www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 24. dubna 2024, Svátek má Jiří, zítra Marek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rallye de Canarias kořistí Fustera

9. května 2006 • 01:00

Prosluněné Kanárské ostrovy přivítaly o posledním dubnovém víkendu účastníky španělského asfaltového šampionátu. Na soutěžní posádky čekala dvoudenní Rally de Canarias, známá z minulosti pod názvem Rally El Corte Inglés Again coby součást “dvacítkového” Mistrovství Evropy.

Do pozice favorita byl pasován Dani Solá s Citroënem C2 Super 1600, který, přestože vyhrál první soutěž letošní sezony, před Kanárskou soutěží intenzivně testoval, aby si po několika letech, strávených ve vozech WRC, co nejvíce osvěžil návyky na jízdu se “super-šestnáctkou”.

Dani své role s přehledem dostál, osm vyhraných rychlostních zkoušek z celkových devíti, zařazených do páteční etapy, hovoří za vše. Jediný, kdo dokázal Solu překonat, byl Alberto Hevia s Peugeotem 206 S1600. Ten narozdíl od vítěze JWRC z roku 2002 před soutěží netestoval vůbec a vhodné nastavení hledal až během prvních rychlostních zkoušek. Později však zajížděl časy plně srovnatelné se Solou a do sobotní etapy nastupoval z druhé pozice se ztrátou necelé půlminuty. O třetí místo se velmi těsně tahali jezdci na Renaultech Clio S1600 – po první etapě Sergio Vallejovi dýchal na záda s dvousekundovým odstupem Miguel Fuster, následovaný Manuelem Ruedou. Místního jezdce Antonia Ponce s Polem S1600 postihl na RZ4 defekt, který jej poslal až do hloubi výsledkové listiny.

Před sobotní etapou Fuster kompletně změnil nastavení podvozku svého Renaultu, a že to byl zásah úspěšný, dokázaly první tři vyhrané zkoušky druhého soutěžního dne, díky kterým se vyhoupl na průběžnou třetí pozici. O tom, jak může být rally nevyzpytatelná, se přesvědčil Dani Solá. Přestože měl před svými soupeři celkem komfortní náskok, prasklá pneumatika na RZ12, která jej stála více než minutu, jej odsunula na průběžný bronzový stupínek. Soutěž tedy poprvé změnila svého vedoucího jezdce, kterým se stal Hevia s dvanáctisekundovým náskokem na druhého Fustera. Solá ztrácel na první pozici 27 vteřin. Aby toho nebylo málo, odstoupil ve stejné rychlostní zkoušce Rueda, kterému přestal fungovat motor jeho Clia S1600.

Avšak Hevii se štěstí drželo pouze chvíli. Po nárazu, díky kterému se z jeho Peugeotu stala tříkolka, musel hned na následujícím testu odstoupit. To byla pro celkového vítěze sezony 2004 studená sprcha. Do čela se tak posunul Fuster, na kterého zle dotíral Solá se ztrátou deseti vteřin. Na čtrnáctém testu Solá mohutně zabojoval a stáhl manko na pouhé 2,2 vteřiny, avšak poslední zkoušku už vypustil a jel raději „na jistotu“ pro druhé místo a důležité body do šampionátu.

Zvítězil tedy Miguel Fuster, pro kterého to byla první výhra od roku 2003. Třetím místem zvýraznil triumf vozů Renaultl Sergio Vallejo, ve skupině N dosáhl na zlato i přes problémy s elektronikou svého Mitsubishi Lancer Evo VIII Fran Suárez.

Veškeré informace k závodu najdete tady.

David Pelejero
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist