www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2010

Nová Fiesta WRC představena

30. září 2010 • 10:30

Nová zbraň továrního týmu Ford pro mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích pro rok 2011, tedy Fiesta World Rally Car, byla dnes poprvé představena na pařížském autosalonu Svůj soutěžní debut si nový vůz odbude na úvodním podniku nového ročníku MS FIA, kterým bude Švédská rally v termínu 10. - 13. února 2011.

Vzhled nové WRC vychází ze stávající Fiesty S2000, která se poprvé a hned vítězně představila na lednové Rallye Monte Carlo. Designerské oddělení Ford Europe a přípravce M-Sport pak v průběhu roku pracovali na úpravách karoserie a aerodynamických prvků Fiesty WRC, která nahradí stávající model Focus WRC. Vnější vzhled vozu by se však měl stále v co největší míře přibližovat standardní silniční verzi.

Fiestu WRC s pohonem všech kol bude podle nových pravidel pohánět přeplňovaný motor o objemu 1.6 litru a na jeho přípravě spolupracovala osvědčená francouzská ladičská společnost Pipo Moteur. Vůz již má za sebou téměř 3000 testovacích kilometrů ve Velké Británii a Francii, když byl zpočátku použit stávající motor pro WRC a následně prototyp turbomotoru 1.6 Ford EcoBoost. Nyní bude již příští týden následovat první důkladné testování s motorem plně odpovídajícím specifikaci pro rok 2011 na šotolinových tratích ve Španělsku.

„Jsme rádi, že můžeme představit Ford Fiesta RS WRC při takové významné akci, jakou je pařížská Motor Show. Oproti modelu Fiesta S2000 jsou na voze viditelné venkovní změny, ale to hlavní je skryto pod kapotou. Největším rozdílem je samozřejmě přeplňovaný motor Ford EcoBoost o objemu 1.6 litru - originální verze, která byla vyvinuta týmem Ford Powertrain Engineering,“ řekl Gerard Quinn, šéf evropských sportovních aktivit značky Ford.

Nadšený z představení nového vozu je také ředitel M-Sportu Malcolm Wilson. „Je to samozřejmě vzrušující moment pro všechny, kdož se podíleli na vývoji vozu. K dosažení tohoto bodu bylo třeba nespočet hodin práce a jsme tak v tomto momentě naplněni hrdostí. Jsme na správné cestě pokud jde o vývoj a s dosavadními výsledky testování je tým potěšen. Dalším velkým krokem vpřed bude bude první říjnové testování vozu odpovídajícího specifikaci pro rok 2011.“

„Testovací vůz bude pod dohledem technického ředitele Christiana Loriauxe a vzhledem k tomu, že za jeho volant usednou v roce 2011 Mikko a Jari-Matti, budou jejich poznatky z testování nadmíru důležité a poskytnou cenná data pro další práci našich inženýrů,“ dodal Wilson.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
30.09.2010 12:28
Mirekfric
Koukám, že zmizel jeden z problémů při homologaci S2000 - kontroverzní aerodynamické blatníky. Jinak ale moc hezké auto!
30.09.2010 12:11
Plhus
Šikovné!!!
toplist