|
www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 25. října 2025, Svátek má Beáta, zítra Erik |
||||||
|
||||||
|
||||||
|
Reklama Nejčtenější články
|
Rally Vsetín: Závěrečné pohárové klání pro Holého s KučerouO letošním králi CSF Adam Cupu 2025 bylo sice rozhodnuto už před startem, ale i tak Carlson – Partr Rally Vsetín nabídla jednu z nejzajímavějších zápletek letošní sezóny. Z ní nakonec vyšel vítězně Jaroslav Holý ml., jenž v těsném duelu porazil Tomáše Wagnera. Třetí příčku obsadil Tomáš Hauptvogel, což mu zaručilo jistotu celkové druhé příčky v pohárové klasifikaci za Janem Gruberem. Ve startovní listině Rally Vsetín se objevilo šest pohárových dvojic. Podle očekávání chyběl už jistý vítěz Jan Gruber, a tak se pozornost měla soustředit na duel mezi Tomášem Hauptvogelem a Adamem Zelíkem o druhé místo celkového hodnocení. Zelík však po havárii ve Vyškově nestačil vůz opravit, takže už pohled do seznamu přihlášených znamenal jistotu celkového stříbra pro Tomáše Hauptvogela. Ten byl papírově nejvýše postaveným jezdcem pohárové klasicikace, ale při vzpomínce na výsledky z Vyškova bylo jasné, že se do popředí bude snažit prodrat mladá krev, zastoupená Tomášem Wagnerem, Jaroslavem Holým ml. či Petrem Čápem. Na známých tratích rozhodně nechtěl prodat kůži lacino Štěpán Chludil ml. a druhý ostrý start čekal na talentovaného motokáristu Lukáše Obručníka. V tomto směru zmiňme i start talentované autokrosařky Elišky Pytlounové. Sice se do Cupu nepřihlásila, ale i tak byl její soutěžácký debut za volantem Opelu Adam Cup zpestřením a zajímavým porovnáním. Na Carlson – Partr Rally Vsetín se závodilo na sedmi erzetách, na třech úsecích Hošťálková, Vesník a Semetín. Průběh závodu ovlivnilo nevlídné ranní počasí, takže ve startovním poli CSF Adam Cupu dominovaly mokré pneumatiky Hankook. Kašavský Holý to měl do Hošťálkové ´přes kopec´ a také ovládl úvodní dva testy. Wagner mu však sekundoval a do prvního servisu po RZ2 dojel se ztrátou 6,4 vteřiny. Už v těchto fázích se pevně usadil na třetí pozici Hauptvogel, jenž disponoval minutovým náskokem před čtvrtým Chludilem. Ten držel za zády minutovou penalizací zatíženého Čápa, pohárovou klasifikaci po výletu z trati a výrazné ztrátě na RZ 1 uzavíral Obručník. Ve druhé sekci poháristé závodili také jen na dvou vložkách. Semetín ovládl Wagner, čímž se o šest desetin protáhl do čela před Holého. Ten však dokázal na Vesníku reagovat a opět se do servisu vracel v čele, tentokrát s náskokem 4,4 sekundy. Hauptvogel figuroval za vedoucím tandemem, když navýšil svůj náskok na Chludila. Zlínský jezdec měl stále k dobru minutu na Čápa, takže jejich přetahovaná na erzetách do absolutního pořadí zásadně nepromlouvala. Obručník dokázal zrychlit, což se promítlo i do posunu před autokrosovou reprezentantku Pytlounovou. V závěrečné sekci Wagner s Čermákovou opět zaútočili a po Semetíně strhli podruhé vedení na svou stranu, ale Holý s Kučerou ve třetím průjezdu Vesníkem našli potřebnou rychlost a prvenství si vzali zpět. Oba mladíci ukázali své kvality, což je pro pohárové vyhlídky parádní zpráva. Hautpvogel s Rychlým dojeli třetí, v poháru jistili druhé místo. Nejlepší letošní výsledek zaznamenali i Chludil se Stoklasem, když udrželi za sebou Čápa se Šotnerem. Cenné zkušenosti bral Obručník, jenž po boku Richarda Laseviče skončil šestý. Proti Vyškovu dokázali zrychlit a za rok může Lukáš být dalším z jezdců, s kterými bude nutné počítat. Sezóna 2025 je u konce, v závěru roku proběhne slavnostní vyhlášení CSF Adam Cupu a snad se co nejdříve objeví zprávy o jeho další budoucnosti. O pohárové body by se závodilo už po dvanácté… „Máme za sebou skvělou sezonu, která by se dala přirovnat k začátkům cupu. Během roku se objevila spousta nových posádek, které ukázaly, že český rallyový sport má stále nadějné piloty. A letošní cupové souboje? To byla prostě nádhera! A i závěr vsetínské rally toho byl důkazem. Do příštího roku si můžeme jen přát, aby sezona byla stejně zajímavá a napínavá jako ta letošní. Na závěr bych chtěl poděkovat všem sponzorům a partnerům CSF Adam Cupu, bez kterých bychom to nedokázali,“ okomentoval letošní sezónu promotér Zdeněk Pekárek. Ohlasy v cíli: Jaroslav Holý jun.: „Vsetín byl hlavně kvůli počasí náročný. Od první RZ bylo mokro, na spoustě vytahaného bordelu to klouzalo, ale já se v autě cítil skvěle. Volba gum byla jasná – mokré. Později to sice začalo trochu osychat, ale na celém Semetíně a skoro i na Vesníku zůstávalo pořád vlhko, takže jsme se rozhodli mokré nechat, což se ukázalo jako správná volba. Před poslední erzetou jsme se s Láďou Kučerou propadli na druhé místo. I když jsem se na Semetíně hodně snažil, od Tomáše jsme tam dostali docela dost. Do poslední RZ jsme ale šli s klidnou hlavou, bez zbytečného rizika, ale s tím, že to ještě zkusíme otočit. A povedlo se. Rozhodla asi vyrovnanost a to, že jsme udrželi v těžkých podmínkách klid. Chtěl bych poděkovat tátovi, všem sponzorům a celému týmu za podporu a práci po celou sezónu. Pokud by Adam Cup pokračoval, určitě bychom chtěli odjet co nejvíce závodů. Ty mají super atmosféru, konkurence je vyrovnaná a člověk se má pořád kam posouvat.“ Tomáš Wagner: „Rally Vsetín byla pro nás obrovská výzva skrz podmínky na trati a pochmurné počasí. Trať byla velmi uklouzaná a od katů hodně blátivá. Adam si s tím poradil výborně, ostatně na některé úseky nám trošku chyběl výkon a větší zkušenosti na mokru. Nasadili jsme dopředu i dozadu mokré Hankooky. První dvě rychlostky jsme dost bojovali se zajížděním pneumatik. Na prvním Vesníku jsme díky tomu měli menší krizovku, kdy auto nechtělo brzdit a proto v lehké panice jsme jeden úsek nechtěně proletěli pomalu rychleji, než auta vyšší třídy… Co se týče souboje s Jardou Holým, ten byl krásný a vyrovnaný. Naše vedení vždy ovládla RZ Semetín. Bohužel to nám nestačilo, protože hlavně na všech třech průjezdech Vesníkem nám Jarda nadělil docela dost sekund, a tak získal první místo zaslouženě, k čemuž mu ještě jednou moc gratuluji. Když se budeme bavit o Adam Cupu 2026, tak je to dost žhavé téma, protože sami nevíme, co bude. Jediné co víme, že na startu Rally Morava 2026 budeme stoprocentně stát, ale zda s Cupem nebo ne, to si zatím necháme pro sebe jako překvapení...“ Tomáš Hauptvogel: „Vsetín byl pro nás velmi zvláštním závodem. Trochu nám připomínal vyhlášení Martina Vlčka mistrem Evropy v kategorii Master ještě před startem Chorvatsku. Když jsme totiž s Matějem viděli uzavřenou startovní listinu, bylo nám jasné, že jsme v cupu na celkovém druhém místě. Jediný, kdo nás mohl ještě ohrozit, byl Adam Zelík, který se ale nepřihlásil. Závod byl extremně těžký kvůli počasí. I tak jsme se na něj s Matějem těšili a byli jsme přesvědčeni, že přivezeme cennější body než z Vyškova. Že to nebudou laciné body, jsme se přesvědčili už na prvních větších brzdách, kde jsme se pěkně sklouzli… A tak jsme se klouzali dál a dál. Náš stroječek byl od kluků z MV Cars opět skvěle připravený a fungoval jak švýcarské hodinky. Jsem moc rád, že jsme ho do UP dovezli bez sebemenšího škrábance. Vsetín jsme si s Matějem moc užili. Navíc jsme pro Kowax DST racing vybojovali další krásné pódiové umístění. Byla to boží sezóna! Za mě osobně jedna z nejkrásnějších, co jsem zažil. Fakt jsme si s Matějem všechny závody maximálně užili, Adámek byl vždy ve vůni a podpora 'Vlčákova' Kowax DST racing, ale i CE.Energy a CNN Prima News je něco, za co jsme opravdu vděční. Už se nemůžeme dočkat, až budeme ´vrčet´ rokem 2026, příprava na obhajobu už byla zahájena!“ Štěpán Chludil ml.: „Říká se, že Vsetín je každý rok těžký, byl jsem na to připravený a stejně mě to svým způsobem překvapilo. Pro nás pokračovalo učení, po Vyškově mi volal Ríša Nesvadba a nabídnul nám pomoc s rozpisem a celkovou přípravou na závody. Připravil nám pomůcky pro psaní rozpisu, byl se s námi o víkendu a v týdnu před Vsetínem projet, dal nám spoustu rad a v autě to bylo rozhodně znát. Takže dokončený Vsetín byla i jeho velká zásluha a ještě jednou mu moc děkuji. Už během najíždění bylo jasné, že bude blátíčko a bude to klouzat, což se v sobotu potvrdilo. My jsme si ale jeli svoje tempo, mezi každou RZ jsme ladili věci k rozpisu a čtení a následně se na nich snažili pracovat. Pořád máme rezervy, především v náročných pasážích, kde je potřeba mít více poznámek k trati. V cíli jsme měli z dokončení soutěže velkou radost, která se ještě znásobila, když jsme zjistili, že jsme v Adam Cupu obsadili čtvrté místo. Soutěž celkově hodnotím velice pozitivně. U Petra vnímám každým kilometrem zlepšení a hlavně snahu na sobě neustále pracovat. Samotné erzety byly krásné, a ač jsem byl v některých úsecích opatrný a cítil nervozitu, v cíli vše opadlo a musím uvést, že jsem si závod moc užil.“ Petr Čáp: „Vsetín byl pro naši posádku krok do neznáma a bohužel se vůbec nevyvedl. Voda byla něco, na čem jsem nejel a z mé strany jsem cítil velký respekt. A to se taky promítlo do časů. Tato sezóna se bohužel taky nese ve znamení přetočení na každém závodě a nebylo tomu jinak i na Vsetíně. Co se gum týče, nešlo přemýšlet o ničem jiném než o mokré variantně na celé auto. Možná to vedlo i k přetočení krátce po startu RZ 1, protože gumy byly úplně nové. Následovala i minutová penalizace za vjetí za cedulku návěstí časové kontroly. Moje hloupost, ale všechno je jednou poprvé. V Adam Cupu na příští rok bychom chtěli odjet minimálně Vyškov, ostatní závody se budou odvíjet od našetřeného kapitálu a potenciálních sponzorů.“ Lukáš Obručník: „Vsetín byl mým druhým startem v rallysprintech. Byl to náročný závod, na těžkých a převážně mokrých rychlostních zkouškách. Jak moc těžký byl, ukázal nejen počet odstoupených posádek, ale i to, že pro nás málem skončil hned na začátku první rychlostky, kde jsem udělal chybu a přetočil se. Speciální díky patří Martinu Hlavatému, Tomáši Kretíkovi a Tomáši Stolarzovi, kteří nás vytlačili zpět na trať. Auto nebylo poškozené, takže jsme mohli bez problémů pokračovat dál. Zbytek zkoušek už proběhl bez větších problémů. Oproti Vyškovu jsme se výrazně přiblížili soupeřům a i v takhle náročných podmínkách jsme zase o něco zrychlili.“ Carlson – Partr Rally Vsetín / CSF Adam Cup: 1. Holý – Kučera (Opel Adam Cup) 48:19,9 25 + 4 2. Wagner – Čermáková (Opel Adam Cup) + 4,3 20 + 2 3. Hauptvogel – Rychlý (Opel Adam Cup) + 1:04,4 18 4. Chludil – Stoklas (Opel Adam Cup) + 3:15,2 16 5. Čáp – Šotner (Opel Adam Cup) + 4:10,2 14 6. Obručník – Lasevič (Opel Adam Cup) + 7:30,0 12 Vítězové RZ: Holý 4, Wagner 2 Vedoucí postavení: RZ 1–2 Holý, RZ 3 Wagner, RZ 4–5 Holý, RZ 6 Wagner, RZ 7 Holý Průběžné pořadí CSF Adam Cupu 2025: 1. Gruber 176 (31 vítězství v RZ), 2. Hauptvogel 122 (3), 3. Zelík 90, 4. Holý 43 (4), 5. Wagner 42 (2), 6. Chludil ml. 38, 7. Čáp 32, 8. Drahotuský 28, 9. Jindra 26, 10. Kolář 21 (1), 11. Obručník 18, 12. Železník, Horn a Vichtora 16, 15. Úškrt 14, 16. Španěl 3 (3). Absolutní pořadí CSF Adam Cupu 2025: 1. Jan Gruber 2. Tomáš Hauptvogel 3. Adam Zelík Další jezdci nesplnili podmínku účasti minimálně v pěti závodech CSF Adam Cupu 2025. Tomáš Plachý
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|
||||