www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2010

Jak jsem se stal na chvíli čecháčkem

2. srpna 2010 • 21:00

Ve svých písničkách často opěvuju čest, poctivost a přímost. Vědomě se snažím tyto hodnoty ctít a žít. Jenže ono je to s tím egem někdy opravdu složité. Zaútočí na vás tak mazaně, že většinou propásnete chvíli, kdy se z rytířského hrdiny stáváte malým závistivým zmetkem. A z Čecha čecháčkem. Že se to stává i jedincům, kteří mají o sobě úplně jiné mínění, nádherně demonstruje moje příhoda s Václavem Pechem.

O Václavově Mitsubishi mnozí závodníci mluví jako o podvodu. Nikdo neřekne nic konkrétně, ale mnozí to berou jako hotovou věc. Byl jsem u několika takových diskuzí, při nichž se lidé, kteří tomu rozumí, jednohlasně shodovali, že tam něco divného je. Nikdo nevěděl přesně co, všichni se jenom dohadovali a domnívali.

Prestože jsem vstoupil do mistrovství ČR v rally celkem svižně, rozdíl mezi mými a Václavovými časy byl tak o dvě propasti jinde. Ti nejrychlejší z nás enkařů (S2000 jsou pro mě áčka), kterých je už jen pár, prohrávají s Vaškem jen o jednu propast. Stabilně s ním z nás není schopen držet krok nikdo. A to je pěkně frustrující.

Někde v tomto bodě jsem se začal z Čecha proměňovat v čecháčka. Měnit se přesně v charakter frustrovaného zbabělce, který přitom neustále kritizuji a opěvuji opak. Takže když jsem někde uslyšel zaručené domněnky o Vaškových podvodech, začal jsem souhlasně mručet taky. Místo toho, abych za Vaškem, kterého považuji za svého přítele šel a zeptal se ho, řekl mu své výhrady do očí, jsem začal přikyvovat poplivávání jedu. Netýká se to jen Václava, ale toho především. Zasažené EGO začalo kvíkat, a oblbovat mou hlavu tím, že takový rozdíl mezi námi přece nemůže být bez nějaké technické finty na jeho voze. Navíc Vaškův Matoušek motorář je syn Matouška komisaře. Všechna tato fakta tlačila mé zmrdské uvažování do jediného směru - podvod. Je to pro ego podstatně výhodnější, protože místo toho, abyste si řekli: sakra on je skutečně úplně někde jinde než já (tak jak to o něm říkají někteří féroví závodníci, kteří ho nepomlouvají, ale naopak - a těch též není málo) a musím na sobě tedy ještě hodně pracovat, omluvíte si svou neschopnost nápadem, že tam asi fakt má nějakej švindl. A to je ta nejhnusnější věc, která vás vlastně může napadnout, přestože to tak nevypadá. Vzniká obvinění bez jakéhokoliv podložení, začíná kolovat taková ta malá špínka, specialita čecháčků. A proti ní jste bezmocní, dnes a denně zažívám její důsledky na vlastní kůži.

Protože rozvažuji nad svými činy, rozležela se mi celá záležitost v hlavě. Někde jsem Vaška viděl v televizi a najednou jsem si připadal jako úplný idiot. Došlo mi, že jsem se stal přenašečem této malé čecháčkovské špínky, začlo mne to trápit a musel jsem jednat. Chtěl jsem být zase Čechem, sportovcem a bojovníkem. Zavolal jsem tedy Václavovi a řekl jsem mu, že s ním musím mluvit.

Už jsem to nevydržel. Promluvili jsme o tom, omluvil jsem se mu za tu svou špínku a teď ještě píšu tenhle text, abych ji z něj ještě trochu smyl. Nikoho z ostatních debatérů jsem nepráskl a neprásknu, ale proto píšu tenhle článek, abychom se všichni, kterých se to týká zamysleli nad tím co je správné a co ne, co je tedy Čechů a co patří čecháčkům.

S pozdravem

Daniel Landa
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
04.08.2010 14:57
bobhik
Vrci si to plete s Lužičkama... Tam jel s plynem.. V Krokonoších to byl seznamovej myšák a skončil mám pocit 6. a problem byl ve fouklym těsnění...
04.08.2010 11:35
Mirekfric
Oto, s plyňákem tam jel Tomáš Enge, to vím zcela jistě, protože jsem mu do servisu nesl ztracené víčko z plnícího hrdla. Pech jel s normální N4, se kterou normálně startoval Karel Trněný.
04.08.2010 09:14
vrci
IMP: Máš ty informace trochu neuspořádané - v Krkonoších jel Pech s půjčeným Myšákem na plyn, skončil 4. abs. a dostal celkem 29,6 s, což na to, o jaké auto se jednalo, riziko případného poškození půjčeného auta a že nešlo o žádné body atd. bylo myslím velmi slušné.
04.08.2010 08:42
Karbonyl - moderátor
...což jen potvrzuje fakt, že jsou věci, na které se při standardní rozborce po závodě nepřijde.
03.08.2010 23:02
Pluto - moderátor
Jen malá poznámka - na podraz Toyoty se tehdy nepřišlo náhodou, ale bylo to cílené udání jednoho z vyhozených techniků...
03.08.2010 22:50
rallydriver
No o tom RBR sem se zmínil jen jako o příkladu, protože ono to dotčení a podezření je naprosto stejný. Ten pocit je naprosto stejnej. Nechci se s nikým hádat, zas až tolik podrobností o kontrolách po závodě nevím. Ale jak říkám, rozebrat a všechno změřit, všechny součástky. Pro ty kdo to chtějí. Nějak tak se i náhodou přišlo kdysy na podraz Toyoty s nastavitekným restriktorem. Já osobně Vaška nepodezřívám, na jednu stranu jsou teď závody hodně zajímavý, když se mu daří ty S2000 prohánět. Ale jestli je v tom nějakej podvod, tak ať se teda prokáže a co nejdřív, rpotože když se o tom jenom mluví, tak to je o ničem.
03.08.2010 21:07
Mara
rallydriver : Auto po závodě projde kontrolou. Ale jak důkladnou a kdo ji provádí?
03.08.2010 21:05
Mara
Nepleťte sem RBR, tady se nebavíme o hře a simulacích, ale o reálně fungujícím autě. Stačí se podívat na onboardy, v jakých otáčkách kdo řadí.
03.08.2010 20:47
marekdu
ajaj: No ale oni mají v zásadě pravdu. V RBR je to pro zdatné počítačové maniaky asi o nějaké lepší fyzice nebo tak něco a to půjčené auto byly loňské Krkonoše. Pořád sem čekal jaké měl Václav problémy a ono nic tak nevim no?
03.08.2010 19:27
rallydriver
mpb2 : Tak co se týče RBR, tak je mi jasný o čem píšeš, taky to prostě nechápu, některý časy jsou až moc zarážející. Taky mi připadá jako by používali program, kterej jim to auto přilepí k silnici. Když jim ta S1600, prostě předohrab a ve vracáku na ručku, ten auťák má totální přilnavost a předek vůbec neprohrábne. Ve skutečnosti a u mně, když s tím jedu, absolutně nereálný. To prostě není normální. No a co se týče Pecha. Tak ať prostě toho Mišáka rozeberou a uvidí se. Vždyť to auto přeci po závodě projde kontrolou. Tak ať ji udělaj pořádne, jestli někdo má pochybnosti.
toplist