www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Ostatní soutěže 2010Přehled národních šampionátů - 28. týdenPolovina července se dočkala burácení motorů po celém světě. A zatímco na severní polokouli vrcholí léto, na té jižní vládne zima, o čemž se přesvědčily závodní posádky například v Argentině. A s postupujícím létem také přibývají šampionáty, kde se již definitivně rozhoduje o prvních letošních mistrech. Argentina – Rally de Tucuman Marcos Ligato vyhrál Rally de Tucuman, další díl argentinského mistrovství. Na jižní polokouli v těchto dnech vrcholí zima a soutěž byla poznamenána podobně jako v loni česká bohemka. Celá páteční část musela být odvolána, neboť po intenzivních deštích byly vložky neprůjezdné pro složky záchranného systému. Soutěž se tak omezila na sobotu, do které byl narychlo připraven pětinásobný průjezd dvěma úseky. Ani ty se ale nevyhnuly rozmarům počasí, už během RZ 2 začalo sněžit. Do čela šel jako první Miguel Baldoni, jenž ale po sedmé zkoušce odstoupil kvůli porouchané převodovce. Vítěz několika předchozích soutěží Federico Villagra odstoupil po dvojitém defektu na RZ 5, nefunkční motor vyřadil Alejandra Cancia. Před závěrečným testem odstoupil kvůli přehřívajícímu se motoru Claudio Menzi s novým VW Gol postaveným pro unikátí argentinskou kategorii Maxi Rally. Vůz s atmosférickým motorem 2.5 litrů a pohonem všech čtyř kol se při závodní premiéře blýskl několika zajímavými časy, během celé rally se nicméně potýkal s řadou tecnických problémů.
Estonsko – Mad-Croc Rally Estonia Špičková konkurence se sešla na Rally Estonia, podniku, který je zařazen do programu IRC Supporter Events a který bývá využíván řadou předních posádek jako test před světovou Rally Finland. Asi největší událostí soutěže, která je z minulostí známá spíše pod názvem Otepää Rally, byl comeback Markka Martina za volant soutěžního vozu. Poprvé od tragické nehody na Britské rally 2005, kde po nehodě zahynul Märtinův spolujezdec Michael Park, se Estonec posadil do Focusu WRC. S Fiestami S2000 nastoupili Toni Gardemeister a náš Martin Prokop. Úvod soutěže bohužel z organizačních důvodů přišel o asfaltovou speciálku, tři zbývající vložky úvodní etapy ale jasně patřily Märtinovi. Na druhém místě následoval Lotyš Ivars Vasaraudžis na Lanceru WRC05. Druhá etapa se nesla v podobném duchu – Märtin vyhrál všech šest zkoušek, na rozdíl od prvního dne mu ale na konci etapy nedýchal na záda Vasaraudžis, který odstoupil na předposlední RZ, nýbrž stájový kolega Ott Tänak v enkovém subaru, a průběžně třetí Gardemeister. Martin prokop se propadl na šesté místo po pozdním příjezdu do časové kontroly. Pořadí první trojky zůstalo beze změn i po závěrečných třech zkouškách konaných v neděli, Märtin opět vyhrál všechny testy. Novým lídrem mistrovstí Estonska se stal Margus Remmak, v cíli klasifikovaný na desátém místě.
Maďarsko - Veszprém Rallye János Tóth přetrhl vítěznou sérii Asiho Aschenbrennera, když vyhrál šotolinovou Veszprém Rallye, další část maďarského šampionátu. Za „Janikou skončilo třináct produkčních mitsubishi, teprve na patnáctém místě byl klasifikován další vůz S2000, kterým byla zbrusu nová fiesta Zsolta Kakusziho. Na čele se jako první usadil Asi, který ovládl sobotní část se dvěma vložkami. Tóth se dostal do čela další den po RZ 4 a sváděl boj zejména s Norbertem Herczigem na fabii. Ten se první pozici přiblížil na rozdíl pěti sekund, pak se ale projevila závada na řízení a Herczig musel odstoupit. Byla to pro něj smolná rally, neboť svou škodovku poslal přes střechu už na předsoutěžním testu. Po jeho odstoupení se na druhé místo posunul Tamás Turi, ale na poslední vložce skončil jeho lancer na boku a než diváci vrátili vůz na všechny čtyři, uběhlo několik desítek sekund a s tím i celkové stříbro.
Německo – ADAC Eifel Rallye Matthias Kahle zvítězil v německé ADAC Čidel Rallye a stal se novým průběžným lídrem seriálu DRM. Na druhém místě dojel Olaf Dobberkau následovaný dalším reprezentantem německé Škody, Markem Wallenweinem. Kahle vedl od samého počátku, jezdec s červeným porsche mu byl ale zdatným sekundantem. Rozhodl zejména jeden Dobberkauův výlet mimo trať a také šotoliová pasáž na poslední RZ, kde silná zadokolka přišla oproti fabii o své přednosti. Mark Wallenwein měl trochu nevyrovnané výkony – vyhrál dvě vložky, nicméně v celkové klasifikaci osciloval mezi druhým a pátým místem. Po poruše motoru nespatřilo cíl porsche Antona Wernera. Na startu se objevil s Peugeotem 207 S2000 z italské stáje Racing Lions účastník JWRC Aaron Burkart, v cíli mu ale patřilo až dvanácté místo za „cé dvojkou“, kterou pilotoval mistr Evropy z roku 2003 Bruno Thiry.
Rumunsko – Raliul Sibiului Rumunské mistrovství se přehouplo do své druhé, šotolinové poloviny, otevřela ji Raliul Sibiului, další soutěž vedená jako IRC Supporter Event. Zvítězil v ní Maďar Gergö Szabó, o více než dvě a půl minuty porazil Valentina Porcisteanu. Rally zahájila speciálka, po které následovaly tři klasické testy. Etapu vyhrál Szabó před Porcisteanu a Marcem Tempestinim. V sobotu Szabó doslova řádil, připsal si všechna dílčí vítězství a na svou pozici suverénně ubránil. Z technických důvodů odstoupil Tempestini se svám Peugeotem 207 S2000, Bogdan Marisca, Manuel Mihalache a Dan Girtofan na produkčních vozech měli potíže s diferenciály.
Rusko – Rally Gukovo Pátý díl mistrovství Ruska, Rally Gukovo, se stal doslova pohromou favoritů. Do cíle dojelo pouhých deset vozů, vítězství slavil Andrej Truchin na subaru. Díky premiérovému triumfu se posunul na druhé místo v průběžné klasifikaci seriálu. Cesta Andreje Žigunova skončila už na RZ 1, kde jezdec na Mitsubishi ulomil kolo. Nejlépe se dařilo Patriku Flodinovi, jenž sváděl tuhý boj s Jevgenijem Novikovem. Jenže bitva netrvala dlouho, oba dva vzápětí už nebojovali spolu navzájem, ale s defekty. Flodina tato nepříjemnost postihla dokonce dvakrát, přesto se po RZ 6 dostal zpět na druhé místo. A brzo ztratil svého soka ze začátku rally – Novikov poškodil zavěšení a odstoupil v servisu. Ani v závěrečné sekci se Flodin nevyhnul dalším dvěma defektům, ten poslední jej stál celých dvanáct minut. Jezdec týmu URT sice dojel do cíle, vzápětí byl ale vyloučen za překročení časového limitu. Kvůli defektu nevyšel ani závěrečný útok Vadima Makarova na celkové prvenství, na vině byly kromě proražené gumy a potíže s převodovkou.
USA – New England Forest Rally Seriál Rally America má letos kanadského mistra, po New England Forest Rally se jím stal Antoine L'Estage navigovaný svou manželkou Nathalií Richard. Jako první šel do vedení Ken Block, který ale na RZ 4 poslal svou fiestu přes střechu, díky čemuž se na první místo dostal Travis Pastrana. L’Estage potřeboval pro zisk titulu dojet do pátého místa, situaci nakonec napomohl i jeho přímý rival Bill Bacon, který kvůli výměně poškozené pneumatiky ztratil přes pět minut. Ani L’Estage neměl na růžích ustláno, v jednu chvíli se propadl na kritické páté místo poté, co u jeho vozu začalo stávkovat turbo. Později ale šplhal zpět pořadím a když kvůli vyteklému oleji odstoupil Pastrana, byl najednou na čele. Do nejrychlejší trojice mířil Andrew Comrie-Pickard, stop mu ale vystavil zmáčknutý a ucpaný výfuk.
Zambie – Zambia Int. Rally Jamie Whyte opět vybojoval titul mistra Afriky, když na předposlední soutěži seriálu, Zambia International Rally, dojel jako druhý. Doslova pozlacená je jeho Impreza N10, kromě Whyta s ní v roce 2007 vyhrál stejný titul i krajan Conrad Rautenbach. Jedenáct převzatých posádek v pátek nejprve vyrazilo na dvojitý průjezd speciálkou v Lusace. V sobotu se nejvíce dařilo Mohammedu Essovi, na druhém místě se zabydlel Muna Singh, který se část soutěže trápil s rozbitým čelním sklem. Na RZ 4 došlo ke kuriózní situaci, kdy byl vedoucí jezdec zablokován uvízlým předjezdeckým vozem. Na stejném testu poškodil zavěšení Giancarlo Davite, hlavní Whytův soupeř v boji o titul. Hlavní událostí závěreční nedělní etapy bylo odstoupení Essy poté, co jeho subaru zachvátil požár, který následně poškodil motor. Do čela se tak posunul Singh, kterému už následně stačilo pouze v klidu dojet pro prvenství.
-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|