www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 23. října 2024, Svátek má Teodor, zítra Nina

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

SOUHRN: Agrotec Petronas Rally Hustopeče: První 'velké' vítězství pro Adama Březíka

15. června 2024 • 18:40

Tradičně v polovině června pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích na jihu Moravy, kde se koná Agrotec Petronas Rally Hustopeče. Na specifických tratích po obslužných cestách kolem hustopečských vinic nás čeká další napínavý souboj v českém šampionátu. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Agrotec Petronas Rally Hustopeče ON LINE --- Výsledky Agrotec Petronas Rally Hustopeče - historic ON LINE --- Základní informace o Agrotec Petronas Rally Hustopeče --- Diskuzní fórum k Agrotec Petronas Rally Hustopeče

- - - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - - -

Atraktivní sportovní drama otevřené až do úplného konce, tak by se bezesporu dala označit 19. Agrotec Petronas rally Hustopeče 2024. S pocitem dvojnásobného premiérového vítězství budou nakonec letos z jihu Moravy odjíždět domů Adam Březík s Ondřejem Krajčou, pro které toto hustopečské prvenství znamená také premiérovou výhru v Casino Bonver mistrovství České republiky v rally.

O pouhých 2.7 sekundy za Březíkem skončili Jan Kopecký s Janem Hlouškem, od prvenství je tak v tomto v Hustopečích dělil naprosto identický časový rozdíl, jako v loňském ročníku soutěže. S radostí z bronzové příčky se budou na Valašsko vracet Dominik Stříteský s Jiřím Hovorkou, kteří za vítězným Březíkem dojeli do cíle s odstupem 24.9 sekundy.

Čtvrtého Erika Caise vyřadila z boje o první příčky podobně jako Stříteského dvacetivteřinová ztráta z první etapy, přesto také on zanechal svým výkonem v Hustopečích výraznou pozitivní stopu, když v samostatném hodnocení druhé etapy skončil o pouhou desetinu vteřiny za Březíkem.

Páté místo absolutně je vizitkou Aleše Jiráska, který v závěru soutěže ustál atak ze strany Věroslava Cvrčka, jehož z šestého místa dělilo od Jiráska nakonec jen 3.9 vteřiny. Solidní bodový příděl za sedmou příčku si na sever Moravy odváží Martin Vlček, který tak se svým Hyundaiem zároveň jako jediný narušil hegemonie mladoboleslavské Škody v první desítce. Že jeho soutěžácké srdce neustále bije naplno prokázal Karel Trojan, když nakonec udolal mnohem mladšího Jakuba Jirovce. Desítku nejlepších absolutně pak na letošních Hustopečích uzavírá Robert Hordossy.

Z vítězství v hodnocení klasifikace vozů s jednou poháněnou nápravou se raduje stejně jako v minulém roce David Štefan, po rozpačitějším začátku v pátek odpoledne se na druhé místo posunul René Dohnal (+ 6.8 s) a třetí příčkou uzavřel soutěž loni druhý Ján Kundlák. Absolutorium za předvedené výkony si však rozhodně zaslouží všichni tři výše jmenovaní.

V soutěži historických automobilů se v pátek po odstoupení Vlastimila Neumanna pro poruchu posilovače řízení jeho Mitsubishi Lancer Evo III dostal do jasného vedení Petr Jurečka (Subaru Impreza 555), který ovšem dnes nasbíral celkem 2:20 minuty penalizací a nakonec tak soutěž zakončil na třetím místě. Z vítězství se tedy v rámci MČR HA raduje Libor Kotrmon (Ford Escort RS Cosworth) před Jiřím Kašparem (Škoda 130 LR).

Ohlasy z cíle:

Adam Březík (1. místo): „Máme obrovskou radost, ty emoce se ani nedají popsat. Nejde to, neumím to. V poslední sekci jsem byl na prvním testu možná až moc opatrný a ztratili jsme, na druhé jsme to Honzovi vrátili a teď jsem udělal úplně stupidní chybu, přetočil jsem se, bylo tam stromořadí trnek ... No, vyšlo to, auto je celé a můžeme jít slavit. Radost je to obrovská, děkuji celému týmu, všem našim partnerům a hlavně tátovi. Asi mi prospělo, že mě Honza označil za 'salámistu', nebyl jsem v tom závěru nějak moc nervózní. Nevěděl jsem ale, jaké tempo mám zvolit a jak moc bude Honza tahat, abychom to udrželi. Prostě jsme se tedy snažili jet naplno jako po celý den a klaplo to.“

Jan Kopecký (2. místo): „Byly to závody jako řemen a to je samozřejmě jen dobře. Gratulace Adamovi, protože to opravdu udržel na cestě a z té skupiny mladíků jako jediný neudělal chybu. Každý závod už nás nahání a střídají se v tom, jsem rád, že jim aspoň takto sekundujeme. V druhém průjezdu jsem se snažil jet co nejrychleji, bohužel ta ztráta z první dnešní zkoušky byla znát, ale rychleji to ráno prostě jet nešlo.“

Dominik Stříteský (3. místo): „Určitě jsme spokojení. Nebýt těch včerejších dvaceti vteřin, tak se vlastně nic nezměnilo a dopadlo to jak mělo. Velká gratulace Adamovi, sám vím jak chutná první vítězství z nedávna. Dneska se jelo pořád rychle, ve vteřinách, nebyly žádné velké rozdíly. Jenom se znovu potvrdilo, že letošní sezóna bude celá vyrovnaná. Je super, že nás o ty první příčky bojuje několik a nikdo nemá nic jasné. Někomu sedne tahle zkouška, někomu jiná a je to o tom, kdo se nejlíp vyrovná s tím co mu úplně nesedí. To je závodění jaké máme všichni rádi. Z našeho pohledu vidím oproti loňsku velký posun. Minulý rok, i když jsem se snažil, tak jsem nedokázal držet krok, letos je to opravdu výrazná změna proti loňské minutě a půl.“

Erik Cais (4. místo): „Včera jsme si s Dominikem vytvořili vlastními chybami tak trochu svůj závod, v němž jsme se dnes utkali. Byl to skvělý souboj a děkuji mu za něj. Určitě jsem si to užil a na tu naši zdejší nezkušenost to vůbec nebylo špatné. Pro příští rok už budu vědět, že můžu jet o dost rychleji a s tou větší zkušeností už se bude do závodu vstupovat úplně jinak. Každá rally může jezdce posunout dál, i pokud jde o nastavení auta. I když se zdejší rally nezdá být až tak technická, tak je tady hodně proměnlivá přilnavost, což není pro nastavení podvozku jednoduché. Takže si odvážíme cenná data i z tohoto ohledu.“

Aleš Jirásek (5. místo): „Určitě to pro mě bylo náročné. Z pohledu umístění je všechno v pořádku, v současnosti asi na lepší příčky pomýšlet nemůžu, protože kluci před námi jsou úplně jinde. Nevím ale, jak právě ten velký odstup dokázat umazat. Jsem soutěživý člověk a mám potřebu jít dál a dál, ale v určitou chvíli je si asi potřeba říct, na co máme nebo nemáme. Jinak je fajn, že ti naši největší soupeři, tedy Věroslav Cvrček a Martin Vlček jsou za námi a až na pár chyb to byla z mého pohledu celkem slušně zajetá soutěž. Teď se těším na domácí Bohemku, rád bych tam zrychlil, ale obávám se, že ty rezervy v tomto směru moc nemám.“

Věroslav Cvrček (6. místo): „I v závěru jsme si drželi vlastní tempo, relativně příjemné. Postupně si na to zvykáme, samozřejmě to klasicky v nejlepším končí, když už jsme se do toho po měsíční pauze zase dostali. Jsme ale moc spokojení, děkuji celému týmu i sponzorům a Tomášovi za skvělé čtení rozpisu. Budeme se těšit na Bohemku. Nemám ale žádná velká očekávání, i když loni jsme dojeli čtvrtí, což bylo v dané konkurenci asi maximum. Nechci tedy tlačit na nějaký výsledek ale hlavně si to užít, důležitější je pro mě dobrý pocit z jízdy.“

Martin Vlček (7. místo): „Velké horko a prach, to je opravdu definice Hustopečí. Dneska se opravdu zase pěkně oteplilo, v autě bylo horko a řádně naprášeno. Chvilku jsme hledali nastavení, protože zdejší kluzký a zaprášený asfalt s pískem není klasickým asfaltem a už ani nevím, jak bych ty tlumiče měl nastavit. Z pohledu závodníka to ale bylo parádní. Ve druhých průjezdech už jsme se té šotoliny přestali tolik bát, tak jsme tam jezdili i šesté časy a pro mě to bylo pěkné svezení. Rád se sem budu mezi vinohrady vracet, nikdy jsme snad odsud neodjížděli nějak naštvaní, ani po organizační stránce.“

David Štefan (1. místo 2WD): „Bylo to opravdu o nervy až do samotného závěru. Celý den jsme odjeli bez ruční brzdy a teď nám to ještě málem zhaslo na startu poslední zkoušky. Start byl z kopce, motor musí být vytočený, tak nám to poskočilo, nějak se to rozběhlo a pak jsme se málem nevešli do vracáku ... Snažili jsme se ale co to šlo a povedlo se to, jsme moc rádi. Takhle napjatý souboj nás samozřejmě všechny vyhecoval k abnormálním výkonům, ale upřímně, až takhle rychle snad jezdit nechci.“

René Dohnal (2. místo 2WD): „Jezdecky nás to moc bavilo. Po první erzetě, kde jsem zaspal a byli jsme asi sedmí, jsem čekal, že budeme rádi za páté místo. Pak se ale začaly dít věci a posunuli jsme se na druhou příčku s minimální ztrátou na Honzu Kundláka, což bylo překvapení. Dnes bylo vidět, že jsem tu loni nestartoval a ani nemám zkušenosti s tou šotolinou. Ráno mi to nesedlo, byl jsem moc opatrný a vše se zkomplikovalo. Pak už jsme ale jeli celkem stejně nebo trošku líp. Ano, čtyři vteřiny za prvním místem trošku zamrzí, vím o spoustě míst, kde bych je našel, ale taky se mohlo něco stát a nemuseli jsme dojet. Body jsou krásné, závod byl taky moc pěkný a věřím, že Ruda Kouřil má někde tam nahoře radost, i když by mi možná za ty čtyři vteřiny dal jednu za uši.“

Ján Kundlák (3. místo 2WD): „Soutěž jako taková byla skvěle připravená, vyšlo i počasí. Rychlostní zkoušky byly krásné a myslím, že i hodně seděly mému stylu jízdy. Čekal jsem, že s Cliem budeme rychlejší než s Opelem, motoricky by to tak mělo být. Bohužel ještě není auto v úplně ideální kondici a motor nebyl jeho silnou stránkou, včera jsme se museli potýkat s tím, že dost nejelo. Něco se podařilo vyřešit, ale ještě to pořád nebylo ideální. Na posledních rychlostních zkouškách jsem jel nasazení jako snad ještě nikdy, přesto jsme dost ztráceli, což mě trochu mrzí. Ne nadarmo se říká, že doma se jezdí nejhůř. Na druhou stranu jsem ale rád i za třetí místo protože letos se nebude žádný výsledek škrtat. Mimo to jsem si posunul mentální hranici toho co je ještě normální a co už ne, naštěstí jsme to na trati vždycky ustáli. Musím pochválit ale i soupeře, ani kdyby nám auto fungovalo na sto procent, nebylo by to jednoduché. Tak snad příští rok.“

1. sekce

Také ve druhé etapě letošní rally mezi vinohrady mohou diváci podél tratí jednotlivých rychlostních zkoušek sledovat bitvu jako řemen, a to nejen na čele absolutního pořadí soutěže bez rozdílu tříd, ale stejně tak i v klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou.

Na průběžné první místo absolutně se dostal o 4.4 vteřiny před Jana Kopeckého po osmém rychlostním testu Adam Březík, po deváté zkoušce pak přidal ještě dalších sedm desetin sekund a aktuálně tak vede před Kopeckým o 5.1 sekundy. Znamená to tedy, že na úřadujícího mistra republiky dokázal dnes najet deset vteřin.

foto: Rallyservice.cz

S odstupem 22 sekund na Kopeckého je na třetím místě Dominik Stříteský, který dokázal být nejrychlejší právě na RZ 9. Na čtvrté příčce se nadále nachází Erik Cais s odstupem o dalších 5.8 sekundy, když si ke svému jménu připsal nejlepší výkon na úvodním sobotním testu.

Z tohoto pohledu jsou určitě zajímavé dosavadní výsledky pouze z pohledu dosavadního samostaného průběhu sobotní etapy, kde zatím vede Březík o 3.3 vteřiny před Caisem a o 5.2 sekundy třetí je v hodnocení druhé etapy Stříteský. Čtvrtý Kopecký možná lehce doplácí na pozici prvního vozu na trati a dnes zaostal o již zmiňovaných 10.1 sekundy. Uvidíme tedy, jak se bude v tomto ohledu situace měnit v závěrečné sekci.

Na dalších příčkách se situace nijak dramaticky nemění, po RZ 9 zůstává na pátém místě Aleš Jirásek, na kterého se nicméně postupně dostahuje Věroslav Cvrček. Ten po sedmé zkoušce přeskočil Martina Vlčka, za kterého si naopak polepšil na aktuální osmou pozici Karel Trojan, jenž po závěrečném dopoledním testu dostal o 1.1 sekundy za své záda mladého Jakuba Jirovce.

V hodnocení dvoukolek vystřídal David Štefan díky nejrychlejšímu času na RZ 7 dnes ráno na čele Jána Kundláka, který je momentálně druhý o 2.6 sekundy. O pouhých 1.7 s za Kundlákem je pak třetí v klasifikaci 2WD i třídy RC4 René Dohnal, který pro změnu opanoval RZ 9.

V závěrečné sekci čeká na soutěžící posádky opakování trojice dnešní dopolední rychlostních testů, což znamená celkovou porci náročných 45 měřených kilometrů pod letním spalujícím sluncem.

Ohlasy po RZ 9:

Adam Březík: „Zatím je to dobré. Pokud takhle budeme pokračovat do cíle, tak budeme spokojení. Samozřejmě to chce trošku uklidnit, měl jsem tam pár nerozvážných chyb a něco jsme tím ztratili. Jednou jsme tam auto mohli nechat a už jsme nemuseli pokračovat dál, hned na první zkoušce jsem pak přebrzdil odbočení, stejně jako loni. Musím se toho vyvarovat, jet víc čistě a hlavou. Tempo je ale dobré, jen si pohlídat ta kritická místa. Pořád musíme být ve střehu, jsou to Hustopeče, do cíle se může udát ještě cokoliv.“

Jan Kopecký: „Kluci jedou pěkně a v Adamovi asi chytly saze, jede s vysokým nasazením a možná i nějakým riskem. Pořád je to ale stejná písnička jako první den, v prvním průjezdu je na trati moc šotoliny a volných kamínků, takže se snažíme chytat všech míst, kde to má nějakou přilnavost. Těch míst ale bohužel v prvním průjezdu moc nebylo. Teď se pojede určitě hodně rychle, loni jsme se proti sobě hned na té první zkoušce v druhém průjezdu zrychlili o osmnáct vteřin. Budeme se snažit jet jak nejlíp nám to půjde, ale bez nějakého zbytečného riskování. Ten prostor k zrychlení tam určitě je.“

Dominik Stříteský: „Udělal jsem dvě zbytečné chyby, jednou jsme byli venku a jednou trefili svodila. Díkybohu se nic vážného nestalo a pokračujeme. Teď jsme vyhráli poslední zkoušku, což jsme potřebovali a do odpoledne nemáme špatnou výchozí pozici. Nic ale není jisté. Pomalu tomu tady začínám přicházet na chuť, ani ty ztráty nejsou tak velké jako loni, kdy jsem se sice opravdu snažil, ale nešlo to. Teď už občas máme i rezervu a zvládáme držet tempo. Rezervy měli podle mě i ostatní, uvidíme, jak se zrychlí do druhé sekce.“

Erik Cais: „Rád vidím, že se Adamovi daří, pořád jsme ze sousedních vesnic, takže bych mu to moc přál. A my se snažíme co to jde. Zatím mi ještě chybí zkušenosti, když jsem se včera díval na videa, pořád tu jsou mnohá místa kde to 'provrknu', zatímco kluci to podrží, protože to prostě neznám. Dnes se nám ale jede dobře, kluci říkali, že měli krizovky, my jsme se jich zatím naštěstí vyvarovali. S tím jsem tedy určitě spokojený.“

Aleš Jirásek: „Zrovna teď jsem musel jednou couvat a nechal jsem tam minimálně deset vteřin. Je tedy na čase opět to trošku zklidnit. Nějak se mi nedaří správně trefovat brzdné body a na brzdách se tedy necítím dostatečně sebevědomě. Pořád se v tom hledám a dělám tím zbytečné chyby.“

Věroslav Cvrček: „Jedeme podle předsevzetí. Včera jsem se snažil trochu závodit, ale ty dvě chyby nás vyřadily z nějakých soubojů. Dnes s Alešem nebojujeme a jedeme si svoje, i když to je samozřejmě těžší pokud jde o motivaci a možná jedeme až moc opatrně. Nechtěl jsem udělat nějakou další chybu. Hustopeče nejsou mou úplně oblíbenou soutěží, s časy jsme sice spokojení, ale není to tak plynulé, jak bychom si představovali. Chce to ještě trochu učesat.“

Martin Vlček: „První zkoušku jsem prodal, párkrát jsem se na té šotolině polekal a byla z toho poměrně výrazná ztráta. Pak už jsme si ale jeli svoje. Hlídám si kluky za námi, protože začali bojovat mezi sebou a zrychluje to, tak musíme taky přidat. Zatím je to ale super. Do nastavení auta sahat nebudeme, na tomhle rozmanitém povrchu se už nedá velice nic vymyslet.“

Jakub Jirovec: „Bylo to teď trochu ospalé. Občas jsem byl dlouhý na brzdách, taková moje klasika na tomhle závodě, ale snažíme se držet. Občas se v polovině erzety nějak probudím a pak je to dobré. Věroš už nám odskočil, ale Martin Vlček je ještě na dosah, tím pádem se do další sekce musíme hodně zlepšit, abychom o tom mohli uvažovat. Náš cíl je teď napravit chyby z prvního průjezdu a probrat se trochu.“

Karel Trojan: „Za nás je to zatím super, hezky se vezeme. Trošku svádíme souboj s auty kolem sebe a nic není zdaleka rozhodnuto, takže je to krásné závodění. Jsme rádi, že zápolíme třeba s Kubou Jirovcem, který je od nás o hodně mladší, má to svůj náboj. Na minulém zkoušce jsme mu dali my, teď nám to on vrátil i s úroky, což nás netěší, ale ještě nejsme v cíli.“

David Štefan: „Je to hodně o nervy, od začátku se na čele dvoukolek přetahujeme. Od první zkoušky vyhrává prakticky pořád někdo jiný, pak zase ztratí, prostě opravdu velké závody. Určitě nás to ale moc baví, má to něco do sebe. Je to sice o nervy, ale moc hezké a kdokoliv ještě může něco předvést nebo pokazit.“

- - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - -

2. sekce

Po pěti odjetých rychlostních zkouškách zůstává na čele průběžné absolutní klasifikace i nadále posádka domácího Agrotec Škoda Rally Teamu Jan Kopecký - Jan Hloušek. Z druhého místa pak nastoupí do sobotní druhé etapy Adam Březík navigovaný Ondřejem Krajčou, kteří za lídry soutěže zaostávají po pátku o rovných pět vteřin.

foto: Rallyservice.cz

Po pátém měřeném testu se na třetí příčku posunul Dominik Stříteský, když do té doby třetí Erik Cais chyboval a minul jedno z odbočení. Pátou příčku udržel konzistentním výkonem Aleš Jirásek, na průběžné šesté místo absolutně si polepšil Martin Vlček na úkor Věroslava Cvrčka.

Nejlepší desítku uzavírají po pátku Jakub Jirovec před Karlem Trojanem a Tomášem Kurkou, který dokázal na RZ 5 přeskočit Davida Tomka. Plánovaný zavěrečný měřený test dne, tedy šestá rychlostní zkouška, musel být zrušen kvůli problémům s velkou skupinou neukázněných diváků.

Neoficiální výsledky po 1. etapě: 1. Kopecký/Hloušek 26:04.5 min, 2. Březík/Krajča +5.0, 3. Stříteský/Hovorka +26.9, 4. Cais/Bacigál +34.6, 5. Jirásek/Machů +1:17.3, 6. Vlček/Kunst +1:38.6, 7. Cvrček/Prokorát + 1:40.5, 8. Jirovec/Jindra + 1:51.6, 9. Trojan/Chlup +1:58.1, 10. Kurka/Vajík +2:29.4

Ohlasy po 1. etapě:

Jan Kopecký (1. místo): „Jsme samozřejmě rádi, že jsme na prvním místě. Adam jede pěkně a má nás na dostřel, ostatní mladíci chybovali, ale to k Hustopečím patří. Zbytek soutěže určitě klidný nebude, ale to asi nikdo ani nechce. Všichni chceme jet rychle, tak aby nás to bavilo. Na RZ 2 a 5 jsme zajeli shodný čas, bylo to dáno tím, že to bylo na asfaltu a i v prvním průjezdu jsme jeli na maximum. Naopak šotolinové úseky se na druhý průjezd trochu vyčistily a dalo se jet rychleji.“

Adam Březík (2. místo): „Za mně to teď bylo super. Jen na těch krátkých Šitbořicích si to budu muset nějak projít a říct si, kde jsem mohl ztratit, aby se to příští rok neopakovalo. Pět vteřin za Honzou je nic, ale zároveň hrozně moc, protože se letos jede i v dvoudenních soutěžích stylem sprintu. Při té vyrovnanosti je tak i pět vteřin hodně. Zároveň se dá ale i snadno vyrobit chyba a ztráta třiceti sekund, pak by nás přeskočili i kluci za námi. Musíme tedy zvolit nějakou dobrou taktiku, zkusíme zatlačit na Honzu a podobně jako Dominik na Krumlově, i my bychom si rádi ten zářez připsali. S tím do toho v sobotu půjdeme. Respekt mám hned z první sobotní zkoušky, kde se na šotolině jede hrozně rychle a na těch asfaltových pneumatikách to nebude žádná sranda.“

Dominik Stříteský (3. místo): „Mrzí nás ta chyba z první zkoušky, ale taky jsme tam mohli skončit. Sezóna je krátká a body za třetí místo z etapy určitě bereme. Ztráta před námi je velká a naopak Erik je hned za námi, určitě nemůžeme jet v klidu. Uvidíme, jaké tempo se pojede zítra, ale těch dvacet vteřin před námi se sjet nedá.“

Erik Cais (4. místo): „Dnešek pro nás nebyl vůbec ideální. Po dlouhé době se mi stalo, že jsem vyrobil hned několik chyb. Vím zhruba, z čeho pramenily. Možná už to pak byla i přemíra snahy, která byla absolutně kontraproduktivní. Jednou nám zhaslo auto na brzdách a jednou jsme se přetočili, to byly asi dva největší chyby. Doufejme, že to zítra nebudeme opakovat.“

Aleš Jirásek (5. místo): „Dneska nebyl rozdíl ani tak v autě jako v nasazení. Snažil jsem se trošku přizpůsobit, první sekce s časy vyšla, ale dělal jsem pokaždé spoustu chyb a na každé zkoušce jsem tím nechal tak tři až šest vteřin. Na noc jsem to tedy chtěl trošku zklidnit. Škoda zrušení poslední zkoušky, těšili jsme se na ten hezký šotolinový úsek se skvělou diváckou kulisou. Jinak to ale byl super den. Na zítřek se těším, věřím, že budu schopný postupně zrychlovat. Líbí se mi ty rychlé šotolinové úseky, nejvíc se asi těším na Starovice, i když ten začátek je zrádný, hodně uskákaný a úzký.“

Martin Vlček (6. místo): „Na páté zkoušce se nám to povedlo, trošku jsme zatáhli a poskočili na šesté místo. Vyhovovalo mi, že se jelo na světla, máme novou rampu, která krásně svítí. Je ale škoda, že se nejela ta poslední zkouška, i když nevím, jestli bychom tu pozici udrželi i po ní. Kluci na čele jedou jako by pro ně ani neplatily fyzikální zákony, ani jsme se nějak nesnažili držet s nimi krok. Bylo by to velké riziko. Je fajn, že dnes bereme body za šesté místo a zítra pokračujeme.“

Věroslav Cvrček (7. místo): „Na páté zkoušce jsem byl venku a dost ztratil. Auto bylo sice jen v trávě, ale vůbec jsem se nemohl vyjet zpátky na cestu, takže ta ztráta byla zásadní. Jinak to krom těch hodin na třetí zkoušce dnes bylo skvělé. Sžíváme se s novým autem, teď to potřebujeme trochu uklidnit. Tempo je hodně vysoké a těžko se hledá správné nasazení. Stačí trochu zaváhat a čas je zásadně horší. Jede se rychle před námi i za námi a není prostor na nějaké taktizování. Zítra se pokusíme udržet dnešní nasazení a zároveň se vyvarovat chyb.“

Jakub Jirovec (8. místo): „Teď jsem dělal docela dost chyb, většinou na brzdy, což mě ve finále dost mrzelo. V noci jsme se zatím vždycky zlepšili, dnes se naopak zhoršili. Jsme ale pořád osmí, před námi je Cvrček a za námi Trojan, takže jsme v dobré skupině. Zítra se samozřejmě budeme snažit dostat víc dopředu, jinak ani přemýšlet nemůžeme. Musíš se snažit zlepšovat až do poslední erzety.“

1. sekce

Úvodní tři rychlostní zkoušky hustopečské rally se nesly ve znamení bezchybného výkonu Jana Kopeckého, který po první sekci figuroval na čele soutěže o 2.2 vteřiny před Adamem Březíkem. Zatímco Kopecký předvedl bezchybný výkon a Březík se štěstím vyvázl z krizové situace, zbývající aspiranti na nejvyšší příčky již tolik štěstí neměli.

Na nástrahy uklouzané tratě doplatil hned na první rychlostní zkoušce Dominik Stříteský, nicméně stejně jako Erik Cais na třetím měřeném testu, také on 'pouze' zatížil své časové konto dvaceti vteřinami navíc. Mnohem hůře totiž dopadl další z favoritů Václav Pech, který poškodil zavěšení zadního kola svého Focusu WRC (pravděpodobně nárazem do stromu) a za cílem testu odstoupil.

Za vedoucím Pechem a druhým Březíkem tak po RZ 3 náleží průběžné třetí místo Stříteskému (+23.6 s) o pouhé dvě desetiny vteřiny před Caisem. Pátá pozice patří Aleši Jiráskovi (+44.6 s) před Věroslavem Cvrčkem (+54.2 s), hegemonii vozů Škoda Fabia v první desítce narušuje pouze sedmý Martin Vlček s Hyundaiem i20 N Rally2 (+1:01.7).

Do druhé sekce páteční etapy 19. Agrotec Petronas Rally odstartují posádky v dvouminutových intervalech.

Ohlasy po RZ 3:

Jan Kopecký: „Ostatní asi udělali nějaké chyby. Svádí to tu k riskování a v určitých momentech to prostě nevyjde. My se držíme na cestě. Šotolinami jsme se nějak prokouzali, druhá zkouška byla čistě na asfaltu, ale auto funguje skvěle. Drobné chyby bych někde našel, hlavně na těch nepoužívaných cestách je moc nízká přilnavost pneumatik. Počítám, že na první a třetí zkoušce to bude za tmy výrazně rychlejší. Auto funguje skvěle, není potřeba nic měnit.“

Adam Březík: „Za nás to bylo asi dobré. Udělali jsme ale jednu velkou chybu na první zkoušce, už mohlo být 'vymalováno'. Auto se mi odvezlo proti stromu, ale nakonec to o vlásek vyšlo. Na druhé zkoušce jsem se vyklidnil až moc a dost jsme ztratili, ale teď už to bylo všechno správně, až na pár chybiček před cílem. Nechali jsme tam možná něco přes vteřinu. Závod bude ještě dlouhý a soupeři za námi chybovali, tak to máme trošku klidnější. Samozřejmě by mě ještě víc těšilo, kdybychom byli před Honzou Kopeckým.“

Dominik Stříteský: „Na první zkoušce nám to uklouzlo na písku nebo štěrku, auto se roztočilo a skončilo mimo cestu. Díkybohu se nic nestalo a mohli jsme pokračovat. Těch dvacet vteřin se s námi potáhne až do konce, ale taky z toho mohlo být uražené kolo. A i těch dvacet vteřin je nakonce hratelných, stát se může cokoli. Na druhé zkoušce jsem jel s respektem, byl jsem z toho trochu vyjukaný. Na poslední zkoušce jsem se snažil trochu zatlačit, občas by to šlo i víc, ale je to zrádné. Nedá se předpovídat, kde to podrží a kde to uklouzne. Do druhých průjezdů to bude možná vymetenější, ale zase se dost katuje a tahá se to zpět na trať, je tedy otázka, jak to bude vypadat.“

Erik Cais: „Na třetí zkoušce jsem v klesání byl moc na brzdách a zablokoval jsem kola. Zhasnul mi motor a vyletěli jsme do únikovky. Musel jsem startovat nadvakrát, nechali jsme tam spoustu času. Zároveň jsme vyjížděli zpět na přejezdový režim, na závodní jsem ho přepínal až zpátky na trati. Byla to moje chyba, protože auto funguje skvěle. Prostě jsem vyvinul na brzdy příliš velký tlak.“

Aleš Jirásek: „Bylo to vcelku povedené, i když chyb bylo plno. S tempem jsem spokojený, ale se svou jízdou už tak ne. Dělám chyby z přemíry snahy a nasazení, takže to musím trochu zklidnit. Je to hodně rozhárané na brzdách, hledám se. Je to samozřejmě dané tím různorodým povrchem, který tu je, není na něm jednoduché najít nějakou stabilitu. Za tmy bych to tedy chtěl projet hlavně bez chyb a moc neztratit. Na autě uděláme jen pár změn, ale máme nový motor a spoustu nových komponentů, takže perfektní.“

Věroslav Cvrček: „Jeli jsme v pohodě, prakticky bez chyb a v solidním tempu. První zkouška byla skvělá, druhá trochu míň plynulá a na třetí jsem jen v jednom místě udělal hodiny. Něco jsme tam ztratili, bylo tam tolik prachu, že jsem prakticky ani neviděl, kam máme jet. Ale nebylo to nic nebezpečného. Na noc se těšíme, má to svoji atmosféru a patří to k soutěžím.“

Martin Vlček: „Zatím jedeme bez krizovek, i když nám to stejně jako ostatním trochu klouže. Ten píseček na trati je prostě znát. Jedeme si ale svoje a na ty mladé kluky určitě mít nebudeme, takže se budeme snažit udržovat pozice. Pokud jde o noc, vlci sice loví za tmy, ale většinou po čichu. Uvidíme tedy, jak nám to teď tedy půjde, ale podmínky budou pro všechny stejné, i když toho prachu bude s každým dalším autem na trati přibývat. Dvouminutové rozestupy jsou za nás ale mnohem lepší.“

Jakub Jirovec: „Jsme trochu překvapení, jak vysoko jsme ve výsledcích. Nějaká očekávání jsme samozřejmě měli, ale taky se do toho snažíme jít. Přeci jen už tu nejsme poprvé a po těch třech letech už člověk ty erzety zná. Můžu si tedy víc věřit a zkouším to. Časy jsou zatím dobré, jsme spokojení. Auto funguje a já se držím motta, že není potřeba opravovat nic, co není rozbité. Tma mi vyhovuje, takže jedinou změnou bude, že si trať trochu víc nasvítíme.“

Shakedown (3.03 km)

Pomyslným zahájením 'ostrého' soutěžního programu letošní 19. Agrotec Petronas Rally se stala tři kilometry dlouhá testovací zkouška mezi Hustopečemi a Starovicemi. Nejrychlejší čas zaznamenal při čtvrtém průjezdu Dominik Stříteský, podobně na tom byl i druhý Erik Cais, jenž za Stříteským zaostal o tři desetiny vteřiny.

Tři průjezdy stačily Janu Kopeckému k zajetí třetího nejlepšího času (+0.8 s), spokojen s pocity ze svého soutěžního vozu byl i čtvrtý Adam Březík (+1.6 s), který si svůj nejrychlejší čas zapsal již při druhém ze tří měřených průjezdů. Pátý nejlepší výkon na testovací zkoušce zaznamenal Aleš Jirásek (+2.5 s) před Věroslavem Cvrčkem (+3.0 s).

V páteční první etapě čeká na soutěžící celkem šestice rychlostních testů v celkové délce 70.5 km. Na start letošní rally mezi vinicemi bylo po technických přejímkách převzato celkem 89 posádek soudobého i historického startovního pole.

Ohlasy jezdců po shakedownu:

Jan Kopecký - Jan Hloušek, Škoda Fabia RS Rally2 - Agrotec Petronas Rally 2024

Jan Kopecký (st.č. 2, Škoda Fabia RS Rally2): „Jsme nachystaní co nejlépe jako na každou soutěž. Každopádně se na to ale těšíme, protože ti mladí kluci jedou pekelně rychle a ty vzájemné souboje musí diváky bavit. Nás osobně baví extrémně a všichni můžeme být jen rádi, že máme v našem mistrovství takovéto soupeření. Pokud jde o Hustopeče, i po všech těch letech zkušeností tady člověka může na trati něco překvapit, kdekoliv a cokoliv. Musíte být opravdu v každém okamžiku stoprocentně soustředění.“

Václav Pech (st.č. 3, Ford Focus WRC): „Doufám, že jsme dobře připraveni. Hustopeče máme moc rádi, považuji to tady za jednu z posledních opravdových rally, kde se musí trošku improvizovat. Cesty se strašně mění, je tu šotolina, práší se, katuje se. Opravdu se na to těším, přesto k tomu ale přistupuji s obrovským respektem. Sebemenší chyba nebo vyjetí z ideální stopy třeba jen o centimetr znamená opustit cestu a bojovat s tím, v lepším případě skončíte ve vinici, v horším v lese. Nový úsek na poslední zkoušce mi úplně nezapadá do rytmu zbytku rally, ale máme to všichni stejné a nějak se s tím popasujeme.“

Dominik Stříteský (st.č. 4, Škoda Fabia RS Rally2): „Shakedown byl pěkný a uvítali jsme, že bylo sucho, protože test před soutěží jsme měli na vodě. Zatím to jsou klasické Hustopeče, tak uvidíme, co nám přinesou letos. Je super, že je nás letos na špičce výsledkové listiny víc, rozhodně lepší, než aby mezi námi byly nějaké půlminutové odstupy. Určitě se ale navzájem nějak nehecujeme. Čekáme, že se bude opět bojovat o vteřinky, takže jsme zvědaví, jak si povedeme. Přeci jen to není úplně 'naše' soutěž. Tak jako na Krumlově, i tady se těšíme na noční zkoušky. Letos je tu snad jen jeden noční šotolinový úsek a jede se po dvou minutách, takže by mělo být vše v pohodě.“

Erik Cais (st.č. 5, Škoda Fabia RS Rally2): „Z prvních dvou průjezdů shakedownem jsem nebyl nadšený, ale pak se nám povedlo zjistit, kde byla chybička a doufám, že nastavení vozu bude dobré. Auto každopádně funguje skvěle. Rychlostní zkoušky jsou moc krásné, hlavně ty techničtější úseky. Je tu samozřejmě hodně rovin, takže musí člověk přemýšlet nad každou zatáčkou, aby měl co možná největší rychlost. Bude to hodně o detailech. Na zkoušky za tmy se moc těším, patří to k rally a za mně čím víc nočních zkoušek, tím lépe.“

Adam Březík (st.č. 6, Škoda Fabia RS Rally2): „Se shakedownem jsme spokojení. Vyzkoušeli jsme co bylo potřeba a vše je v pohodě. Na Hustopečích bychom se rádi posunuli výš v hodnocení mistrovství i v rámci našich dosavadních výsledků na této soutěži. Uděláme pro to maximum. Pokud jde o nové úseky, na Starovicích by se mohlo v určitých ohledech rozhodovat, je to nové pro všechny a vůbec ne jednoduché. Navíc je to trochu jiné než zbytek soutěže, takže se tam může lámat chleba.“

- - - - - - - - - - - - - - Shakedown - - - - - - - - - - - - - -

Výsledky shakedownu Agrotec Petronas Rally Hustopeče

Výsledky shakedownu Agrotec Petronas Rally Hustopeče - historic

Jan Kopecký - Jan Hloušek (Škoda Fabia RS Rally2) - Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

Před startem

Tradičně v polovině června pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích na jihu Moravy, kde se koná Agrotec Petronas Rally Hustopeče. Na specifických tratích po obslužných cestách kolem hustopečských vinic nás čeká další napínavý souboj v českém šampionátu. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist