www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. června 2025, Svátek má Květa, zítra Alois

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2010

Wilson: "Jedeme podle plánu"

8. července 2010 • 21:30

Ještě před startem letošní Bulharské rally upřesnil Malcolm Wilson našemu kolegovi Martinu Holmesovi zajímavé informace ohledně vývoje nové Fiesty a osvětlil tak některé dohady ohledně nové generace vozů kategorie World Rally Car, která je vyvíjena pro sezónu 2011.

„Pokud jde o testování, je všechno v pohodě, opět jedeme podle plánu. Turbodmychadlo odpovídající nařízením FIA je již k dispozici a testujeme ho. Je úplně stejné jako to, jež má k dispozici Citroen. Turbo je nyní jediným kontrolovaným prvkem, který musíme používat. Nevíme, jaký bude výkonový rozdíl oproti stávajícímu vozu kategorie Super 2000, ale předpokládáme, že výkon bude násobně podobný stávajícímu vozu kategorie WRC. Nasadili jsme stejné transmise, jako u fungující S2000, momentálně se jeví jako dostatečně robustní. Prodávat budeme i nadále stávající homologovanou verzi vozu Super 2000. Vyrábět budeme jenom dvě verze vozů, stávající atmosférickou verzi 2010 a přeplňované WRC o objemu 1.6 litru,“ prozradil šéf M-Sportu.

„Nyní už nejsou žádné nedořešené záležitosti. Věci jako dodatečný aerodynamický kit byly rozhodnuty. Najezdili jsme okolo 1200 km na asfaltu a 1000 km na šotolině. Testy sice ještě nebyly prováděny s autem poslední specifikace, ale jezdili jsme s motorem 1.6 turbo a už i s turbodmychadlem nařízeným FIA. Nevyskytly se žádné zásadní mechanické problémy a s potěšením jsme sledovali, že existující komponenty z vozu Super 2000 se bez problémů vypořádaly s větším kroutícím momentem turbomotoru. Největší porci kilometrů s Fiestou najezdili Matthew a P-G.“

„Jedinou nejistotou je tedy nyní otázka pneumatik, na které spolupracujeme s FIA, ale musím přiznat, že jsme byli v posledních třech letech velice spokojeni se systémem nařízených pneumatik Pirelli. Určitě bychom rádi preferovali stejný systém i příští rok. FIA se snaží odsouhlasit podmínky, které by vyhovovaly všem výrobcům. Ostatní výrobci by tak patrně mohli homologovat své pneumatiky ve dvou rozdílných směsích pro šotolinu a asfalt a také pneumatiku na sníh, tedy stejně tak, jako je tomu nyní u Pirelli. Zda bychom se do budoucna drželi stejného pohledu na bezpečnost a otázku ochrany proti defektům, to bude záležet na dohodě,“ dodal závěrem Malcolm Wilson.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist