www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 9. října 2024, Svátek má Štefan, zítra Marina

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

SOUHRN: Řeckou EKO Acropolis Rally vyhrál Thierry Neuville

9. září 2024 • 16:00

Po nezvykle dlouhé měsiční přestávce pokračuje mistrovství světa v automobilových soutěžích dalším evropským podnikem, kterým bude tradiční EKO Acropolis Rally. Řecký podnik nabídne opět náročné rychlostní zkoušky s nejvíce rozbitou šotolinou v seriálu. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Online výsledky - Diskuse k soutěži - Další informace k EKO Acropolis Rally

Thierry Neuville - Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) - EKO Acropolis Rally 2024

Thierry Neuville i přes první startovní pozici a z toho vyplývající čištění tratě vyhrál letošní ročník EKO Acropolis Rally a i vzhledem k problémům svých největších konkurentů udělal možná rozhodující krok k zisku vytouženého titulu mistra světa. Triple Hyundaie na stupních vítězů stvrdili druhý Dani Sordo a třetí Ott Tänak.

Řecká EKO Acropolis Rally patřívá tradičně k nejnáročnějším soutěžím světového šampionátu. Extrémně rozbité tratě jsou náročné na techniku i defekty pneumati, které výrazněji promlouvají do celkových výsledků. Není zde důležité být nejrychlejší, ale projet celou trať pokud možno s nejméně problémy.

Doslova snovou se letošní Acropolis stala pro tým Hyundai, který obsadil všechny tři příčky na stupních vítězů. Zvítězil Thierry Neuville, který si sice celý pátek stěžoval na tradiční čištění trati, dokázal se po celý závod vyhnout vážnějším problémům a svým vítězstvím udělal zásadní krok k zisku letošního titulu. Na stupně vítězů jej doprovodili týmoví kolegové Dani Sordo a Ott Tänak, které na trati zbrzdily defekty.

A to je prosím vše, více vozů kategorie Rally1 se do top ten nedostalo! Doslova fiaskem skončilo účinkování pro tým Toyota. Momentálně asi nejvážnější soupeř Neuvilla v boji o titul Sébastien Ogier zpočátku sice vedl, problémy s turbem na RZ 6 jej však srazily mimo stupně vítězů. Na ně se sice dokázal vrátit a ještě před závěrečnou zkouškou byl bezpečně druhý. Francouzský bard však na Power Stage zariskoval a tento risk se nevyplatil - jezdecká chyba znamenala kotrmelec přes střechu. Poškozené vozidlo se sice podařilo opravit a s obrovskou ztrátou dorazit do cíle (kvůli zisku bodů za sobotu), celkově to však stačilo jen na šestnácté místo.

Ještě hůře se dařilo jeho týmovím kolegům. Elfyn Evans měl hned na první zkoušce defekt, načež se po celou první sekci trápil technickými problémy s autem. V servisu se podařilo chybu odstranit a tak začala Evansova stíhací jízda. Když už se začal přibližovat první desítce, tak na RZ 11 poslal svůj vůz přes střechu... Tradičně boural také Takamoto Katsuta, tentokrát již na RZ 3.

Úspěchem soutěž neskončila ani pro jezdce M-Sportu. Adrien Fourmaux skončil už na RZ 4, když po jednom ze skoků poškodil řízení. V rámci superally se vrátil a zajel několik pěkných časů, chuť si spravil alespoň vítězstvím na Power Stage. Další nevýrazný výkon předvedl i Gregoire Munster, který se držel na úrovni nejrychlejších vozů kategorie Rally2. Nakonec ukončil své vystoupení v soutěží havárií na RZ 9. Jeho mecenáš Jourdan Serderidis tentokrát nedokázal zajet ani jeden čas v top ten a nakonec dojel čtrnáctý absolutně s hrozivou ztrátou více než 23 minut.

Zbývající místa v první desítce tak obsadili jezdci WRC2. Po celý závod byl překvapivě nejrychlejší dříve spíše asfaltový specialista Yohan Rossel, defekt na RZ 6 však znamenal ztrátu, která nakonec stačila jen na třetí místo. Vedení si od té doby držel Sami Pajari, ten však dostal na závěrečné Power stage defekt a začal se obávat o prvenství. Vedení a čtvrtou příčku celkově nakonec udržel o nejmenší možný rozdíl - společně s druhým Robertem Virvesem měli shodný celkový čas, ve Finův prospěch tak hrál lepší čas na úvodní rychlostní zkoušce. Tuto trojici doplnili v top ten Kajetanowicz, Zaldivar, McErlean a Dapra. Řada pilotů skončila v propadlišti výsledků kvůli defektům (Solans, Gryazin, Joona), někteří pak kvůli haváriím (Loubet, Linnamäe, Athanassoulas). Speciální zmínku si zaslouží Gus Greensmith, který odstoupil po srážce s krávou.

Letošní Acropolis byla závěrečným podnikem juniorského světového šampionátu. Druhé místo v JWRC stačilo k zisku titulu estonskému jezdci Rometu Jürgensonovi. Vítězství v JWRC i WRC3 si připsal rumunský jezdec Norbert Maior, bronz pak bral Tom Rensonnet. Nejrychlejším jezdcem ve třídě RC3 byl italský mladík Matteo Fontana, který však nejel ani v rámci WRC3, ani JWRC, takže měl výhodu využití vlastního vozu i pozdější startovní pozici.

Na startu se nakonec neukázala žádná česká posádka, Martin Prokop svůj plánovaný start nakonec kvůli rodinným povinnostem na poslední chvíli odvolal.

Další soutěží mistrovství světa bude Rally Chile, která se pojede na šotolinových tratích v okolí města Concepción na konci září.

Konečné výsledky EKO Acropolis Rally

- - - - - - - - - - - - - SHAKEDOWN - - - - - - - - - - - - -

Výsledky shakedownu

- - - - - - - - - - - - - před startem - - - - - - - - - - - - -

Po nezvykle dlouhé měsiční přestávce pokračuje mistrovství světa v automobilových soutěžích dalším evropským podnikem, kterým bude tradiční EKO Acropolis Rally. Řecký podnik nabídne opět náročné rychlostní zkoušky s nejvíce rozbitou šotolinou v seriálu. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Elfyn Evans - Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) - EKO Acropolis Rally 2024
-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist