www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reklama |
Mistrovství světa 2010Citroën uvedl novou DS3 WRCNa pařížském autosalonu po konkurenčním Fordu představil své nové WRC i Citroën. DS3 bude zbraní francouzské automobilky od sezony 2011, kdy vejdou v platnost upravené technické předpisy pro vozy nejvyšší kategorie. Největší změnou v porovnání s WRC předchozí generace je pohonný agregát - pod kapotu se nastěhoval motor o objemu 1,6 l s přímým vstřikováním. Citroën uvádí maximální hodnoty výkonu 300 koní a točivého momentu 350 Nm. O přenos na kola se stará soustava transmisí od společnosti Sadev, obsahující šestistupňovou sekvenční převodovku obsluhovanou klasickou pákou na středovém tunelu. Na převodovou skříň navazují přední a zadní diferenciál. Karoserie sériové DS3 se nafoukla do šířky a do maxima využívá limitu 1820 mm, nové jsou aerodynamické prvky jako přední nárazník či zadní křídlo. Ocelový skelet je doplněn díly z uhlíkových vláken, předepsanou bezpečnostní nezbytností jsou polykarbonátová boční okna a pěnové výplně ve dveřích. Novým regulím se musel podřídit i podvozek, stejně jako již dříve u vozů S2000 je i nových WRC požadováno užité shodného zavěšení jak na přední, tak na zadní nápravě. Tlumiče jsou dílem vlastního vývoje Citroën Racing, brzdy jsou na DS3 v porovnání s dosavadní C4 o něco menší – kotouče mají průměr 355 mm (asfalt) či 300 mm (šotolina) vpředu a 300 mm vzadu. Celý vývoj byl komplikován Mezinárodní automobilovou federací, která až poměrně záhy definovala konečnou podobu nových technických regulí. Citroën začal s vývojem na konci roku 2009, na řadu přišla nejprve nová karoserie, do které byl zamontován motor z původní C4 se sníženým výkonem. S tímto hybridem se během první poloviny roku 2010 ladil podvozek, a to jak na šotolině, tak na asfaltu. Nový motor 1,6 l byl připraven pro testy na zkušebně v dubnu 2010, spojení se šasi a první jízdy konečného vozu se odehrály na testovací dráze Citroënu v Satory koncem července. Za volantem se během testů vystřídali Phillippe Bugalski, Sébastien Loeb, Dani Sordo a Sébastien Ogier. Prvním ostrým nasazením vozu bude začátkem února 2011 Švédská rally, úvodní díl další sezony mistrovství světa.
-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|