www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Ostatní soutěže 2010Citroën DS3 R3T se představujeCitroën Racing připravuje rozsáhlou obměnu svého vozového parku pro automobilové soutěže. Současnou C4 WRC nahradí netrpělivě očekávaný nový model DS3 WRC postavený dle nových regulí FIA. Trochu ve stínu médii bedlivě sledovaného testování silnějšího bratříčka však probíhá neméně intenzivní vývojový program varianty tohoto vozu s pohonem jedné nápravy. Vývoj této nové zbraně dostali na starost špičkoví jezdci Philippe Bugalski, Kris Meeke či Thierry Neuville, z nich posledně jmenovaný provedl s vozem letos na jaře i menší crash test. Základem nového auta třídy R3 je vůz DS3 THP 150, což je model vybavený moderní přeplňovanou zážehovou šestnáctistovkou ze společné produkce koncernů PSA a BMW. Soutěžní varianta i přes použití 29 mm restriktoru dostala oproti nejsilnější sériové variantě navíc přibližně 30 koňských sil a dosahuje tak výkonu asi 210 koní. Nový malý Citroën je narozdíl od svého koncernového příbuzného Peugeotu 207 RC postavený tak, aby maximálně využil existující předpisy. Je tedy oproti jednoduchému pohárovému autu z produkce Peugeotu podstatně výkonnější, sofistikovanější, ale bude také výrazně dražší. Cena asfaltového kitu je stanovena na 62 000 Euro, cena za přestavbu na šotolinu je potom 7 800 Euro. Dalším z konkurentů je zbrusu nový Abarth 500 R3T, který se ale zatím mimo Itálii objevuje zcela výjimečně. Také tento vůz je určený především jako nářadí pro značkové poháry a vůči Citroënu má nevýhodu zejména v menším objemu motoru. Nový DS3 nicméně míří výš. Cílem pro něj nejsou jiné vozy R3T ale absolutní špička současných dvoukolek, tedy vozy S1600 a R3C - zejména Renault Clio a Honda Civic Type-R. Citroën DS3 R3T bude k dispozici buď jako kit určený k přestavbě sériového auta nebo jako hotový soutěžní vůz. Celý kit má přibližně pět set dílů a bude dostupný na přelomu října a listopadu. Ostrá premiéra vozu se pravděpodobně odehraje na říjnovém podniku mistrovství světa ve Francii, kde by s vozem měl startovat Thierry Neuville. Technické údaje Citroënu DS3 R3T: Karoserie: Vyztužená karoserie verze THP 150 s vevařeným ochranným rámem, sání vzduchu na střeše, závodní zrcátka Motor: PSA/BMW typ EP6CDT se závodními písty, ojnicemi, setrvačníkem a vačkovými hřídeli; rozvod DOHC s upraveným profilem vaček; přímé vstřikování paliva; elektrická škrtící klapka Vrtání x zdvih: 77x85,8 mm Objem: 1598 cm3 Maximální výkon: 210 Hp při 4750 ot.min-1 Kroutící moment: 350 Nm při 3000 ot.min-1 Výkon na litr objemu: 131,4 Hp/l Spojka: Kovokeramická dvoukotoučová o průměru 184 mm Transmise: Pohon přední nápravy se samosvorným diferenciálem ZF, šestistupňová sekvenční převodovka s elektrickou volbou převodových stupňů prostřednictvím pádla na volantu Brzdy: Přední chlazené kotouče o rozměru 330x30 mm (asfalt) nebo 300x30 mm (šotolina), 4-pístkové třmeny; zadní jednoduché kotouče o rozměru 300x8 mm, 2-pístkové třmeny; nastavitelné rozdělení brzdného účinku mezi nápravy; hydraulická ruční brzda Zavěšení: Přední náprava typu McPherson se závodními úchyty; zadní náprava s torzní příčkou; tlumiče BOS se zvlášť nastavitelnou kompresí, rychlou kompresí a zpětným rázem, nastavitelný hydraulický doraz Řízení: Hřebenové s hydraulickým posilovačem Kola a ráfky: Asfaltové ráfky 7x17“ s pneumatikami 200/50/R17; šotolinové ráfky 6x15“ s pneumatikami 195/70/R15 (standardně se dodávají pneumatiky BF Goodrich) Rozměry a hmotnosti: Délka: 3948 mm Šířka: 1715 mm Rozvor: 2465 mm Rozchod: 1520 mm vpředu, 1490 mm vzadu Hmotnost: 1080 kg (FIA minimální) Rozložení hmotnosti: 64/36% (přední/zadní náprava) -fri- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|