www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 15. července 2024, Svátek má Jindřich, zítra Luboš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

S pódiem, ale ne zcela spokojení

6. července 2024 • 16:00

Agrotec Petronas Rally Hustopeče by se dala označit za “domácí” soutěž pro Janka Kundláka a Petra Barana. Proč, když oba pocházejí ze Slovenska? Je to jednoduché. Janko už několik let žije v České republice a na “rally mezi vinicemi“ to má nejblíže. Stejně tak Peťo, který žije v Bratislavě, to má na Moravu “na skok“. A motivace uspět na domácí soutěži je vždy o něco větší. Pro oba, u Janka o něco více, velkou roli hraje i fakt, že Rally Hustopeče bude navždy spojena se jménem legendárního Rudolfa Kouřila, který byl Jankovým dlouholetým mentorem. Motivace tedy rozhodně nechyběla.

Ján Kundlák - Peter Baran (Renault Clio Rally4) - Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2024

Motivace však nestačí. Důležité je také být připraven a podávat lepší výkony než konkurence. Příprava rozhodně nebyla v Rally Possible zanedbána. Renault Clio Rally4, se kterým se tým účastní především soutěží českého šampionátu, prošel během mimosezónní přestávky kompletním wellness programem. Pokud bychom řekli, že byl rozebrán do posledního šroubku, nebyli bychom daleko od pravdy. Rozebrat něco “na molekuly“ však s sebou nese riziko. Riziko, zda se to dobře poskládá dohromady. A tady se potvrdil fakt, že pokud něco funguje před rozebráním, nemusí to fungovat i po něm, i přes to, že to před reálným nasazením vyzkoušíte na testu.

Shakedown na klikatých silnicích mezi poli měl být posledním potvrzením, že je vše připraveno a byl také prostorem, kde se obchodní partneři týmu mohli během ostrých kilometrů alespoň částečně přiblížit atmosféře ve voze. Co přinesl “shake“? Po jízdě byli partneři často zděšení, zpocení, ale zároveň fascinovaní a nadšení. I když panovala relativní spokojenost s druhým časem ve třídě, nově složená technika se neukázala v nejlepším světle. Clio nefungovalo tak jak by mělo. Problém byl jasně pojmenován - výkon. Nejhorší na tomto problému je, že může mít nespočet příčin. V tu chvíli bylo jasné, že to nebude procházka růžovým sadem pro nikoho, od mechaniků po posádku.

První sekce Agrotec Petronas Rally Hustopeče. Clio jede, ale je jasné, že i přes obrovské úsilí mechaniků se problém nepodařilo zcela vyřešit. Boj s velmi silnou konkurencí, boj s ne zcela funkční technikou, boj s podmínkami na trati a v neposlední řadě boj se sebou samými, protože všechny tyto aspekty rozhodně na pohodě ve voze nepřidávají. I když se klukům nepodařilo vyhrát ani jednu ze tří rychlostních zkoušek, vrátili se do prvního servisu jako vedoucí posádka ve skupině i ve třídě.

Během třicetiminutového servisu se k běžné kontrole přidalo i hledání možného problému a odpověď na otázku, proč vůz postupně ztrácel výkon. Odpověď? Nepřicházela. Na oko vypadalo vše v pořádku, a když uplynula doba servisu, posádka se vydala bojovat na noční testy. Historie ukazuje, že právě ty Jankovi a Petovi vyhovují. Ano, za standardních okolností jsou noční rychlostní zkoušky místem, kde si kluci dokážou vytvořit “polštář“ proti konkurenci. Jenže v Hustopečích se nic nedařilo podle plánu a situaci nešlo za žádných okolností označit za standardní. Pokles výkonnosti začínal být stále výraznější a otázka “jaký náskok budeme schopni v noci vybojovat?“ se změnila na “zvládneme první den vůbec dojet do cíle?“ Rušení rychlostních zkoušek z důvodu bezpečnosti diváků je někdy na místě. Jindy jsou tyto rozhodnutí zase přehnané. To, že se někdy diváci nedokážou chovat jako diváci, naštve úplně všechny. Jak to bylo tentokrát, nevíme. Na místě jsme nebyli a v prvním průjezdu nám žádní diváci nevadili ba naopak, atmosféra byla skvělá. A i když Janko s Petrem chtějí závodit, byli za zrušení poslední rychlostní zkoušky rádi. Tento fakt a chyby soupeřů přispěly k tomu, že se klukům podařilo první den soutěže vyhrát. Vyhráli ji, aniž by zajeli nejlepší čas v některé ze šesti rychlostních zkoušek. Platí tedy pravidlo, že není důležité vyhrát bitvu, ale válku. Takovou malou mini válku Rallye Possible vyhrálo.

Druhý den začal 45 minutovým servisem. Protože Clio na konci prvního dne téměř nechtělo jet, výměna palivového čerpadla byla jako výstřel naslepo. Ale byl to výstřel, který téměř zasáhl cíl. A protože podle pravidel smějí na voze při práci na palivovém systému pracovat pouze dva mechanici, po zbytek času “Brynďáci“ nasadili na vůz téměř všechny lidské a technické zdroje, které měli k dispozici. Pravdou je, že jich nebylo málo. Týmová práce se ukázala jako jeden z nejdůležitějších prvků, a právě díky ní se posádka Rally Possible dostala ze servisu včas. Problém sice nebyl zcela vyřešen, ale rozhodně to bylo lepší. První sekce druhého dne naznačila, že ačkoli to zdaleka není optimální, zbraně se skládat nemusí. Dvě etapy před koncem se ale vše změnilo. Přestože kluci překročili pomyslnou hranici toho, co je v autě ještě bezpečné, k jejich ztrátě se přidaly další velké ztráty. 8, v poslední dokonce 11,3 sekundy. Ano, i když jeli na úplné hraně, časy nelhaly a konkurence stále měla kde přidat.

Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2024 ukončili na pěkném, těžce vybojovaném a zaslouženém třetím místě v klasifikaci 2WD a RC4 I. Domů si odvezli poháry, ale rozhodně ne spokojenost. Domů si také odvezli zkušenost, že i když můžete udělat všechno správně, připravit se, jak nejlépe umíte, výsledek neděláte jen VY. Je to TÝM, který dělá výsledek. A také poznání, že ne všichni, kteří se tváří, že jsou v týmu a tahají s vámi za stejný provaz, v něm skutečně jsou. S touto zkušeností jsme rádi za předání starostlivosti o vůz právě týmu Brynda Racing a děkujeme, že tímto způsobem se potvrdila správnost našeho rozhodnutí.

S Hustopečemi se tedy uzavřela jedna éra Rally Possible a začala nová. Řešení minulosti nikomu nepomůže, je třeba soustředit všechny síly na budoucnost. A ta se blíží 13.-14. července 2024 v podobě Rally Bohemia, kde si kluci chtějí vynahradit loňské odstoupení.

Je to zároveň pozvánka pro vás, všechny fanoušky a příznivce motoristického sportu a rallye zvlášťe, na tratě i do servisu. Prostě všude tam, kde vás budeme moci vidět, potkat, popovídat si s vámi. Je to také poděkování partnerům týmu, bez kterých by to všechno nebylo možné. Bez našich partnerů, kteří pro nás kolikrát dělají víc než to, na co jsme si podali ruce a co jsme si slíbili.

https://www.facebook.com/rallypossible

https://www.instagram.com/janko_possible/

https://www.youtube.com/@janko_possible

https://www.tiktok.com/@rallypossible

My všichni jsme Rally Possible.

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist