www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Ostatní soutěže 2006Rautenbachova úspěšná premiéra se SubaruČtyři výhry v rychlostních zkouškách a dalších pět časů v Top 3 - to je bilance Conrada Rautenbacha na letošní International Manx Rally, která se jela o uplynulém víkendu na britských ostrovech. Překvapením však může být to, že mladík ze Zimbabwe, který je známý spíš starty s Citroëny třídy Super 1600, těchto úspěchů dosáhl za volantem produkční Imprezy N12. Byl to jeho vůbec první start se sériovou čtyřkolkou na asfaltu a po této zkušenosti Conrad konstatoval, že je nová Impreza jedním z nejlepších vozů, které kdy řídil. Při své premiéře ukázal záda mnoha asfaltovým specialistům a zaujal jak rychlostí, tak vyrovnaností svého výkonu. Přestože před soutěží proběhlo jen velmi letmé seznámení s technikou, Conrad a jeho velezkušený spolujezdec David Senior propluli prvními rychlostními zkouškami nad očekávání lehce. V nočních testech páteční etapy posádku sice potrápily drobné problémy, jako například zvlněné brzdové kotouče, dvojice i přesto obsadila čtvrté místo ve skupině N a v celkové klasifikaci jí patřila 22. pozice. V sobotu ráno už byl Rautenbach více sžit s novým vozem a proto nasadil vyšší tempo - se vzrůstající spokojeností s vozem se zvyšovala i rychlost. Na nevypočitatelných tratích Manx Rally si Conrad velice dobře uvědomoval, že musí jet opatrně, zachovat chladnou hlavu a udržet koncentraci. I přesto stále ve své třídě zajížděl časy v Top 3. Leadeři skupiny N Alistair Tough a Anthony Willmington byli pro Rautenbacha ideálními objekty pro srovnání časů a Conrad rozhodně nebyl zklamán! Během dne se navíc přehnal přes Stephena Petche a měl tak Willmingtonovo Mitsubishi na dohled. Díky dvěma výhrám v odpoledních RZ se dokonce posunul na druhou pozici, ale jak sám Conrad přiznal, páteční problémy s brzdami jej zdržely tak moc, že na boj o první místo již v žádném případě nešlo pomýšlet. V cíli pak Rautenbach pěl na adresu produkčního Subaru jen slova chvály: „To auto je fantastické. Velice snadno se řídí a s vhodně nastaveným podvozkem se s ním jelo velice pěkně i na zdejších hrbolatých cestách. Už se nemůžu dočkat dalšího víkendu a vůbec všech závodů v letošním šampionátu – letošní ročník bude hodně vyrovnaný,“ řekl Conrad před nadcházející Pirelli Rally, na které sartoval již v roce 2004 s Fordem Puma S1600. Soutěž je situována do Carlisle a začíná v sobotu 13. května ráno. Pro fanoušky bude připravena speciální divácká RZ „P-Zero“, na které se startovní pole představí celkem třikrát. Na soutěžící pak kromě této speciálky čekají jedny z nejtěžších lesních úseků v Evropě. „Pro mě je Kielder Forest les jako každý jiný, sice je tu velké množství příkopů, které vás mohou snadno stáhnout z cesty, ale pokud tomuto věnujete patřičnou pozornost, předpokládám, že by vše mělo jít bez problémů,“ dodává Conrad Rautenbach. -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|