www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2010

Otevřený dopis: Na závody se dá jezdit i bez licence

13. srpna 2010 • 12:10

Jezdci Tomáši Drástovi byl Disciplinární komisí FAS udělen trest ročního zákazu činnosti za účast na závodě neschváleném FAS. Národní odvolací soud FAS odvolání jezdce zamítl, a tak se potrestaný jezdec rozhodl bránit všemi legálními prostředky. A tvrdí: „Do toho, co dělám ve svém volném čase a za své peníze mi Federace automobilového sportu nemůže zasahovat, příslušným řádům se podřizuji při účasti na jejich závodech a jinam jejich pravomoc nesmí zasahovat!“ A tak je na světě spor, který již řeší státní instituce.

„Jistě, na závody se dá jezdit i bez licence. Není to úplně ono být divákem, ale divák ve Finsku je jako Alenka v říši divů. Byl jsem s partou fandů ve Finsku a ještě teď chodím s pusou otevřenou. To co tam jezdci předvádějí je za hranicí fyz.zákonů a zdravého rozumu. A to včetně našich kluků Prokopa, Semeráda a Kresty. Říkal jsem si závodník, ale po tomto zážitku se tohoto označení dobrovolně vzdávám. A vlastně za ten výlet vděčím FASu,protože jsem se měl zúčastnit rally Pačejov a to u nás bez licence nelze.

Opravdu jsem licenci odevzdal 16. 7. 2010 a od tohoto data ukusuji den po dni roční trest zákazu činnosti. Mezi tím jsem ovšem stihl za pomoci právníků, fandů a kamarádů našvat a potrápit FAS. S obětavou fin.pomocí Edy Patery vzniklo propracované právní stanovisko od kanceláře JUDr. Sokola. Obvodní soud pro Prahu 1 přijal mou žalobu o určení nezákonnosti rozhodnutí AČR. S nezištnou pomocí kamaráda a rallyfandy JUDr. Kořána jsem podal podání na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, a také jsem oslovil s žádostí na prošetření stanov a disciplinárního řádu, schvalovatele a nadřízený orgán pro občanská sdružení, Ministerstvo vnitra. A redaktor Světa Motorů M.Štěpanovský nám drží palce a celou kauzu zveřejní na stránkách časopisu.

Přes všechnu podporu a pomoc od sympatizantů to bylo docela heroické úsilí to takto rozhýbat a také to bylo za cenu nemalé finanční oběti na naší straně. Pomalu se ze mě stává fundovaný odborník na příslušné zákony a judikaturu. Problém je selsky jasný, ale v právnických uličkách se nejede rovně a naplno, ale je to samá levá 6 a brzda pravá 8 do retardéru. O horizontu full do cíle se prostě mluvit nedá. Teď jsou na startu veškeré oslovené instituce a jak rozhodnou je jen v jejich kompetenci. Ať to rozhodnou jakkoliv, tak snad bude do budoucna jasné, co může FAS požadovat a nařizovat v rámci svých řádů a co je již za touto hranicí. A snad mi to pak někdy odpustí a pochopí, že tady nejde o mojí licenci č.65 vydanou poprvé v roce 1982. Ale o společný zájem na rozvoji, usměrňování a nikoliv brždění zájmové činnosti o fenoménu zvanému rally, race, drifting, prostě o automobilové závody.“

Tomáš Drásta
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
18.08.2010 13:33
MEFO
I já byl ve Finsku dokonce jsme se zdravili na rz a chodim s pusou otevřenou co si u nás duchodci s FAS dovolují jejich čas už dávno vypršel
16.08.2010 11:23
Walach
Pro mě je hlavní, že na dívání licence netřeba :-)
14.08.2010 20:41
JanO
I uspořádat se dají bez licence, takže vlastně skoro o nic nejde... :-))
toplist