www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. dubna 2024, Svátek má Valérie, zítra Rostislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Komentář AutoSport.CZ - Thermica Rally Lužické Hory

16. května 2007 • 03:00

Druhým podnikem MČR sprintrally byla severočeská Thermica Rally Lužické hory. Soutěž se odehrávala v okolí Hrádku nad Nisou na čtyřech úsecích, které posádky absolvovaly dvakrát. Tratě byly na české poměry velmi technické a kromě dominantního asfaltového povrchu nabídly také několik kilometrů hezké šotoliny. Už při seznamovacích jízdách se některé posádky nevyhnuly defektům. Mnohé z nich také měly často problém zorientovat se, především v obcích. Konkurence se na severu Čech sešla vynikající a velmi početná. Z velkých favoritů se omluvili jen Lumír Firla s Pavlem Švajdou.

Začátek soutěže poznamenal déšť a úvodní rychlostní zkouška přinesla první překvapení. Před jediným vozem WRC, pilotovaným Karlem Trněným, se usadila hned trojice enkových lancerů a jedno punto S1600 v pořadí Jelínek, Szabó, Minařík a Hozák. Na druhém testu skončily naděje Petra Trnovce s Karlem Kárníkem. V levé zatáčce na štěrku a blátě byli příliš rychlí, netrefili se na mostek a jejich vůz se ocitl na boku mimo trať. Jan Jelínek a Petr Hozák zde opět porazili Karla Trněného. Ten však už postoupil na třetí pozici.

Vzhledem k nepřetržitému dešti zvolila v servisu většina posádek mokré obutí. Komplikace nastaly po havárii Brázdy a dlouhém přerušení soutěže. Mezitím totiž déšť ustal a pod vlivem slunce začala trať velmi rychle schnout.

Nejrychlejším časem na třetí vložce se blýskl Jaroslav Orsák o pouhou desetinku před Petrem Hozákem. V cíli erzety skončily naděje dalších dvou favoritů. Vítězové okříšské soutěže v rámci MČR sprintrally, Milan Pantálek a Petr Vilímek, odstoupili po defektu. Davidu Komárkovi s Jindřichem Müllerem vystavila stop porucha diferenciálu. Až čtvrtý rychlostní test přinesl nejrychlejší čas Karla Trněného a trojici Jelínek, Hozák a Trněný dělily necelé dvě vteřinky.

Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou sváděli statečný boj s vozem WRC a vyhráli pátou erzetu. Na šesté však zaútočil Trněný a nejrychlejším časem převzal vedení v soutěží. Za zmínku stojí druhý čas německé posádky Olaf Dobberkau – Helmar Hinneberg s nádherným porsche. Velký boj v těchto chvílích sváděli o čtvrté místo Orsák a Szabó a o šesté Minařík, Sýkora, Kožmín a Tošovský.

Sedmá rychlostní zkouška se stala kořistí dvou vozů Mitsubishi Lancer sedmé evoluce. Jan Sýkora s Martinou Škardovou a Petr Hozák s Romanem Niemetzem měli na šotolině navrch nad konkurenty s modernější technikou. Na závěrečném testu si pojistili své vítězství Karel Trněný a Stanislav Kafka. Jejich oktávie tak zaznamenala další vítězství v rozmezí dvou týdnů. V Hořovicích jí na prvním místě dovezl do cíle Josef Vyštejn. Druhým místem prolomili dosavadní letošní smůlu zlínští Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou. Třetí místo zaznamenali Petr Hozák s Romanem Niemetzem, čtvrté Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem a páté Viktor Szabó s Vladimírem Tichým, kteří se také dostali do čela průběžného šampionátu MČR sprintrally. Šesté místo je zatím nejlepším výsledkem talentované posádky Jan Sýkora- Martina Škardová a sedmé nejlepším letošním umístěním pro Lubomíra Minaříka s Jaroslavem Novákem. Ti také s puntem týmu ROTO zvítězili ve skupině A. Převahu vozů N4 potvrdili osmým místem Jiří Tošovský – Michal Sláma a devátým manželé Martin a Alena Kožmínovi. V desítce se začínají zabydlovat také Tomáš Kurka s Milanem Škubníkem, startující už tradičně s áčkovým lancerem.

Třída A5

Jedna z nejprestižnějších tříd posledních sezón přišla o dva z favoritů hned v úvodní vložce. Robert Čonka odstoupil s poruchou převodovky a domácí Tomáš Grega poměrně těžce havaroval. Po jeho nehodě musela být soutěž dokonce na několik minut zastavena. Od začátku se v čele usadil vítěz českokrumlovské rallye Jan Dohnal se svým žlutým Volkswagenem Polo. Daleko za ním se odehrával velký boj o druhou pozici. Na druhé erzetě nabral ztrátu Radovan Mareš, na třetí Jiří Brož. Přesto se nakonec právě tito dva utkali o druhé místo. To nakonec vybojoval Mareš.

Třída A6

Obvykle početně obsazená třída přilákala na start pouhých pět posádek. Lubomír Minařík startoval tentokrát se zkušeným spolujezdcem Jaroslavem Novákem a prokazoval, že si s puntem začíná stále více rozumět. Na úvodní vložce se blýskl třetím absolutním časem. O druhé místo bojovalo druhé punto ROTO týmu, pilotované premiérově všestranným jezdcem Josefem Sedláčkem, s kitovou fabií s Milanem Kneifelem za volantem. Na třetí erzetě výrazně ztratil Kneifel a po následující odstoupil s poruchou motoru. Minařík nadále bojoval spíše s převahou vozů N4, než se soupeři ve třídě, a pořadí Minařík, Sedláček, Vlček se tak až do cíle nezměnilo.

Třída A7

Stagnující třída A7 byla obsazena pouhými dvěmi posádkami. S téměř tříminutovým náskokem zvítězili domácí Jan Halala – Dalibor Štěpán s Fordem Focus ST. Ti dovolili Milanu Šimečkovi s Danielem Hejsou vítězství v jediné rychlostní zkoušce.

Třída D9

Ani třída D9 příliš dramatických soubojů nenabídla. Bratři Oldřich a Jiří Bočkové s oktávii vládli od startu až do cíle. Karel Dawson – Věra Pečenková s fabií sledovali jejich počínání z uctivé vzdálenosti. Nezbývá než se těšit, až dokončí stavbu svých vozů TDi piloti jako Miloš Vágner a Josef Dvořák.

Třída N1

Nejméně obsazenou třídou byla ta nejslabší. Je to s podivem, protože ještě před pár lety právě ve sprintech nabízela tato kategorie krásné souboje borců jako Tuček, Dvořák, Mikulka, Hladík či Pohner. Michal Srb se Zbyňkem Pavlíčkem zde nyní potřebovali k vítězství pouze dojet do cíle a to se jim podařilo.

[Třída N2

Parádní konkurence se sešla ve třídě N2. Ukazuje se, že i po odchodu loňských suverénů Šlehofera, Dunovského a Kuldy, zůstává tato třída jedním z klenotů našich sprintů. Nejrychleji začal junior Josef Černohorský se saxem následován hrdinou z Okříšek Jiřím Hladíkem a Jakubem Brázdou. Pořadí se výrazně zamíchalo na druhé vložce. Do čela se dostal Brázda před Černohorským, Henzlem a Hladíkem. Třetí erzetu zvládl nejrychleji Henzl. Znamenala ale také Brázdovo odstoupení. Jeho honda narazila do plynové přípojky a padla za oběť plamenům. Nejrychlejším časem na čtvrté vložce se do čela dostal zkušený Henzl. Defekt naopak způsobil minutovou ztrátu Podvalskému. Pátá erzeta znamenala konec nadějí pro Černohorského a Hudce. První z nich doplatil na technickou závadu, druhý havaroval. Vítězem zkoušky se stal chebský Antonín Podvalský s hondou týmu Sparrow se zkušeným spolujezdcem Jiřím Strossem. Sedmá vložka připravila o šance na vítězství do této chvíle vedoucího Ladislava Henzla. Vylomil pravé zadní kolo a nezbývá než před ním smeknout za to, že s takto poraněnou hondou dokázal absolvovat i závěrečný test a ještě obsadit třetí místo ve třídě. Stejně jako v Okříškách zvítězili Východočeši Jiří Hladík – Marcela Dolečková a zvýšili tak svůj náskok v tabulce třídy. Druhé místo ve druhém startu kariéry je obrovským úspěchem Antonína Podvalského, který vedle skvělých časů předváděl i na oko atraktivní jízdu.

Třída N3

Pět posádek ve třídě slibovalo velmi kvalitní podívanou. Velké ztráty však přišly hned v úvodu. Jaroslav Roubíček do soutěže ani neodstartoval a Otakar Hanáček byl nucen odstoupit už v úvodu. Štefan, Čermák a Stejskal však sváděli parádní souboj o každou vteřinku. Od šesté vložky se souboj zúžil pouze na první dva. Blatenský Václav Stejskal totiž ulomil kolo a odstoupil. Až na poslední vložce rozhodli o svém vítězství Josef Čermák – Petr Vejvoda s Hondou Civic Type R týmu Motocarsport Zádveřice. Na Romana Štefana s Jiřím Grimmerem s peugeotem zbyla opět druhá pozice.

Třída S2

Čtyři naprosto rozdílné vozy se postaraly o obsazení silnější ze tříd kategorie S. Konkurenci zde neměli Karel Trněný se Stanislavem Kafkou, kteří s oktávii WRC zvítězili i absolutně. Druzí skončili Tomáš Kurka s Milanem Škubníkem, třetí Eddy Schlager s Petrem Kolářem a čtvrtí manželé Václav a Jana Mulačovi. Všechny posádky třídy S2 se také prosadily do bodované patnáctky absolutního pořadí.

Třída S1

Tři oktávie a jeden Nissan Sunny odstartovaly v této kategorii. Zkušení Vladimír Berger s Petrem Grossem tentokrát na rozdíl od mnoha loňských soubojů až příliš suverénně ujížděli Václavu Donátovi s Jiřím Hovorkou. Ti navíc po poruše spojky odstoupili na páté erzetě. O druhé místo tak svedli souboj technickými potížemi sužovaný Petr Donát, který nakonec pozici před Romanem Markem uhájil.

PČR

Velmi pestré startovní pole nabídl pohár. Od začátku zahájili nejrychleji otec a syn Hendrichové s lancerem. Jejich největší soupeři, Petr Leher s Vladislavem Krejčířem, kontrovali nejrychlejším časem na druhé vložce. Ta čtvrtá však pro ně znamenala více než dvouminutovou ztrátu. Na druhé místo postoupil Pavel Přibyl s felicií a na třetí Miroslav Janota s asconou po Jiřím Petráškovi. Pátá erzeta se stala osudnou Přibylovi. Ulomil kolo a musel odstoupit. Hendrich pokračoval ve svém suverénním výkonu a nevzdával se ani Leher, který se dokázal probojovat až na konečné osmé místo. S náskokem více než minuty a půl zvítězili Jiří a Daniel Hendrichovi. Druhé místo je parádním výsledkem pro nejrychlejší historiky, Miroslava Janotu a Romana Volka. Třetí skončili Petr Pelech – Aleš Zimolka s civicem, čtvrtí Aleš Kaválek – Jaroslav Miko s loňským swiftem po Karlu Pohnerovi a pátí Jan Žálský – Michal Drešer se Škodou 130 LR.

ZK

Suverény zvláštní kategorie se stali Pavel Dohnal – Jiří Blažek s Mitsubishi Lancer EVO IX. Vyhráli všechny erzety a druhému Karlu Mackovi nadělili více než minutu a půl. Třetí skončil Václav Jarolím s felicií.

POHÁR MLÁDEŽE

Počet mladíků se oproti Okříškám rozrostl o Martina Semeráda na čtyři. Vítěz však zůstal stejný jako na Vysočině. Stal se jím Jan Černý s Volkswagenem Polo. Martin Semerád s vozem téže značky obsadil druhé místo. Třetí skončil Martin Bujáček s fabií. Jakub Urban cíl nespatřil po havárii při tréninkovém průjezdu.

Vlastimil Resl; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist