou radost. Děkujeme také pořadatelům za skvělou přípravu této soutěže a týmu Duck racing za bezchybně fungující vůz.“

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist