|
www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 14. prosince 2025, Svátek má Lýdie, zítra Radana |
||||||
|
||||||
|
||||||
|
Reklama Nejčtenější články
|
Jakub Jančík: Jsem rád za rivalství s Dominikem JakešemDvaadvacetiletý Jakub Jančík i v letošní sezoně dokázal, že je rychlý jezdec. Z šesti letošních sprintových startů stanul čtyřikrát na bedně v RSS, vyhrál Rally Příbram a titul ve třídě RC4 I mu unikl doslova o kousek – o jeden správný průjezd retardérem. Kubo, právě skončená sezona byla tvá druhá za volantem Corsy Rally4, jak hodnotíš posun v poznávání auta? „Určitě kladně. Už na některých závodech minulé sezony jsem cítil, že budeme schopni dostat se do správného tempa. Snažil jsem se i o pořádnou přípravu. Přes zimu jsem věnoval spoustu času simulátoru a studování onboardů nejrychlejších posádek. Také jsme během letošní sezony dělali všemožné změny v nastavení auta a musím říct, že teď jsem s autem maximálně spokojený.“ Sezona 2025 byla z tvého pohledu hodně rychlá a krom dvou závodů jsi nepoznal v cíli sprintů horší umístění než 2. místo ve třídě. S ohledem na konkurenci s tím budeš jistě spokojený… „Samozřejmě, že spokojeni jsme velmi. Některé závody nám prostě sedly, a na některých jsme se naopak trápili především kvůli mým neideálním rozhodnutím ve volbě pneumatik. Letošní sezonu doprovázelo nepříznivé počasí a já často troufale volil suchou směs a autu jsem pak na mokrých rychlostních zkouškách prostě nevěřil. Každopádně voda a mokro je jedna z oblastí, kde mám velké mezery, a tak jsem rád, že jsme na tom tuhle sezonu mohli pracovat a získat nové zkušenosti. Po letošní sezoně se na mokru cítím mnohem jistější, i když to asi nikdy nebude můj kamarád.“ Paradoxně na úvodním sprintu ses moc nesvezl, co se ti honilo hlavou při odstoupení na Moravě? „Charakter rychlostních zkoušek na Moravě mám rád a vyhovuje mi. Proto jsme se velmi těšili a zároveň to byl první závod, kde jsme se s Dominikem Jakešem po dlouhé odmlce mohli porovnat ve stejné technice. Už na první zkoušce jsme měli dobré tempo a nebudu lhát, trochu nás zaskočilo, když ve výsledcích vyskočil Dominik před námi. Bohužel nám na přejezdu ke druhé RZ začalo auto „kuckat“ a všude po kabině byl cítit silný odér benzínu. Zastavili jsme a po otevření kapoty jsme spatřili, jak z jednoho vstřiku doslova proudí benzín do motoru. Měli jsme štěstí, že auto nezačalo hořet. Určitě nás to mrzelo a chvíli jsem se s tím srovnával, ale snažím se řídit heslem, že se všechno děje z nějakého důvodu.“ Předpokládám, že za nejlepší označíš závod v Příbrami, kdy jsi i celkově vyhrál rallysprinty, mám pravdu? „Příbram patří k mým oblíbeným závodům. A když jsme zjistili, že Honza Dohnal bude startovat s WRCem, tak jsme si samozřejmě začali brousit zuby na výhru v RSS. Dost jsme zapracovali na přípravě a snažil jsem se, co nejvíc to šlo sedět aspoň v motokáře. To se asi vyplatilo a do jisté míry mi to pomohlo nastavit dobré tempo už od rána, protože jsem skrz letní pauzu byl pořád zvyklý na rychlé tempo právě z tréninků. Ten den nám to prostě sedlo a z celkové výhry jsme byli velmi šťastní. Utvrdilo nás to v tom, že nám prostě závody v Čechách vyhovují.“ Ty máš rád infarktové závěry? Pokud ano tak poslední sprint ve Vsetíně jsi nemohl naplánovat jinak… „No, ono už to tak s Dominikem bývá. My dva si nic nedáme zadarmo, a tak jsem s pořádným soubojem, jako za starých cupových časů, počítal. Když jsem na první rychlostce projížděl kolem Dominika, který dělal defekt, věděl jsem, že nám stačí jen celý závod dojet v bezpečném tempu a titul bude náš. O kilometr dál jsem však amatérskou chybou rozrazil retardér. Penalizace by ani nebyla takový problém, to bychom asi náskok dokázali udržet. Ale náraz do balíku poškodil auto takovým způsobem, že jsme měli k dispozici asi 10% výkonu, a ačkoliv jsme se snažili, nebyli jsme schopni auto opravit. Druhou rychlostku jsme tak projeli na přejezdový režim a byli jsme rádi, že jsme se vůbec vyškrábali na Troják. V autě panovala značná bezmoc, ale snažili jsme se hledět dopředu, přece jen závody končí až v uzavřeném parkovišti. V servisu dali kluci auto do pořádku a vydali jsme se bojovat dál. Upřímně nám to ale potom už moc nešlo a celý zbytek závodu byl pro nás dost frustrující. Holt, das ist motorsport.“ A zase ten Dominik… když jste se v posledních letech utkali v přímém souboji, tak měl valašský jezdec navrch, co s ním uděláš? „V první řadě musím říct, že jsem rád za naše rivalství. Dominik je soupeř, jak má být. V autě a na rychlostních zkouškách si nic nedarujeme, ale na přejezdech a v servise jsme schopni bez cenzury a taktiky mluvit opravdu o všem a udržovat kamarádskou atmosféru. Navzájem si přejeme, a to je pro mě nejdůležitější. Co se týče tempa – řekl bych, že to, co vyhovuje Dominikovi, nevyhovuje mně a zase naopak. V některých momentech mám pocit, že jedeme až moc bezpečně a neriskujeme. To je pro mě asi největší problém, pokud chce člověk vždy vyhrát, musí jít prostě do rizika. Na druhou stranu často těžíme z Dominikových chyb a vytváříme si náskok tím, že jedeme s klidnou hlavou a tak trošku vyčkáváme na naši příležitost.“ A když jsme u soupeřů, přibude ti další, a to nejen na erzetách. Už jsi s Tomášem Václavíkem probíral střihy a účesy vlasů? Bude kadeřník cup? (smích) „Kadeřník cup zní fajn, akorát bych volil nějaký kabriolet, aby vynikly vlající vlasy. Tomáš se ukázal jako opravdu silný soupeř, a když jsem viděl, jakým způsobem atakoval naše příčky na jeho prvním startu, tak se mi protočily oči. Co k tomu říct – je to určitě další výzva, kterou budeme muset překonat, a z podia se v naší třídě stává mnohem cennější skalp než doposud.“ Ale teď už vážně, kde tě uvidíme v nové sezoně? Plánuješ nějaký posun? „Víme, že se v Rally4 ještě máme kam posunout, a tak v autě minimálně příští sezonu ještě zůstaneme. Opět zamíříme do RSS, ale rádi bychom se ukázali aspoň na jednom závodě MČR, abychom porovnali síly i jinde. Aktuálně to vypadá na Hustopeče, ale nechci předbíhat.“ Poděkování… „V první řadě bych chtěl poděkovat rodině za neustálou podporu. Tátovi za jeho čas a odhodlání, které rallysportu dává – jde mi v tomhle příkladem, že tenhle oheň prostě nikdy nevyhasne. Velký dík patří teď už manželce za její pevné nervy, které jí nedají spát pokaždé, když odjíždím na závody. Díky Honzovi, který vedle mě na sedačce předvádí naprosto profesionální práci, a samozřejmě i klukům do servisu za špičkovou přípravu auta. Za celý tým děkujeme všem fanouškům a našemu hlavnímu sponzorovi Sanha za podporu a společné akce!“ Miroslav Vebr ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|
||||