www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 9. října 2024, Svátek má Štefan, zítra Marina

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Sportovní tragédie Jána Kundláka v Pačejově

30. září 2024 • 20:00

S obrovským nadšením do Pačejova odjížděl Ján Kundlák, neboť měl na dosah životní výsledek. Technická závada byla příčinou sportovní tragédie na poslední zkoušce. Prapor Rally Possible „pozvedl“ na cílové rampě Jirka Rybák, když dojel šestý ve třídě.

Ján Kundlák - Peter Baran (Opel Corsa Rally4) - Invelt Rally Pačejov 2024

Velkou pozornost na sebe v Pačejově poutal souboj o krále dvoukolek. K němu měla nejlepší výchozí pozici dvojice týmu Rally Possible Ján Kundlák s Peterem Baranem. Pro poslední závod letošní sezony posádka opět využila služeb Brynda Racing teamu a postavila se na start s Opelem Corsou Rally4. Zkřížit jedenatřicetiletému jezdci plány a připravit ho o mistrovskou korunu mohl pouze René Dohnal startující s Peugeotem 208 Rally4.

Od první rychlostní zkoušky se Janko opřel do plynového pedálu neskutečně a všem soupeřům v kategorii i třídě ujížděl. Sobotní etapa měla ve svém harmonogramu šest erzet, ale na jejím konci byl vždy jediný vítěz – Ján Kundlák. V polovině rally měla posádka před svými soupeři náskok téměř jednu minutu. V průběžné absolutní klasifikaci patřila Kundlákovi s Baranem 15. příčka. Druhá etapa v sobě zahrnovala tři rychlostní zkoušky o dvou průjezdech. Pačejovští pořadatelé připravili zcela novou zkoušku, a tak se s napětím očekávalo, jak si s ní posádky poradí. Janko s Peterem tady zajeli i díky malému výletu mimo trať třetí čas, ale chybovali i soupeři, takže slovenská posádka ze svého náskoku moc neztratila. Následovala polokruhová erzeta a Kundlák si připsal další nejrychlejší čas. A rychlá jízda pokračovala i na třetí nedělní erzetě. Z doposud odjetých devíti rychlostních zkoušek byl Janko nejrychlejší osmkrát. Před závěrečnou sekcí měl Kundlák na čele náskok 1,28:3 minuty a cesta k titulu se zdála neohrožena. Do konce soutěže zbývaly poslední tři zkoušky. Druhý průjezd „novou“ erzetou zajel slovenský jezdec v devátém čase a ztratil 40 vteřin, pořád mu ale 50 s na čele zůstávalo. Hlavním důvodem lehkého propadu bylo, že cca po jednom kilometru přestalo fungovat servo řízení a začal boj o přežití. Na polokruhové zkoušce to byl osmý čas a ztráta na čele se smrskla na polovinu a na startu závěrečné zkoušky byla sportovní tragédie dokonána. „Je to pro mne obrovské zklamání, je to strašně smutný příběh. Už druhý titul jsem prohrál na technickou závadu. Hodně mě to mrzí. Spoustu času věnuji rally, abych uspěl, a pak to dopadne takto. Samotná rally probíhala dobře až do momentu, kdy nám praskla hadice od serva, vytekl olej a zadřelo se servo čerpadlo. To pak shodilo řemen, a tím auto přestalo dobíjet. Chtěl bych hlavně poděkovat všem našim partnerům, kteří nám umožnili letošní starty, a všem, kteří nám celou sezonu fandili. Mrzí mě, že jsme pro ně ten titul letos nevyjezdili. Titul vicemistra je ale i tak skvělý úspěch a já věřím, že se vrátíme silnější, rychlejší a doufám, že to bude ve čtyřkolce,“ ve slovech Jána Kundláka bylo cítit velké zklamání ještě dlouho po soutěži. Dvoukolky nakonec v Pačejově vyhrál Dominik Novotný a celkově René Dohnal, oběma soupeřům celý tým Rally Possible gratuluje.

Rally Possible měla na posledním podniku velkého mistráku ještě jednu posádku - Jirku Rybáka s Davidem Matyášem. V průběhu sobotní etapy zajížděla posádka časy těsně za TOP5 třídy RC4 I, ale závěrečná erzeta nevyšla zcela podle představ kluků. Přesto na konci soboty patřilo Jirkovi s Davidem průběžné 7. místo ve třídě. Rozestupy mezi posádkami ovšem byly velké, navíc v nedělní odpolední části závodu začal zlobit motor. Posádka Rybák – Matyáš ale Rally Pačejov dokončila. Ve třídě RC4 I patří posádce šestá příčka a v absolutní klasifikaci místo 26. „Začátek závodu se nám podařil a na shakedownu jsme se perfektně připravili na dvoudenní soutěž. Po testovací zkoušce jsem si byl hodně jistý autem a věděl jsem, že se na něj můžu spolehnout, a s dobrým pocitem jsme šli do rychlostních zkoušek. Bohužel „muničák“ není zrovna typ erzet, které mám rád. Navíc, při prvním průjezdu jsme zastavovali u posádky, která před námi havarovala. Při druhém průjezdu jsme na kluzkém povrchu zvolili jízdu na jistotu tak, abychom mohli dál v rally pokračovat. V živé paměti mám svůj poslední start v Pačejově, kdy jsem za letmým cílem první zkoušky dal auto na střechu a toto jsem nechtěl znovu absolvovat. Další erzety byly podle našich představ, bez krizových situací a s pohodou v autě. Postupně jsme zrychlovali. Já se hodně těšil na RZ Čečelovice, ale ta vyšla na noční průjezd i díky havárii posádky, kdy byla erzeta zastavena. Vše se zdrželo a já nebyl schopný jet v nastoleném tempu. K tomu jsme tam měli jednu krizovku, kdy jsme málem rozbili auto. Naštěstí jsme to ustáli, ale nechali jsme tady přes půl minuty ztrátu, a tím jsme ztratili možnost být v souboji s posádkami před námi. Druhý den jsme nastupovali s respektem před novou rychlostní zkoušku. Ta se pořadatelům moc povedla, i když byla docela rychlá. Vše jsme zvládli perfektně. Následně nás ale začal trápit motor, který vynechával. Nejprve se tyto problémy projevovaly na přejezdech a posléze i v závodním režimu. V druhé sekci erzet již tedy nečišela z auta jistota a to moc dobrých pocitů nepřidalo. Nicméně, druhé průjezdy byly se solidními časy a s ohledem na problémy auta vládla u nás spokojenost. Rally Pačejov se mi moc líbila jak po stránce rychlostních zkoušek, tak i organizační, a jsem moc rád, že jsme dojeli až na cílovou rampu. Bohužel to vše mi kazí odstoupení týmového kolegy Janka Kundláka, který odstoupil na technickou závadu, a tím přišel o zisk titulu mistra ČR ve dvoukolkách i třídě,“ podělil se o dojmy v cíli Jirka Rybák.

Rally Possible
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist