www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2010

V Příbrami těsně vede Valoušek před Pechem, Kresta odstoupil

24. září 2010 • 20:45

Těžká trať příbramské soutěže už 'utrápila k smrti' vůz Romana Kresty, v soutěži historiků už odstoupilo dokonce pět posádek z původních dvanácti. Přesto je stále na co se dívat, zejména bitva o vítězství je na ostří nože.

Očekávaný souboj o titul je tady. Na prvním testu (obávaný Vystrkov) sice Václav Pech udělal drobnou chybku, když špatně odbočil a ztratil kolem tří vteřin, RZ 2 (Sádek) a 3 (Jince) už ale byly ve znamení velmi vyrovnaného boje o každičkou desetinu vteřiny mezi posádkami Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza a Václav Pech – Petr Uhel, které tu zároveň bojují o mistrovský titul. Podobně jako v průběžném pořadí šampionátu se i na letošní HERKUL Rally Příbram zatím lépe daří moravskému jezdci.

Třetí příčku zatím drží posádka Tarabus – Trunkát, která zde loni obsadila stříbrnou příčku. Roman Kresta již dopředu inzeroval, že zřejmě na středočeské soutěži nemá v plánu bojovat o prvenství, jeho odstoupení (technická závada) v polovině etapy však bylo pro jeho příznivce velkým zklamáním. O krok vpřed se ale v tu chvíli posunuly i čtyři smíšené posádky, kterým se na 32. HERKUL Rally Příbram nadmíru daří.

Pozornost zaslouží zejména Jan Dohnal s Martinou Škardovou, kteří slaví premiéru s vozem s poháněnými všemi koly a po úvodním zvykání si na techniku se rychle posouvají pořadím vzhůru. Radost mají i domácí fandové, vždyť v první desítce jsou jak Josef Peták, tak i Emil Triner, navíc Petr Brynda a Jan Černý ovládají pořadí kategorie 2WD.

Soutěž už kromě Romana Kresty přišla i o dalšího z favoritů 'dvoukolek' Ondřeje Blaťáka, kterého zklamala elektronika bezprostředně po dosažení nejrychlejšího času ve třídě A5. Na RZ 1 skončil po potížích s palivovým čerpadlem také mladý Luboš Gešvinder. Ve startovním poli už chybí i Přibyl (havárie), Zeman (převodovka) a Lošťák (motor).

Mezi historickými vozy zatím vládnou Jiří Petrášek s Martinem Rožníčkem (Opel Ascona B), bohužel tuto soutěž už opustili Hejhal (motor), Štauber (spojka), Bělohradský (chlazení), Klokočník (motor) a Petr (motor).

Karel Špaček
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist