www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. dubna 2024, Svátek má Vlastislav, zítra Robert

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Evropské dobrodružství, rok druhý, právě začíná

14. března 2024 • 21:00

Po loňské třetí příčce v rámci kategorie 2 evropského šampionátu rally historických vozů mají letos Stanislav Budil s Petrem Vejvodou v plánu poněkud omezenější program, slavnou španělskou Rally Costa Brava si však nechtěli nechat ujít ani tentokrát.

Stanislav Budil - Petr Vejvoda (BMW 2002 TI) - Rally Costa Brava 2024

Přesně před rokem odstartovali Stanislav Budil s Petrem Vejvodou do své první zahraniční soutěže. Tehdy zaplatili nováčkovskou daň a jejich start s BMW 2002 TI na Rally Costa Brava se neobešel bez mnoha drobných zádrhelů. Přes všechny komplikace absolvovali celou soutěž a odměnou jim byl průjezd přes velkolepou cílovou rampu nedaleko od známé historické katedrály. Zážitků si z tehdejší soutěže odvezli tolik, že se rozhodli start zopakovat a do boje s (asi nejpočetnější z celého roku) evropskou konkurencí se pustit znovu.

„Zatímco loni jsme byli ve startovní listině pro evropský šampionát zařazeni skoro na její úplný konec, letos bude až za námi vyjíždět na trať podstatně více soupeřů. Na druhou stranu je to pro nás i trochu zavazující, abychom výsledky z minulého roku obhájili,“ zamýšlí se ostřílený spolujezdec Petr Vejvoda: „Konkurence posílila, i my bychom ale rádi byli konkurenceschopnější než před rokem. Máme za sebou seznamovací jízdy, a protože se jede vlastně na úplně stejných tratích jako před rokem, de facto jsme loňský rozpis jen zkontrolovali. Pořadatelé navíc některé procesy oproti loňsku zjednodušili, a tak máme více volného času a (aspoň zatím) nezažíváme tolik nervozity a můžeme si užívat i příjemného jižního povětří.“

Pilot Stanislav Budil přizvukuje a doplňuje: „Velkou zásluhu na tom, že zatím vše probíhá bezproblémově, má ale právě Petr. Jeho důslednost a kvalitní příprava byly základem i naší loňské úspěšné sezóny, tady ve Španělsku bych byl bez něj úplně ztracen. Před rokem jsme měli i kus štěstí díky přítomnosti dalších česky hovořících posádek, letos tu závodíme v českých barvách úplně sami – a naopak jsme v pozici, kdy už můžeme českým mechanikům, kteří jsou tu s některými dalšími týmy, i sami občas něco poradit. Pro nás už je prostředí přece jen trochu známé a našli jsme si díky tomu chvilku na malou statistiku. Tak jen tak pro představu o náročnosti zdejších tratí – patnáctikilometrovou úvodní rychlostní zkoušku jsme zaznamenali na patnáct stránek rozpisu. Označili jsme si na ní celkem 226 zatáček, v průměru tedy každých šedesát metrů jednu. A pro fajnšmekry jsme to i rozpočítali a v rozpisu máme 61 jedniček, 53 dvojek, 41 trojek, 40 čtyřek a 25 pětek. Pomalejších ´šestek´ zahrnuje první erzeta celkem 5, ta nejostřejší zatáčka z celé erzety má v našem rozpisu označení osm. Když bude horko, asi se notně zapotíme... Ale moc nás to baví – a za to, že můžeme hodně kroutit volantem, šlapat přitom na pedály a měli u toho měřeny časy, za to bychom moc rádi poděkovali i všem partnerům našeho týmu, největší podíl tentokrát má společnost Energon Grid. Děkujeme za podporu i našim blízkým a také týmovým mechanikům Romanu Maryškovi a Zdeňkovi Kožmínovi, kteří sem letos dopravili techniku v rekordním čase. Překvapivě jsme navíc zjistili, že u tratí bude též několik českých fanoušků a fanynek, i proto si samozřejmě nechceme udělat ostudu a pokusíme se o co nejlepší výsledek!“

72. Rally Costa Brava startuje v pátek dopoledne, má na programu dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce 160 kilometrů, cíle se úspěšné posádky dočkají v sobotu večer. Stanislav Budil s Petrem Vejvodou mají na bílomodrém BMW 2002 TI nalepeno startovní číslo 35, celkem je ve startovní listině soutěže přes 160 ´ostrých´ historických soutěžních vozů, k tomu též přes 80 účastníků soutěže pravidelnosti s dalšími krásnými technickými skvosty.

Karel Špaček
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist