|
www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 25. října 2025, Svátek má Beáta, zítra Erik |
||||||
|
||||||
|
||||||
|
Reklama Nejčtenější články
|
Nedokončený Vsetín pro Radka JatelaNa posledním podniku Rallysprint série ve Vsetíně startovala také posádka ve složení Radek Jatel - Dominik Slováček. Jak už je zvykem, Radek s Dominikem usedli do vozu Škoda Fabia Kit Car. Jezdec z Vysokého Pole naskočil do letošní sezóny ve Vyškově, kde se mu ze začátku závodu nedařilo. Po radách od Honzy Dohnala se však výkon zlepšil a celá posádka si závod užívala. „Rád bych se vrátil k ne příliš podařenému Vyškovu a chtěl bych poděkovat Honzovi Dohnalovi za jeho rady mezi první a druhou sekcí, kdy v druhé sekci to bylo již hezké svezení. Po seznamovacích jízdách Rally Vsetín jsem opět zavítal na rady za Honzou Dohnalem, ukázal jsem mu onboard z roku 2024 a Honza mi poradil,“ popsal skvělé vztahy se svým soupeřem Radek Jatel. Na Rally Vsetín chtěl Radek s Dominikem navázat na tempo ze závěru Vyškova. Podmínky na vsetínském sprintu však byly náročné. Mokrá uklouzaná trať vytrestala nejednu posádku. „V sobotu jsme se probudili do mokrého rána a volba pneumatik byla jasná, pro nás z důvodů financí padla volba na 2,5 roku staré mokré pneu od Hoosier, pneumatiky byly stále krásně měkké a jízda na nich byla skvělá. V první RZ jsem měl menší technický problém a 80 % RZ jsem jel s nesoustředěným a nervozním pohledem na svítící varovaní na displeji, o to více byl pro nás druhý čas v RSS překvapením. Do druhé RZ jsme startovali s obrovským zpožděním a na úplně chladných pneumatikách, ale to potkalo celý zbytek startovního pole, takže jsme měli stejné podmínky všichni,“ podělil se o průběh začátku závodu sedmatřicetiletý pilot. Druhá rychlostní zkouška se v podání Radka s Dominikem neobešla bez krizové situace. Krátce po startu byli kluci v pravé zatáčce širocí a lehce lízli svodidla. Nic však nebránilo v dalším pokračování v soutěži. „O kousek dál jsme lehce zvolnili u Dominika Nwelatiho, který měl technický problém s vozem. Po vystoupání na Troják nastalo rallyové peklo. Jelo se místní úzkou a nebezpečnou částí RZ do cíle. Zde jsem si to neskutečně užil a asi jsem tak rychle nikdy nejel. Diváci nás lehce zbrzdili u nehody polského jezdce, ale v cíli jsme měli krásný druhý čas za rychlým Tomášem Václavíkem. Celkově jsme drželi druhé místo v RSS.“ Po dvou odjetých rychlostních zkouškách následoval servis, kde se Radek rozhodl v rámci bezpečí zakoupit dvě nové přední pneumatiky. Na řadu přišel první průjezd známou rychlostní zkouškou Semetín, která se jezdí také při Barum Rally. „Bohužel jsem se nechal nachytat na profláklé zatáčce na Semetíně a po výletu mimo trať jsem urazil levé zadní kolo, s plandajícím kolem jsem vůz dovezl cca 4 km do cíle a odstoupili jsme. Velmi mě mrzí má nehoda kvůli týmu, všichni byli naším výsledkem motivovaní a proto bych se jim a mým sponzorům chtěl omluvit. Teď se Zdenym a Kresta racing, který nám opravuje poškozené tlumiče, usilovně pracujeme na opravě vozu, aby jsme mohli za týden startovat na Rajd Wisla v Polsku. Po Rally Vsetín mě oslovil Martin Kobolka, majitel společnosti Autoservis Ohrada s.r.o a nabídl mi finanční pomoc na následující závod. Za tuto možnost Martinovi moc děkuji a jsem mu velmi vděčný. Doufám, že 24. - 25. října uvidíme v Polsku také české fanoušky,“ pozval na závěr Radek Jatel fanoušky na Rajd Wisla. Finanční rozpočet Radka Jatela byl napjatý a nyní ze všech sil pracuje na zajištění prostředků pro následující starty. Všichni věří, že se mu to podaří a postaví se na start závodu v Polsku. Barbora Vebrová ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|
||||