www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 9. září 2025, Svátek má Daniela, zítra Irma |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama |
SOUHRN: Vítězem Rally Vyškov se stal Petr SemerádPo kratší pauze pokračuje Rallysprint série a Pohár 2+ svým pátým a zároveň předposledním podnikem. Posádky se tentokrát vydají na tradiční rychlostní zkoušky na východ od Brna, kde se uskuteční třiatřicátý ročník Rally Vyškov. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ. Výsledky ON LINE --- Základní informace --- Diskuzní fórum Letošní ročník Rally Vyškov vyhrál Petr Semerád, který si tak připsal první pořádný úspěch po přestupu do soutěžního speciálu Ford Fiesta RS WRC. Neměl to však vůbec jednoduché, ve Vyškově se totiž letos sešla skutečně špičková konkurence. O tom ostatně svědčí i další jezdci na stupních vítězů - Jaroslav Melichárek a Václav Pech. Téměř stotřicet posádek se přihlásilo na předposlední díl letošní rallysprintové série, kterým byla tradičně na přelomu srpna a září vyškovská soutěž. Někteří jezdci ji využili jako test před nadcházející sezónou, někteří se přišli jednorázově svézt, někteří zde představili úplně nové soutěžní nářadí - zde jmenujme hlavně Patrika Rujbra, jenž představil zbrusu nový Citroën C3 Rally2. O vítězství ale samozřejmě bojovali jiní. V noci před závodem se nad oblastí nad východ od Brna přehnala velká dešťová přeháňka, takže i když bylo od rána polojasno a tratě postupně osychaly, na trati bylo velké množství bláta, což umocňoval menší počet antikatů, takže se na velkém množství míst jezdilo úplně mimo cestu a některé zatáčky se změnily v blátivé řečiště. O co méně bylo antikatů, o to více bylo retardérů. Ty byly po výjimce ze strany Autoklubu bohužel opět sestaveny pouze z nepopulárních 'zetek', což vyústilo ve velké množství penalizací a spoustu rozjitřených jezdců. Osobně bych se přimlouval retardéry ze 'zetek' nepovolovat ani na výjimku a pokud pořadatel není schopen zajistit balíky slámy, tak dát vodou naplněné barely. Ale zpět k závodu. Vítězem se stal Petr Semerád, který si tak připsal první pořádný úspěch po přestupu do speciálu Ford Fiesta RS WRC. A pokud nepočítáme pocovidový Pražský Rallysprint, tak si tento stále ještě teprve čtyřiadvacetiletý pilot připsal první vítězství od roku 2020, kdy triumfoval právě na Rally Vyškov. Rozhodně to ale neměl jednoduché, konkurence rozhodně nespala. Překvapivě se jeho největším soupeřem stal bývalý majitel Fiesty Jaroslav Melichárek, jenž startoval s Fabií RS Rally2 opravené po Kundlákově havárii na Barumce. Odjel celou soutěž vyrovnaně, neudělal žádnou větší chybu, jednu zkoušku dokonce vyhrál a v cíli ztratil jen něco málo přes sedm vteřin. Se třetím místem absolutně může být spokojený Václav Pech, který si tak s Citroënem připsal další sprintové stupně vítězů. Zato ztráta téměř 23 vteřin asi není úplně to, co by si přál. Až čtvrtý skončil největší z favoritů Adam Březík. Ten v úvodu trochu zaspal (hlavně na druhé zkoušce) a v zápalu boje a snaze tuto ztrátu dohnat chyboval v jedné blátivé pasáži na RZ 3 a po zastavení se o křoví a zhasnutém motoru ztratil více než 20 vteřin. Zbytek soutěže se nesl ve stíhací jízdě a za normálních okolností by to na druhé místo za Semeráda těsně stačilo, leč nepodařený průjezd jedním z nešťastných retardérů znamenal třicetivteřinovou penalizaci. I tak se nevzdal a v závěru se dokázal probojovat alespoň na bramborovou příčku, dopomohl mu k tomu i obhájce vítězství Jaroslaw Koltun, který si na závěrečné zkoušce připsal penalizaci za předčasný start. Šestý absolutně dojel Jan Talaš, který se podruhé v kariéře posadil za volant vlastního Citroënu C3 Rally2. Zpočátku byla znát nevyježděnost, naposledy s vozem startoval na jaře na Kopné. V závěru už předváděl velice pěkné výkony a je jen škoda, že jej nemůžeme v tomto autě vídat častěji. Sedmé absolutně pak dojelo asi největší překvapení letošního ročníku - Jaroslav Pešl konečně opustil neustále zlobící Ford Fiesta Open N a poprvé v životě usedl do Škody Fabie R5 z dílen Brynda Racing. A hned z toho byl výborný výsledek, když na závěrečné zkoušce dokázal přeskočit dva z kandidátů na titul. Jak osmý Vojtěch Štajf, tak i devátý Karel Kupec mu k tomu pomohli výlety mimo trať na poslední rychlostní zkoušce. Právě horší výsledek obou zmíněných pilotů pak znamená, že již máme jistého šampiona v P2+ - stal se jím ve Vyškově nestartující Filip Mareš. První desítku pak uzavřel Václav Kopáček. Rallysprint série byla tentokrát hodně upozaděná a i díky rychlejším tratím a blátivým podmínkám tentokrát dvoukolky příliš nestíhaly. Nikdo z nich se nedostal do první dvacítky. Vítězství si opět připsal Jan Dohnal, tentokrát to však měl obtížnější kvůli třicetivteřinové penalizaci za retardér. I tak dokázal zvítězit, byť jen o necelé čtyři vteřiny před Dominikem Jakešem. bronz připadl Jakubu Jančíkovy před Martinem Mottlem a Tomášem Dudákem. Kategorii historiků ovládl suverénním způsobem Martin Klepáč, který zdá se naučil svůj Peugeot 306 S16 k poslušnosti. Na stupně vítězů jej doprovodili Jan Šrámek s Toyotou Celica GT Four a Stanislav Blažek, kterého navigoval nestor mezi českými spolujezdci Jaroslav Novák. Posledním závodem letošní Rallysprint série bude Carlson-Partr Rally Vsetín, jenž se kvůli volbám uskuteční v odloženém termínu v sobotu 11. října.
Výsledky shakedownu Rally Vyškov
Po kratší pauze pokračuje Rallysprint série a Pohár 2+ svým pátým a zároveň předposledním podnikem. Posádky se tentokrát vydají na tradiční rychlostní zkoušky na východ od Brna, kde se uskuteční třiatřicátý ročník Rally Vyškov. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|