www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Intercontinental Rally Challenge 2010Marcello Lotti: „Necítím IRC jako konkurenta WRC“Ředitel série IRC Marcello Lotti v průběhu uplynulého italského podniku odpovídal novinářům na zajímavé otázky ohledně budoucího směřování série. Otázky se týkaly především budoucího kalendáře a role soutěží vyřazených z mistrovství světa. V roce 2010 je IRC ve čtvrtém roce své existence. Jak nahlížíte na to, jakým způsobem se za tu dobu vyvinulo, na co jste nejvíce hrdý a co můžeme v budoucnu očekávat? „Začali jsme před čtyřmi lety s touto myšlenkou, protože jsme ve vrcholném rallysportu postrádali zájem o národní a regionální soutěže. Chtěli jsme vytvořit podnik, který by dával každému účastníkovi možnost vyhrát, ne pouze jednomu či dvěma autům. Vytvořili jsme tuto sérii s tím, že jsme použili existující technické předpisy pro národní šampionáty, například pro kategorie S2000 a N4, ve kterých startuje mnoho posádek se stejnými auty a stejnou šancí vyhrát. To byla na začátku celá naše strategie. Postupně se pak k nám chtělo připojit stále více soutěží. Chceme v tomto směru pokračovat. Nyní ale máme přeci jen příliš moc zájemců o zařazení do kalendáře a nemůžeme skončit v situaci, kdy budeme mít osmnáct nebo dvacet podniků za rok. Sice máme omezení počtu soutěží, na nichž je možné bodovat, ale musíme brát ohled i na jejich celkový počet. Snad nám ten zájem ale umožní zařadit do série více opravdu kvalitních podniků.“ Prezident WRC komise Morrie Chandler říká, že na světě je dvacet soutěží, které by mohly být součástí mistrovství světa, ale jen pro čtrnáct z nich je místo v kalendáři. Říká, že ten zbytek musí jít někam jinam nebo zemřít. Můžete rozšířit svoji sérii a přijmout je? „S rozšiřováním počtu podniků série IRC musíme být opatrní. Samozřejmě můžeme vždy zvážit zařazení podniku, který momentálně nemá šanci stát se soutěží mistrovství světa, ale musíme vždy zvážit správné podmínky, zejména ty ekonomické, ale také místní podporu daného organizátora. Nový Zéland je docela daleko, ale mohl by být jednou z takových soutěží. Od organizátorů soutěže jsem obdržel email s žádostí o zvážení zařazení jejich soutěže do IRC a dohodli jsme si schůzku na konec června. Potom zvážíme možnosti takového kroku. Uvidíme. Co určitě nechceme je příliš moc podniků. Body se počítají jen ze sedmi a proč u toho nezůstat a nedat lidem možnost vybrat si, kde chtějí startovat? V současné ekonomické situaci je počet podniků určitě problém. Již jsme několikrát hovořili s polskými organizátory a na konci června začneme s Novým Zélandem.“ Jean Todt vytvořil pracovní skupinu, jejímž cílem je najít způsob, jak více zpopularizovat a zatraktivnit WRC. V předchozích letech jste byli s projektem IRC velmi úspěšní, takže co byste panu Todtovi poradil? „Na to se těžko odpovídá. Musím říct, že bych určitě měl nějakou radu, ale když mluvíme o WRC, tak mluvíme o mistrovství světa a o FIA. Právě FIA a promotér se musí zaměřit na obnovení zájmu o WRC. Já nemůžu radit ohledně pravidel, kalendáře nebo formátu. Na to tam je komise a když máte komisi, tak tam máte spoustu různých lidí, kteří mluví různými jazyky a v takové situaci občas opravdu není snadné se na něčem dohodnout či najít nějaký kompromis. Dokázat to je ale na nich. Nemyslím, že by bylo správné jim říct, aby následovali příklad IRC, protože IRC je vytvořené z jiného důvodu. Každý se může přidat, soukromníci, mladí jezdci mohou soutěžit se stejným autem, jako má současný mistr série a třeba mít i šanci vyhrát šampionát. Pro mě tohle je tím, co obnovuje zájem o rally. Je to něco, o čem by možná promotér WRC a FIA mohli popřemýšlet a co stojí za úspěchem IRC, ale je na nich zvolit, co udělat s mistrovstvím světa. Já necítím IRC jako konkurenta WRC. Spíš to cítím tak, že to je jedna rally kategorie, která pomáhá té druhé.“ Mohly by nové podniky vstupující do IRC ohrozit existující soutěže, jako třeba ty, které jsou v Portugalsku či Itálii? „Když se Portugalci rozhodli jít do IRC, bylo to kvůli tomu, že vypadli z WRC. Nikoho nenutíme, aby v IRC zůstal. Italská federace se samozřejmě může rozhodnout jít zpět do WRC, proč ne? Ale pokud chtějí zůstat v IRC, naše náruč je otevřená. Mluvíme s každým. Co je pro nás opravdu důležité je, že platíme za transport týmů, pokud se jede mimo Evropu, pak platíme všechno. Ale je příliš brzy mluvit o těchto nových soutěžích. Nemyslím si, že jsme připravení na to, abychom přijali pravidlo, že podniky, které zrovna vypadnou z WRC, mohou přespat jednu noc v našem hotelu. I když řešením to být někdy může, ale ta jedna noc pak vyjde draho.“ -fri- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|