www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Ostatní soutěže 2010Nová Tatra je na světě aneb 1000 koní pro Hedvábnou stezkuPočátkem září čeká Loprais Tatra Team náročná zkouška v podobě startu na Silk Way Rally z Petrohradu do Soči. Nový vůz pro tuto soutež už vyjel k prvním testům. Nové závodní nářadí Aleše Lopraise na bázi Tatry 815 vznikalo jako zevrubná evoluce repasovaného vozu, s nímž Aleš startoval na Dakaru 2009. „Zúročili jsme do tohoto vozu všechny zkušenosti z minulých let. Zároveň jsme měli dobře identifikované oblasti, kde bychom se mohli zlepšit, a na ty jsme se primárně zaměřili,“ poznamenává Aleš Loprais. Zvnějšku zaujme zcela nová nástavba zajímavých a dynamických tvarů a grafického designu, na který si fanoušci už zvykli. „Nástavbu jsme stavěli ve vlastních dílnách a udělali ji přesně takovou, jakou jsme potřebovali. Má nový design i konstrukci, která splňuje naše očekávání,“ pokračuje Aleš. Dílčími modifikacemi prošly prakticky veškeré části podvozku, ale i motor s příslušenstvím, které je už na pohled odlišného uspořádání. „Je to dobré, už náš poslední vůz byl výkonný, ale teď máme ještě rychlejší a silnější auto, výkonově jsme se dostali už na hranici 1000 koní,“ pokračuje Aleš Loprais. Tým dovezl do vojenského prostoru Záhorie u Senice nejen nový speciál, ale i repasovaný vůz, s nímž Aleš Loprais startoval na dakaru a dobyl třetí msto na loňské Silk Way Rally. Vůz je ve stavu, že by mohl nastoupit k jakémukoli závodu, zde však hlavně poskytoval zpětnou vazbu a nabízel možnost bezprostředního srovnání. Od středy do soboty se nový speciál téměř nezastavil. „Sami jsme překvapeni pokrokem, který na novém voze nastal, subjektivně jde o 20 až 30 procent lepší pocit z řízení, rychlosti i akcelerace, vůz má klidnější a čitelnější chování než jeho předchůdce. Už při vizuálním pohledu na jízdu jako by bylo auto pomalejší, ale pohled na stopky je daleko optimističtější. Skvělý pocit mám i z motoru, neboť akcelerace je vynikající,“ dodává Aleš. Sobotní část testů byla už i společenskou událostí, když horké sedadlo spolujezdce v novém speciálu okusila celá řada pozvaných hostů, kteří si s týmem mohli v Senici prožít svůj dakarský den. K dispozici jim byla prakticky celá dakarská flotila týmu včetně legendární Pumy s Karlem Lopraisem za volantem. Květnová část testů nebyla rozhodně poslední, zkoušky nového speciálu budou pokračovat a hlavním projektem týmu bude další fáze stavby už oznámeného kapotového speciálu, který by měl technické poznatky ze stavby vozů posunout o další kus. Jiří Vintr
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|