www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2010

ADAC Rallye Deutschland: Loebův fenomén nekončí

22. srpna 2010 • 14:30

Ani po osmé nenašel úřadující mistr světa Sebastien Loeb na německých tratích pokořitele a společně s Danielem Elenou si dojeli pro další letošní vítězství. Na převážně asfaltové trati dominovali piloti vozů Citroen C4 WRC, když za Loebem dojeli do cíle Dani Sordo a Sebastien Ogier. Nejlepší Ford Focus WRC pilotoval čtvrtý Jari-Matti Latvala.

Loeb už od prvních kilometrů neponechal nic náhodě. Na záda mu sice dýchal jeho týmový kolega Dani Sordo, ale jeho odstup se sice pomalu, ale jistě zvětšoval. Obrovskou smůlu měl v pátek jinak velmi dobře jedoucí Petter solberg, kterého potkaly hned dva defekty, které ho dohromady stály více než čtyři minuty času. Překvapením byly slušné časy Fina Latvaly, který se po prvním dni držel na třetím místě s těsným náskokem před Ogierem a týmovým kolegou Hirvonenem. Šesté místo patřilo po problémech transmisemi navrátilci na světové tratě Francoisi Duvalova na Focusu WRC týmu Stobart.

Loeb pokračoval v sobotu ráno ve své spanilé jízdě, což vyústilo v rezignaci Daniho Sorda na další útok. Španěl se tak soustředil pouze na udržení své druhé pozice, zatímco na třetí příčku se na úkor Latvaly posunul Ogier. Dopředu se postupně probíjel Petter Solberg, který se především díky skvělým časům na obávané Panzerplatte přehnal přes Raikkonena a Wilsona a po odstoupení Hirvonena na RZ 13 (porucha převodovky) a havárii Duvala (pravděpodobně zlomená klíční kost) na poslední zkoušce dne se usadil na páté příčce.

V neděli se již ve výsledcích prakticky nic nezměnilo. Smůlu měl americký veterán Ken Block, který musel odstoupit na přejezdu k první ranní zkoušce s poruchou alternátoru svého Focusu WRC z devátého místa. O změnu na stupních vítězů mohla rozhodnout pouze zásadní jezdecká chyba či technická porucha, ovšem trojlístku Loeb, Sordo, Ogier na Citroenech C4 WRC se nestalo nic z výše uvedeného. Čtvrtý Latvala se musel i přes bezchybný výkon sklonit před výkonem posledního jmenovaného, pátý Solberg se nakonec ještě musel trochu strachovat o body kvůli klouzající spojce, přesto však je to také on, kdo si za výkon na letošní Německé rally zaslouží uznání.

Šesté místo díky ranní chybě Kimiho Raikkonena získal Matthew Wilson, osmý skončil s výraznou ztrátou Chálid Al Qassimi, pro kterého letošní ADAC Rallye Deutschland začala sklouznutím do příkopu na vůbec první rychlostní zkoušce. Devátý skončil soukromník Mark Van Eldik na těžko přehlédnutelném stříbrném Subaru Impreza WRC.

Boj o poslední volné místo v Top10 byl zároveň bojem o první příčku v SWRC. Fantastická bitva mezi dvěma Švédy a jedním Čechem nakonec nejlépe vyzněla pro Patrika Sandella na Škodě Fabii S2000 před Martinem Prokopem na Fordu Fiesta. Per Gunnar Andersson se z boje o první příčku vyřadil sám, když své nasazení přehnal dnes ráno na jednom ze skoků a musel měnit prasklý ráfek na své Fabii S2000.

V mistrovství světa produkčních vozů si udržel Armindo Araújo těsný náskok před Haydenem Paddonem (oba na Lanceru Evo X), mladý Novozélanďan si však za výkon na své první asfaltové rally zaslouží absolutorium. Pro třetí místo si dojel Patrik Flodin na Subaru Impreza, kterého potrápily nejrůznější technické potíže a nevyvyroval se ani jezdeckých chyb.

Situace mezi juniory byla více než tristní. Hans Weijs se mohl jen strachovat, aby ho nezklamal jeho Citroen C2 S1600, neboť už po prvním dnu měl více než komfortní náskok. V cíli byl pak v kategorii JWRC první o pověstný 'parník' v podobě pěti minut před domácím Aaronem Burkartem a Estoncem Kaarlem Kruudou (oba na Suzuki Swift S1600).

Do cíle letošní Německé rally dojeli také dva čeští soukromníci na Mitsubishi Lancer. Milan Liška skončil 39. (+57:16.1 min) a Tomáš Kurka 48. (+1:13:00.3) absolutně.

Mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích pokračuje 10. - 12. září v Japonsku. Na tamní šotolině už Loeb teoreticky může poslední důležitý krok za dalším světovým titulem, bojovat se bude ale i o body do SWRC a PWRC.

Stav MS po ADAC Rally Deutschland:

Jezdci: 1.Loeb 191, 2.Ogier 133, 3.Latvala 117, 4.Solberg P. 100, 5.Sordo 95, 6.Hirvonen 86, 7.Wilson 56 , 8.Raikkonen 21 bodů

Týmy: 1.Citroen 308, 2.Ford 222, 3.Citroen Jun. 168, 4.Stobart 118, 5.Munchi's 40 bodů

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
23.08.2010 20:50
Rizek
Nebýt SWRC tak nestálo zato vůbec tuto rally sledovat.
toplist