www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 14. května 2025, Svátek má Bonifác, zítra Žofie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Lumír Vyorálek na Star rally s Lancií Delta HF Integrale 16V

28. července 2024 • 22:30

Spousta fanoušků rally, hlavně těch dříve narozených, zpozorní, když se ve startovní listině objeví auto, které v minulosti „psalo“ historii. Jeden takový klenot představí při Barum rally2024 i Lumír Vyorálek. Po hodně dlouhé době se na rychlostní zkoušky okolo Zlína vrací legenda - Lancia Delta HF Integrale 16V.

Lancia Delta HF Integrale 16V (foto: rallyedesign)

Lumíre, ty máš rád velké výzvy, kde se zrodila výzva s názvem Lancia? Proč právě italská značka?

„Kdo mě trochu zná, tak ví, že nějak nemám rád jednoduché věci ve svém životě… Ona ta odpověď z mého pohledu není nijak složitá. Mohl jsem pořídit v podstatě cokoliv jiného, ale řekněme si otevřeně, v plejádě současného vozového parku v České republice nenajdeme žádnou Lancii. Ano, spousta lidí bude tvrdit, že to auto není spolehlivé, a bude pronášet podobná negativa na tuto značku. A já říkám, no a co?! Ale je to Lancia… Je to jednoznačně ikona rally s nejvíce tituly!“

Jaká byla cesta k tomuto krasavci?

„Musím říct, že to úplně jednoduché nebylo. Pokud člověk začne hledat, zjistí, že k prodeji je jich celkem dost. Bohužel jsem ale vždy narazil na nějaký problém, který ne zcela odpovídal homologaci, nebo mým představám. Bylo mi například nabízeno soutěžní auto se střešním oknem, nebo jiný zákazník osadil auto jinými brzdami, protože ty původní se mu nelíbily. Po pár měsících jsem se dostal k Riccardu Erranimu, kterého pojí závodní kariéra s Lanciemi více jak třicet let a do dnešního dne aktivně s Lancií závodí. Jelikož zná snad všechny lidi v Itálii, co měli a stále mají co dočinění s těmito krásnými auty, tak to byl poslední krůček, abych dostal přesně to, co očekávám. Dodnes se potkávám s takovými jmény jako Alex Fiorio, Mikki Biasion, Andrea Aghini a dalšími.“

Jedná se o auto, které má nějakou soutěžní historii?

„Auto je v podstatě nové a proběhlo jen pár testů. Stavba Lancie proběhla v dílnách Jolly Autosport pod vedením Flavia Davisoda, který patří k jedněm z nejlepších odborníků na závodní Lancie v Itálii. Historicky pracoval v továrním týmu a dodnes servisuje pouze závodní Lancie.“

Už jsi s Lancií něco ujel? Prozradíš nám nějaké technické parametry?

„Bohužel ještě ne, zatím proběhly jen takové lehké pojížďky. Musím prioritně předělat podvozek a převody pro české podmínky. S italským set-upem bych patrně vypadl v první zatáčce do lesa…Předpokládám, že pro naše podmínky bude chvilku trvat auto „vychytat“… Auto je tedy ve 100% úpravě Gr.A Abarth do roku 1990, takže špičkový historik s HTP. Víc momentálně asi nemá cenu rozebírat.“

První start s novým vozem plánuješ na Barum Czech rally v kategorii historiků, máš nějaký cíl?

„Na Barumku si žádný cíl nekladu. Budu se snažit hlavně dojet do cíle a pokud to půjde, tak postupně posunovat limity své i auta. Prioritně jsem ale rád, že po třiceti letech vrátím takové krásné auto na české tratě a jízdu si budu užívat. Moc bych si přál, aby toto auto udělalo divákům a fanouškům radost.“

Lancia Delta HF Integrale 16V (foto: rallyedesign)

Kde tě dále s Lancií uvidíme? A co Mazda?

„Asi to bude pro mnohé fanoušky zklamání, ale s Lancií momentálně plánuji starty spíše sporadické. Počítám, že by to mohly být jeden až dva závody za sezonu. Vše bude záležet na chuti, náladě a času. Mazda má pro mě jasnou prioritu a budu se snažit dál auto posunovat dopředu. Momentálně se pracuje na výkonnějším motoru a na to moc těším. Byla by tedy škoda opustit jednoho krasavce a nechat jej v koutě dílny kvůli dalšímu.“

Ty si postupně plníš sny, jaký bude ten další?

„Já jsem se v dubnu zařekl, že už nic dalšího řešit nebudu. Kategoricky jsem si to zakázal, ale víš, jak to semnou je?! Už zase mě chytají roupy a už zase pošilhávám, co by se mi líbilo. Že by tentokrát nějaká předokolka, nebo silnější zadohrab? Uvidíme…“

Miroslav Vebr ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist