www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Tropheé Andros 2009/10 - v novém do 21. sezónyVe francouzském Val Thorens již o příštím víkendu odstartuje 21. sezóna závodní série Tropheé Andros. Jaká bude? Přes pokračující ekonomickou krizi se zdá, že nová sezóna Tropheé Andros bude bohatší, než byla sezóna minulá, jubilejní dvacátá. Přibyli noví jezdci, přibyly nové vozy a pořadatelé se konečně rozhodli více komunikovat se svými fanoušky. A snad se umoudří i počasí a spustí na zem dostatek bílých vloček. Se sněhem to ve Francii zatím nevypadá moc dobře. Už při prezentačním dnu, který proběhl ve Val Thorens 21. a 22.11.2009 byl obrovský problém s nedostatkem sněhu a pokud do příští soboty nenapadne nový nebo nebude mrznout, aby se dal vyrobit sníh umělý, může být pohled na první závod docela smutný. Startovní pole postihl jeden velký odchod. Ze scény se vytratily „tovární“ Toyoty, když oficiální dovozce přiškrtil kohoutek finanční podpory. Toyota však z tratí Tropheé Andros nezmizí definitivně, neboť vozy Toyota Auris bude nadále provozovat tým francouzských koncesionářů, kteří prodávají právě vozy Toyota a také Tarres team. Své nové místo si muselo hledat trio jezdců Prost – Demoustier – Panis, kteří loni vodili po bílých závodních tratích právě Aurisy. Překvapení loňské sezóny, Gregoire Demoustier, společně s Olivierem Panisem přesedlali do mistrovské Škody Fabie. Dvojnásobný mistr Tropheé Andros Alain Prost získal angažmá v nově postaveném týmu Dacie. Dacia pro Tropheé Andros připravila novinku v podobě vozu Dacia Duster, který ještě neexistuje v sériové podobě, ale jako marketingový nástroj Dacie, resp. Renaultu, už může sloužit nyní. Dacia Duster Competition Car nemá mnoho společného se skutečným sériovým vozem, který má být představen na Ženevském autosalonu 2010. Společné body hledejme v designu, v názvu a logech. Vše ostatní je jiné. Dacia Duster Competition Car je vůz postavený dle specifikace Tropheé Andros, pohání jej vidlicový šestiválec Renault-Nissan VQ 30, který je uložený před zadní nápravou. Dacia uvádí, že motor by měl dosahovat výkonu 257 kW při 3500 ot/min a točivého momentu 360 Nm při 5500 ot/min. Až první závody ukáží, jak na tom bude tento nový vůz ve srovnání s konkurencí. Za favorita této sezóny je potřeba považovat jednoznačně Jean Philippa Dayrauta. Podařilo se mu udržet tým startující s osvědčenou Škodou Fábií. Bude se sice o svůj vůz dělit s Paulem Belmondem, ale to nemusí být při troše taktiky problém. Hodně se očekává i od Francka Lagorceho a Jean-Baptista Dubourga, kteří startují s lety prověřeným Renaultem Clio a loni dokázali Dayrautovi a Prostovi zdatně sekundovat. Velká očekávání směřují i k Panisovi a Demoustierovi, ale je otázka jak jim sedne pro ně nová technika. Kromě klasické Tropheé Andros se i letos pojede i tradiční série Pilot Bike pro motorky. Série Sprint & Car Andros Académie nahrazuje již osvědčenou kategorii buggyn Trophée Andros Féminin - Sprint Cars, která byla vyhrazena především dámám. Nově se pojede i zajímavě obsazený pohár Tropheé Andros Électrique, pro který je připravena již třetí evoluce elektrické bugginy vyvíjené v týmu Laurenta Fouqueta. Své nadšení pro závodění v elektrickém vozítku bude prezentovat např. Alain Prost se svým synem Nicolasem, Fanck Lagorce, Jean-Baptiste Dubourg nebo Stéphane Ortelli, který je známý zejména z vytrvalostních okruhových závodů. Kalendář závodů pro tuto sezónu nedoznal nějakých zásadních změn. Asi tou největší je, že z něj vypadl klasický závod v Serre Chevalier. Loni se zde odehrála oslava 20 let Tropheé Andros a letos po něm zůstalo prázdné místo v kalendáři, které zaplnil závod v Saint Dié Des Vosges. O body se bude v Tropheé Andros závodit v šesti závodních víkendech, které jsou vždy rozděleny na dva samostatně hodnocené dny. Na závěr sezóny je opět přichystané finále na oválu v Clermont Superbesse.
Mgr. Jaroslav Hanus ; AutoSport:CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|