www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 20. června 2025, Svátek má Květa, zítra Alois |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2010Co přineslo jednání Světové rady motorsportu?Oproti všeobecnému očekávání Světová rada motorsportu při svém včerejším jednání v Bahrajnu neschválila finální verzi kalendáře pro sezonu 2011 mistrovství světa, ale namísto toho určila 16. duben jako datum, kdy se tak stane. Za zdržením s největší pravděpodobností nestojí žádné zásadní problémy, ale spíše jen relativně méně významné záležitosti jako především vyjádření respektu k nadšení představitelů Abu Dhabí, kteří si přejí uspořádat svoji vlastní světovou soutěž. V současné době je tento emirát hlavním investorem ve světě rally, a právě proto by chtěl mít šanci pořádat svůj vlastní podnik mistrovství světa, ovšem možnost, že se tak stane se zdá být značně omezená místními podmínkami. Jasnější obrysy doznaly předpisy týkající se specifikace nové generace vozů WRC, která současné vozy nahradí počínaje rokem 2011. FIA potvrdila, že vozy mohou být osazeny alternativními pohonnými jednotkami. Buď tyto přímovstřikové přeplňované motory o objemu 1,6 litru mohou být odvozeny ze sériového modelu motoru, který se nachází v kterémkoli voze dané automobilky, nebo mohou být postaveny jako účelové závodní motory na základě přesně specifikovaných parametrů v předpisech FIA. Vozy WRC musí být od příštího roku postaveny na bázi speciálů Super 2000, u nichž ale lze použít některé více či méně zásadní modifikace. Jednou z nich je větší zadní křídlo, jehož přesné rozměry již byly schváleny. Další možnou změnou je použití větších vodou chlazených brzd, řazení pádly na volantu či jiného materiálu nárazníků. Dále lze použít lehčí setrvačník, plastová boční okna či rozšířené prostředky pro sběr dat. Použití takto modifikovaných vozů není povinné. Týmy mohou startovat s vozy odpovídajícími současným předpisům Super 2000. Na schválení stále čeká návrh, aby homologaci nového vozu WRC, respektive modifikace vozu Super 2000, nemusela předcházet registrace výrobce do mistrovství světa. Očekává se, že všechny ostatní procedury předcházející homologaci zůstanou zachovány. FIA tak pokračuje ve snaze učinit rallysport z hlediska nákladů efektivnější i na úrovni WRC. Další novinka se týká bezpečnosti posádek. Těm, které mají prioritu P1 a P2, FIA nově povolila používat špiony na všech asfaltových podnicích mistrovství světa. Je bez diskuze, že použití špionů má pozitivní přínos k bezpečnosti, nicméně je poměrně diskutabilní umožnit tento „luxus“ pouze prioritám 1 a 2. V praxi to totiž znamená, že posádky soutěžící v šampionátech SWRC, PWRC a JWRC špiony používat nadále nemohou. -mah-, -fri- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|