www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2010

Co přineslo nejnovější zasedání Světové rady motorsportu?

9. září 2010 • 22:30

V dnešní tiskové zprávě FIA odkryla opovědi na část otazníků ohledně budoucnosti mistrovství světa, nicméně řada dalších zůstává stále nezodpovězena. Co tedy z posledního jednání vzešlo?

V první řadě se jedná o povinné zařazení televizní bonusovými body ohodnocené rychlostní zkoušky na závěr každé soutěže mistrovství světa. První tři posádky na této zkoušce obdrží bonusové body dle schématu 3-2-1. Promotér seriálu, společnost North One Sport, si od tohoto kroku slibuje zvýšení mediální atraktivity WRC.

Další a zřejmě zásadnější změnou je vytvoření poháru pro vozy s poháněnou jednou nápravou v rámci mistrovství světa produkčních vozů. Pohár je urče pro vozy supiny R a bude součástí PWRC, to znamená, že posádky budou bodovat jak do absolutního pořadí PWRC, tak do vlastního poháru dvoukolek. Stejně jako soutěžící v PWRC si i soutěžící poháru 2WD musí předem nominovat soutěže, na kterých budou startovat.

V sezoně 2011 již nebude vypsán WRC Cup pro týmy s vozy Super 2000. Šampionát jezdců s těmito vozy ale zůstává zachován s tím, že jsou povoleny jen vozy s atmosférickými motory a objemem do dvou litrů. Není zde tedy možné startovat s vozy S2000 vybavenými motory 1600 turbo, tedy ve variantně zatím nazývané jako SuperProduction.

FIA také stanovila zabíhací období pro nové vozy WRC, po které nebude omezen počet použitých motorů, na první čtyři podniky v kalendáři. Ve zbytku sezony, to znamená v dalších devíti podnicích, smí týmy použít maximálně dva motory pro každý vůz.

Nejvíce kontroverzní novinkou je zkrácení startovního intervalu mezi vozy na pouhou jednu minutu pro celé startovní pole bez ohledu na povrch, na němž se podnik koná. Tato změna má zvýšit zájem diváků, nicméně my se domníváme, že nebude v praxi mít dlouhý život. Jízda v prachu za vpředu jedoucím vozidlem totiž rozhodně nepřispěje k vyšší bezpečnosti ani sportovní hodnotě soutěží.

Následující změna se týká především Pettera Solberga, pokud bude nadále působit jako soukromník. Radost z ní ale rozhodně mít nebude. Ta totiž říká, že jezdec s prioritou 2, který absolvuje alespoň dvě soutěže WRC v řadě, automaticky získává prioritu 1, čímž ale také ztrácí výhodu neomezeného testování, neboť se na něj vztahují předpisy pro tovární týmy.

FIA dále potvrdila, že ve spolupráci s promotérem North One Sport uspořádá projekt WRC Academy, který by měl být značkovým pohárem malých aut pro mladé jezdce. V současné době probíhá výběr automobilky, která bude tento pohár zajišťovat. WRC Academy a 2WD Cup v rámci PWRC pak společně nahradí šampionát JWRC, který tak po deseti letech končí.

Poslední novinkou je vytvoření expertní komise, která má za úkol přezkoumat možnost povolení vozů GT v soutěžích mistrovství světa. Tato komise by měla být složena ze zástupců všech zainteresovaných stran, tedy i výrobců.

-fri- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist