|
www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 12. listopadu 2025, Svátek má Benedikt, zítra Tibor |
||||||
|
||||||
|
||||||
|
Anketa Kdo nahradí Otta Tänak v Hyundai v roce 2026? Reklama Nejčtenější články |
Radek Jatel závodil v Polsku na Rajd WislyVe dnech 24. - 25. října se Radek Jatel se svým spolujezdcem Dominikem Slováčkem postavili na start Rajd Wisly. Škoda Fabia Kit Car, se kterou Radek závodí, se naštěstí po smolném incidentu ve Vsetíně stihla opravit a kluci mohli vyrazit vstříc prvnímu zahraničnímu startu. „Rajd Wisly byl náš společný projekt s mým kamarádem a skvělým polským jezdcem Jerzy Tomaszczykem, se kterým jsem v roce 2024 vyhrál Mikuláš rally Slušovice. Tenkrát usednul na sedadlo spolujezdce vedle mne. Závod okolo Wisly byl můj první start mimo ČR. Velmi jsem se těšil, ale zároveň jsem měl zdravou nervozitu z jejich asfaltů, dlažebních kostek a zatravňováků, které v rámci přilnavosti byly velkou neznámou,“ popsal pocity před odjezdem Radek Jatel. Od Jerzyho se dozvěděl, že na tamnějších podmínkách je vhodná měkká volba pneumatik i za teplých podmínek kvůli přilnavosti. O to víc byla posádka zvědavá, co ji čeká. Kdo Radka sleduje, tak ví, že jeho starty jsou ojedinělé a spolujezdce většinou shání na poslední chvíli a tak nemá žádného stálého navigátora. Tento rok však na své konto připsal již třetí start s Dominikem Slováčkem. „Věřím, že jsme si sedli a naše spolupráce mě obrovsky motivuje. Dominik je ve voze i mimo něj velký profík a mé tempo je díky jeho diktátu závod od závodu rychlejší a jistější,“ pochvaloval si spolupráci jezdec z Vysokého Pole. Ale vraťme se k samotnému závodu v Polsku. Páteční seznamovací jízdy probíhaly za velmi deštivého počasí. V kombinaci s tamním povrchem a uklouzanou tratí byl respekt u posádky větší a větší. Následovaly technické přejímky, kde panovala vyhrocená atmosféra a kluci s mechaniky museli měnit věci, které neodpovídaly polským regulím. Vše se zvládlo a před Radkem s Dominikem byl slavnostní start závodu a večerní super speciálka. „Večerní erzeta se měla jet dvakrát, ale kvůli havárii byl první průjezd zrušen a jeli jsme jen jednou a zkrácenou verzi. Jelo se za velmi deštivého počasí. Asfalt byl mokrý a plný listí, v kombinaci s dlažebními kostkami to velmi klouzalo. Bohužel jsem zde udělal chybu a následné hodiny nás stály nějakou časovou ztrátu. To mne ale namotivovalo do sobotních ranních rychlostních zkoušek.“ Do sobotní etapy dvojice vyrazila s bojovnou náladou. Radek poprvé zkusil větší změny v nastavení tlumíčů. Využil rad Romana Kresty, který se o jeho tlumiče staral mimo jiné po odstoupení ve Vsetíně. Nastavení bylo přínosem, protože Radek s Dominikem první sobotní erzetu dokázali vyhrát mezi dvoukolkami. I když ani tato zkouška se neobešla bez širších průjezdů, z nichž jeden okusil tvrdost polských patníků. Fabia Kit Car to odnesla jen odřenými ráfky a ohlou tyčkou řízení. „Další RZ byla nejkratší z celé soutěže, ale o to náročnější. Nasadili jsme rychlé tempo a párkrát jsme měli štěstí ve sjezdu. Druhý čas v cíli o 0,9 vteřiny za polským mistrem Potyrou byl hezký, i když jsem podle tempa věřil v první čas. Třetí sobotní úsek se nam nepovedl. Trefili jsme velkou díru a koplo nás to tak, že nám praskl nárazník i oba blatníky. Dostal se před nás týmový kolega Jerzy Tomaszczyk, který při premiéře s Fabií Kit Car ukazoval svůj obrovský talent,“ popsal první polovinu sobotní etapy Radek Jatel. Následoval servis, kde se opravily všechny poškozené díly a Radek s Dominikem vyrazili do dalších rychlostních zkoušek. Na čtvrté sobotní erzetě kluci zajeli druhý čas a bylo jasné, že o druhé místo mezi dvoukolkami se rozhodne mezi týmovými kolegy Radkem a Jerzym. Určitou radost z toho měl jistě Zdeněk Němec, jakožto majitel vozů, který mohl vidět své auta na stupních vítězů. To vše platilo do pátého měřeného úseku. Pro Radka s Dominikem to byl konec šancí na dobrý výsledek. „Před RZ jsem si zahřál pneumatiky, které pěkně fungovaly od startu. Bohužel cca po 6ti kilometrech přišla utáhlá levá zatáčka, kde byly pneu už přehřáté a vyvezlo nás to jedním kolem za hranu asfaltu a Fabia se sklouzla. Než nás diváci vytáhli, uběhly tři minuty, přesto jim všem patří velké poděkování. V následujícím servisu jsme se rozhodli odstoupit. Tratě v okolí Wisly byly neskutečně krásné a těžké. Nechtěl jsem podstupovat další rizika poškození vozu, když už nebyla šance na dobrý výsledek. V roce 2026 se do Wisly vrátíme a věřím, že budeme silnější,“ vysvětlil důvod odstoupení sedmatřicetiletý pilot. Další týmová posádka s vozem Škoda Fabia Kit Car ve složení Jerzy Tomaszczyk - Kamil Dabrowski dojela do cíle na druhé pozici mezi dvoukolkami. Pro celý tým to je skvělý výsledek. „Klukům velmi gratuluji a jsem za ně šťastný. Za sebe se omlouvám Zdenymu a celému týmu, že jsem nedokázal dovézt Fabii do cíle po boku Jerzyho. Chtěl bych poděkovat všem našim českým i polským sponzorům za jejich podporu. Děkuji také všem českým fanouškům, kteří nás přijeli podpořit a jsem jim vděčný, že vážili cestu do Polska k tratím i za námi do servisu,“ řekl na závěr Radek Jatel. Nyní se Radek snaží zajistit rozpočet pro start na Mikuláš Rally ve Slušovicích, kde by rád startoval opět s vozem Škoda Fabia Kit Car. Barbora Vebrová ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|
||||