www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. září 2025, Svátek má Ludmila, zítra Naděžda

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rally Vyškov: Vyškovský i pohárový vavřín pro Grubera s Krejčím

11. září 2025 • 10:00

Jeden závod před koncem rallysprintového šampionátu známe vítěze CSF Adam Cupu 2025. Historicky jedenáctými vítězi se stala posádka Jan Gruber – Michal Krejčí. Vzhledem k pohárovému triumfu na Rally Vyškov už je nemůže nikdo předstihnout. Ve Vyškově se za nimi seřadila dvojice vyškovských mladíků Tomáš Wagner a Petr Čáp.

Jan Gruber - Michal Krejčí (Opel Adam Cup) - Rally Vyškov 2025

Rally Vyškov otevírá začátkem září podzimní část sezóny. Pauza mezi rallysprinty – od Silmet Rally Příbram po Vyškov – byla přece jen delší, a tak se některé posádky objevily na zlínské Barumce. Úspěšně si počínali Adam Zelík s Davidem Uhříčkem, kteří opanovali třídu RN7.

Nechyběli ani ve Vyškově, kde se sešlo v rámci CSF Adam Cupu rekordních deset posádek. Řada z nich navázala na předchozí pohárové starty (Jan Gruber, Adam Zelík a Tomáš Hauptvogel). Vedle Tomáše se objevil zkušený Karel Voltner, když tradiční navigátor Matěj Rychlý zastával roli svědka na svatbě.

Další jezdci v poháru víceméně zdomácněli při prázdninových závodech (Štěpán Chludil nově s Petrem Stoklasem, Petr Jindra s Bedřichem Janečkem). Na dva starty z úvodu sprintové sezóny navázal Lukáš Drahotuský, kterého poprvé navigoval syn Vojtěch. Ostatní sice byli pohárovými nováčky (Petr Čáp, Tomáš Wagner, Jaroslav Holý jun., Lukáš Obručník), zejména pro Petra Čápa to však nebylo první svezení za volantem vozu Opel Adam Cup. Na start vyškovské soutěže se postavil už potřetí. Jako domácí bral tento závod i jeho kamarád a konkurent Tomáš Wagner, kterého navigovala Natálie Čermáková.

Debut v Rallysprint sérii i v CSF Adam Cupu si odbýval Lukáš Obručník (tým Lamont racing). Do rally přechází po jedenácti sezonách v motokárách, ve kterých dosáhl řady úspěchů: mistr ČR 2023 a vicemistr ČR 2024, mistr Slovenska 2020. Startoval dokonce i v několika závodech motokárového mistrovství světa. Loni se objevil v rámci motokárového „projektu X“ na Mikulášské rally ve Slušovicích právě s vozem Opel Adam Cup.

Harmonogram Rally Vyškov obsahoval šest rychlostních zkoušek ve dvou sekcích. Nejdelší zkouška soutěže Ivanovická Brána měřila více než 15 kilometrů a mělo se tam rozhodovat. To by platilo i za suchy, ještě více pak po nočním dešti, kdy se trať, kvůli zkracování zatáček a vytahování nečistot, proměnila v jednu velkou klouzačku. Proti pořadatelům se tak obrátila neochota umístit na měřené tratě více protikatovacích zábran a bylo určitě štěstím, že se všechny rychlostní zkoušky řádně odjely.

Soutěž měla jasné favority v tandemu Gruber – Krejčí a plzeňská dvojice svoji letošní pohárovou nadvládu potvrdila i na Vyškovsku. Během závodu vyhrála všechny měřené testy a do cíle dojela už jako vítězná posádka CSF Adam Cupu. Na Vsetíně se tak již neobjeví…

Rally Vyškov měla hodně napovědět o pořadí na druhém místě celkové pohárové klasifikace, ale Adam Zelík zaváhal už na úvodním testu. Jeho havárie však Tomáš Hauptvogel nedokázal naplno využít a do poháru si připsal body za čtvrté místo. Za této situace poskočil na stříbrný post, ale definitivně se o pořadí rozhodne až na Rally Vsetín.

Nad síly Hauptvogela s Voltnerem byly tentokrát obě vyškovské dvojice. Zejména Wagner s Čermákovou pravidelně zajížděli druhé časy a o jejich umístění nebylo pochyb. Čáp se Šotnerem začali pátým časem, ale v dalším průběhu se rychle protlačili na třetí příčku, na které také dorazili na cílovou rampu na vyškovském náměstí.

Jaroslav Holý jun. (debutoval s Adamem na Kopné, kde v RZ 1 havaroval) se zkušeným Ladislavem Kučerou si v úvodu zapsali čtvrtý čas, ale během dalších vložek se ocitli na pátém místě, s velkou ztrátou i náskokem na nejbližší protivníky. Za nimi se však tvrdě bojovalo. Třeba mezi Drahotuským a Chludilem, do jejich duelu se následně po hodinách zamíchal i Jindra. Ten v závěru přeskočil Chludila, náskok Drahotuského už nedokázal smazat.

Poslední příčka patřila talentovanému motokáristovi Lukáši Obručníkovi, Na Vyškovsku ho provedl všemi nástrahami zkušený Richard Lasevič a v těžkých podmínkách dovezli Adama až na cílovou rampu, za což Lukáš zaslouží obdiv.

Posledním podnikem CSF Adam Cupu 2025 bude 10. – 11. října Carlson – Partr Rally Vsetín.

Ohlasy v cíli:

Jan Gruber: „Do Vyškova jsme se s Míšou hodně těšili. Nesedět v autě přes měsíc pro nás byla nuda, zvláště po tom, co jsme předtím co 14 dní závodili. Shakedown pro nás nedopadl dle představ. První průjezd jsem napálil a byl z toho výlet na louku s ucpaným výfukem. Poté jsem se už necítil tak sebejistě a od toho se odvíjela i celá dopolední runda.

Ráno padla volba na střední směs značky Hankook, a i když jsem si pohrával s různými variantami, zůstali jsme u nich po celou dobu. To, co jsem očekával na trati, se splnilo do puntíku. Pramálo anticutů znamenalo bahna, jak na rallykrosu. Zvláště na Ivanovické. Celé dopoledne jsem tak jel raději na jistotu, až odpoledne už jsem za to trochu vzal, ale přece jen jsem vzhledem k náskoku v Cupu neriskoval. A v RN7 jsme už dopředu věděli, že na clio mít nebudeme…

Nicméně vyškovský rallysprint jsme si krásně užili. Moje velké poděkování patří celému týmu Kicker racing za skvělou přípravu auta po celou dobu cupu. Nesmím opomenout poděkovat i nespočtu fanoušků, kteří mi, většinou na dálku, drželi palce. A hlavně za velkou podporu mé sestřičce, která jezdí na každý závod a téměř vždy se ji podaří udělat záběr z každého průjezdu RZ.

Adamu Zelíkovi přeji, ať se brzy dá myšlenkově do kupy a dál závodí ve vzestupném tempu, tak jako na Barumce. A na Vsetíně ať si pořádně užijí bitvu s Tomášem Hauptvogelem. Jezdilo se mi s vámi pěkně a snad to můžu říct, jsme dobrá parta. A příští rok snad do toho zase společně půjdeme, dál se bude počet startujících s Adamem rozrůstat a hlavně se Cup pojede i příští rok. Rád bych se dál zdokonaloval v této malé káře, než bych přesedlal do něčeho silnějšího. Nyní se moc těšíme na Pačejov, na krásné tratě s bohatou historií a konečně zase s pořádnou porcí závodních kilometrů. A kdo ví, možná si ještě jeden závod do konce roku někde střihneme.“

Tomáš Wagner - Natálie Čermáková (Opel Adam Cup) - Rally Vyškov 2025

Tomáš Wagner: „Průběh Vyškova byl od začátku až do konce dost napínavý. Kamarádi Petr Čáp s Matyášem Šotnerem se nás drželi, co to šlo, a předvedli krásný výkon, za což jim samozřejmě ještě jednou gratulujeme. Byl to od druhé rychlostky takový domácí souboj o bednu, i přesto, že jsme nedoufali, že se umístíme na tak hezkém místě. Pro nás byl úspěch dovézt nás i Adama v pořádku do cíle. To, že nás dovezl až na bednu, za to moc děkuji skvělé spolujezdkyni a týmu MV Cars, kteří se o nás i auto od začátku až do konce starali na výbornou.

Co se týče atmosféry v autě, čekali jsme, že to bude více hektické a nervózní, ale opak byl pravdou, v autě panovala skvělá nálada, občas padl i nějaký ten vtípek a to i během RZ a ohledně mé nové navigátorky Natálie, musím před ní smeknout, protože na svoji premiéru v závodním autě byla ledově klidná i v některých situacích, které nebyly nijak příjemné.

Náročnost byla obrovská, zejména RZ 3/6 Ivanovická brána, kde bylo vytaháno strašně moc bláta a malý Adam si s tím moc nevěděl rady. První průjezd jsme po jedné menší krizi, kdy za skokem přes cestu u Hoštic jsme dostali smyk a trefili anticut, naštěstí bez žádného většího poškození, raději dojeli na jistotu.

Výběr gum dopadl na jedničku, vybrali jsme Hankooky 53 střední směs. Po celý závod jsme je použili jak vpředu tak i vzadu. Přece jen jsem se bál, že na předek budou moc měkké, nakonec to sedlo krásně.

Pokud vše vyjde jak má z finančního i časového hlediska tak Vsetín pojedeme. Už teď máme velkou chuť ho jet a hodně se těšíme.“

Petr Čáp: „Vyškov jako domácí soutěž jsme brali jako vrchol sezóny. Byl to teprve druhý závod v sezóně, takže příprava proběhla už v úterý na letišti v Biskupicích, abych po Rally Morava zase zjistil, jak vůbec auto nastartovat (smích) a trochu si ho zase osahal.

Tratě letošního Vyškova se mi za moje tři starty asi zamlouvaly nejvíce, avšak déšť, který v noci na sobotu spadl, přinesl lehké obavy, jelikož jsem na vodě doposud nejel. Ráno jsem se nechtěl ani podívat z okna, jak to tam vypadá… Ale jedno mi bylo jasné, bude vytaháno, bude to klouzat, což se potvrdilo. Pasáže na šotolině se proměnily na bláto, na kterém bylo problém zastavit a následně se znovu rozjet. Odpoledne už to osychalo, ale bláta tam bylo beztak stále hodně.

Co se gum týče, ráno jsme zvolili vzadu měkkou směs a dopředu střední, které jsme na odpoledne nasadili i dozadu. Výlet jsme si tento rok odpustili, ale hned na začátku, asi kilometr po startu, jsem udělal zbytečnou jezdeckou chybu a ta nás stála přinejmenším desetisekundovou ztrátu a podepsala se na koncentraci po celý zbytek závodu. Naštěstí utrpělo jen sklo jednoho zpětného zrcátka, jinak auto bylo v pořádku zpět na podvalu a na cestě domů. Usilovně se budeme snažit sehnat peníze na Vsetín, ale zatím nedokážu s jistotou říct, jestli odstartujeme.“

Tomáš Hauptvogel: „Vyškov nám nevyšel podle představ, trápení od rána do odpoledne. Rozhodně to nebylo změnou spolujezdce, Karel Voltner je zkušený navigátor a jeho diktát z tabletu (!) byl naprosto přesný.

Přitom na pátečním shakedownu ´stroječek´ letěl jak utržený, bez jediného problému. Ale ráno jsem se probudil nezvykle brzy, od pěti čuměl do stropu a v servisu jsem byl skoro první. Ráno pak cestou na rampu ´stroječek´ nějak divně cukal. Přisuzovali jsme to chladnějšímu ránu. Jenže cukat nepřestal ani v provozní teplotě na RZ 1. Po telefonické konzultaci s týmem jsme se snažili problém vyřešit, něco jsme podnikli, ale i tak se to podepsalo do ne úplně pěkných časů v první sekci. Naštěstí kluci z MV Cars přesně vědí, jak vyřešit jakýkoliv problém, a tak jsme mohli druhou sekci začít trochu víc tlačit na pilu. Pozor, ne na Marka Pilku, ten byl v RN7 už opravdu daleko (smích).

Čtvrtá rychlostka už nás moc bavila a na páté jsme také letěli krásně… tedy až do ostrého odbočení na kostky po brutálním náletu. Pozdní brzdy, cáry ´mlíka´, zpátečka, čas hodný svozu výsledků… Závěrečnou Ivanovickou jsme si fakt užili, jenže to už bylo dost pozdě.

Vsetín už jedeme zase s Matějem, díky mé vyškovské plísni totiž ještě není nic rozhodnuto! Rally bude tradičně těžká, ale to máme rádi! Věřím, že opět dovezeme tým KOWAX DST racing na pódium po vzoru Vlčáka ve Walesu. Moc díky i CE.ENERGY za podporu a CNN Prima NEWS za medializaci našeho snažení.“

Jaroslav Holý jun.: „Závod za nás probíhal perfektně. Jeli jsme po Kopné opatrně, hlavně s cílem sprint dokončit. V servisu mezi sekcemi jsme řešili menší komplikace s prasklou zadní nápravnicí, ale naštěstí se to podařilo včas zavařit a mohli jsme pokračovat dál. Vyškovská trať byla nádherná – rychlá, s krásným asfaltem, místy však bylo hodně katů a vytahaného bordelu, ale celkově moc pěkná. Závod jsme odjeli na měkkých pneumatikách, což byla ideální volba. Na Vsetíně samozřejmě chceme startovat, snad se to podaří.“

Lukáš Drahotuský: „Na Vyškov jsme se těšili, bohužel z pracovních důvodů jsem nestíhal test, který měli kluci z MV Cars v Biskupicích, a tak první svezení proběhlo až při shakedownu. Martin Vopatřil měl tentokrát všechna auta obsazená, a tak s pomocnou rukou a autem přispěchal Zbyněk Hrabec. Po nočním dešti bylo jasné, že nás nečeká nic jednoduchého s volbou pneumatik, ale nakonec se střední směs ukázala jako dobrá volba, nic jiného jsme stejně neměli (smích). V první sekci jsme zvolili jízdu na jistotu a snažili se sladit diktát rozpisu, který mi tentokrát četl můj syn Vojta, pro kterého to byla premiéra. Té se zhostil na jedničku. Po servisu se nám na osychající trati podařilo trochu zrychlit, měl jsem z jízdy lepší pocit. Na kluky vpředu ale jezdecky nemám, ti letí hroznou ´kudlu´ a já už se mám celkem rád (smích). Nicméně Vyškov se mi líbil a s Vojtou jsme si užili krásný den v závodním autě. Výsledky zatím moc neřeším. Děkuji klukům z MV Cars a Zbyňovi Hrabcovi za pohodový závod, rady a pomoc s plněním mého snu.“

Petr Jindra: „Se spolujezdcem Béďou jsme se na Rallye Vyškov moc těšili a dle očekávání jsme si užili atraktivní trať se spoustou zajímavých míst. Přestože trať byla po pátečním dešti místy náročnější a blátivá, gumy jsme na sobotní RZ zvolili suché. Ne všechny úseky dopadly podle našich představ, na RZ 5 jsme udělali hodiny, museli jsme startovat a couvat, ale rychle jsme se zase vrátili na trať. Rally Vsetín už nepojedeme, letošní sezónu ukončíme na Rally Pačejov.“

Štěpán Chludil ml.: „Zážitky z Vyškova by možná vydaly na celou knihu. Soutěž byla velice pěkná, z rychlostních zkoušek se mi nejvíce líbila Ivanovická brána. Auto jsme měli připravené skvěle, musím vyzdvihnout zázemí v servisu, catering byl pojatý jako menší gastrofestival.

Pro nás byl závod hlavně o učení, Peťa absolvoval spolujezdecké školení a teď se snaží vše přenést do praxe. Víme, na čem je potřeba před Vsetínem zapracovat a co bude potřeba změnit. Výsledky jsme proto neřešili, viděl jsem je až po dojetí do cíle.

Zpětně mě tak trošku mrzí dvě nepřesnosti v rozpisu, které nás stály hromadu času. Na druhé RZ jsme vůbec neměli napsané jedno odbočení, takže jsem musel couvat a na poslední RZ jsme se přetočili na blátě, když se za horizontem objevil, pro mě trošku nečekaně, retardér. Když k tomu připočtu zastavování u auta, které blokovalo trať, máme z toho ztrátu 1,5 minuty.

