www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Intercontinental Rally Challenge 2010Geko Ypres Rally: nadvláda Škody pokračujeLoni si na Ypres šli po krku jako praví soupeři, letos společně nad belgickými asfalty vztyčili vlajku české automobilky – Freddy Loix a Jan Kopecký se postarali o další double Škody v seriálu IRC a česká automobilka poprvé od šestnáct let starého vítězství Favorita v MS dvoukolek směle kráčí za dalším mezinárodním triumfem. Postavit se Freddymu Loixovi na jeho domácích tratích a pokusit se jej připravit o vítězství je opravdu velká výzva. Kris Meeke ji přijal a bohužel neuspěl. Jeho už čtvrtý letošní výpadek je citelnou ránou jak pro jeho osobní bodové konto, tak zejména pro značku Peugeot, která je letos oproti minulým ročníkům poměrně oslabena. O to víc zamrzí výpadek druhého vozu ze stáje Kronos. Domácí matador Pieter Tsjoen si v první etapě připravil dobrou výchozí pozici pro hlavní porci třinácti sobotních RZ. Průběžné páté místo ale pilot poměrně tvrdě zahodil do příkopu už na první dopolední vložce. Meeke se ve hře udržel jen o zkoušku déle, i on zrušil svůj vůz v příkopě, ale v podstatně vyšší rychlosti na šestý stupeň. Kronosu tak náhle zůstalo ve hře jen jediné želízko v ohni, mladý Thierry Neuville, který ve voze S2000 debutoval přesně před rokem. Tehdy jeho divoká jízda skončila havárií už na jedné z večerních vložek první etapy, letos ale nasadil klidnější a stabilnější tempo, které nakonec vyústilo ve velice pěkné třetí místo celkově. Jak už bylo řečeno, sobotní část Geko Ypres Rally letos obsahovala neskutečných třináct rychlostních testů o délce téměř dvou set kilometrů, což je porce převyšující i soutěže z mistrovství světa; jednou z RZ byla krátká divácká speciálka. Posádky nakonec ve finále absolvovaly o několik kilometrů méně, neboť RZ 11 musela být zrušena z bezpečnostních důvodů kvůli problémům s velkým množstvím diváků. A o co byla druhá etapa delší, o to byl její průběh stereotypnější. Vyjma zmíněných havárií v počátku dne se pořadí v nejrychlejší desítce už prakticky neměnilo. Výjimkou byl pouze průběžný vzestup Bruna Magalhaese, který v ranním servisu skrz výměnu převodovky obdržel sedmdesát sekund penalizace, a velice smolný závěr Patricka Snijerse. Nestor belgických tratí se celou rally kvůli zlobivému peugeotu protrápil a namísto zamýšleného útoku na páté místo Andrease Mikkelsena si musel krýt záda před zmíněným Magalhaesem. Celou situaci definitivně rozřízl motor Snijersovy 207 S2000, která se zastavila na závěrečné RZ… Po nepovedené první etapě protkané třemi defekty celou sobotu útočil na své konkurenty z ME Corrado Fontana, dokázal se ale posunout pouze o jedno místo na čtvrtou příčku před Oleksowicze. Třetí dojel v obou etapách Luca Betti, z pravidelných „Evropanů“ se nejvýše umístil Michal Solowow. Nejvyšší bodový příděl si z Ypres nicméně odváží do ME rovněž zaregistrovaný Jan Kopecký. Ten se stal také jediným českým zástupcem, jenž spatřil cíl belgického podniku; Antonín Tlusťák odstoupil z technických důvodů už v první etapě, Jan Černý startující s renaultem v rámci Clio R3 European Trophy nedojel kvůli havárii na RZ 8. Klasifikaci tohoto seriálu ovládl Kevin Abbring před Pierrem Campanou a Ericem Mauffreym. Seriál IRC pokračuje ve dnech 15.-17.7. malebnou SATA Acores Rally, mistrovství Evropy míří rovněž na šotolinu, ale pro změnu do tureckého Istanbulu. Poté už oba seriály čekají poslední dva letošní společné podniky, asfaltová Rali Vinho da Madeira a naše domácí Barum Czech Rally Zlín.
-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|