Radost mám z Tomáše Wagnera, který jel s námi v jednom týmu, navíc s autem, se kterým jsem jel v Příbrami a ukázal, jakou v sobě má rychlost. Při svém druhém startu, premiéře v rallysprintech a Adam Cupu to byl výsledek z říše snů a už se těším, až se zase sejdeme na startu Rally Vsetín.“

Lukáš Obručník: „Do Adama jsem poprvé usedl loni a po několika testech dojel Mikulášskou ve Slušovicích. Už tam mě navigoval Richard Lasevič, který mě seznámil s psaním rozpisu a s průběhem rally. Vyškovskému startu rovněž předcházel test, kterého se zúčastnil i Richard, abychom se opět sehráli a byli připraveni na závod.

V pátek probíhaly seznamovací jízdy, rozpis se nám podařilo napsat během prvního průjezdu, v dalších jsme jen opravili pár drobností a přidali nějaké poznámky. Rozpis se ukázal perfektní, jedinou komplikací pro nás byly anticuty, které jsme večer ještě podle videa od komisařů doplňovali do rozpisu. Přes naše úpravy všechny anticuty neseděly, na několika místech po předchozích posádkách chyběly, k tomu bylo v zatáčkách vyházeno spousta bahna.

V pátek odpoledne jsme absolvovali shakedown, kde jsme si rozjeli nové gumy. Přišla však i naše první a největší krize celé rally, dostal jsem se do hodin a vyletěl do pole.

V noci z pátku na sobotu přišel déšť a my jsme váhali nad obutím. Nakonec byla naše volba správná.

I tak byly první průjezdy na studené a bahnité trati opatrné. V těch druhých jsme výrazně zrychlili. S výsledkem jsme tak byli spokojeni – důležité bylo sbírat zkušenosti a dovést auto až do cíle, což se

podařilo. Děkuju Richardovi za bezchybnou navigaci, MV Cars a Jiřímu Obručníkovi za servis a partnerům: Mecner a Tarus, bez kterých by to celé nebylo možné.“

Adam Zelík: „Asi kilometr před cílem úvodní zkoušky, dvě zatáčky před kultovními podivickými kostkami jsme byli moc rychlí, možná jsme měli zatáčku špatně napsanou, možná tam byl z předchozí šotoliny pomalý defekt na pravém předním kole, ale šli jsme s Adamem zadkem do stromu. Naštěstí co mám aktuálně informace od karosáře, nemělo by to náš start na Vsetíně ohrozit. Letošní sezóna je pro nás docela turbulentní, tam bychom si chtěli zase dokázat, že s klukama udržíme krok. Určitě se připravíme co nejlépe i na souboj s Tomem a Matějem. A asi nás opět čeká i větší konkurence. Mladíci ukázali ve Vyškově svou šikovnost, kvantita i kvalita v Cupu šla výrazně nahoru, a tak doufám, že pohár bude pokračovat i dále.“

Rally Vyškov – CSF Adam Cup: Body

1. Gruber – Krejčí (Opel Adam Cup) 48:31,8 25 + 6

2. Wagner – Čermáková (Opel Adam Cup) + 55,5 20

3. Čáp – Šotner (Opel Adam Cup) + 1:27,3 18

4. Hauptvogel – Voltner (Opel Adam Cup) + 1:37,8 16

5. Holý – Kučera (Opel Adam Cup) + 2:41,1 14

6. Drahotuský – Drahotuský (Opel Adam Cup) + 3:25,1 12

7. Jindra – Janeček (Opel Adam Cup) + 3:39,6 10

8. Chludil – Stoklas (Opel Adam Cup) + 3:51,1 8

9. Obručník – Lasevič (Opel Adam Cup) + 5:10,8 6

Vítězové RZ: Gruber 6

Vedoucí postavení: RZ 1–6 Gruber

Odstoupili: Zelík - Uhříček RZ1 / havárie

Průběžné pořadí CSF Adam Cupu 2025 (6/7, zápočet 6 podniků):

1. Gruber 176 (31 vítězství v RZ), 2. Hauptvogel 104 (3), 3. Zelík 90, 4. Drahotuský 28, 5. Jindra 26, 6. Chludil ml. 22, 7. Kolář 21 (1), 8. Wagner 20, 9. Čáp 18, 10. Železník, Horn, a Vichtora 16, 13. Úškrt a Holý 14, 15. Obručník 6, 16. Španěl 3 (3)

Tomáš Plachý
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist