www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2010

Na Sordově povrchu - šotolině a hlavně asfaltu

20. října 2010 • 15:00

Tři týdny po Rally Francie, na které si Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën Total Rally team zajistili světové tituly, pokračuje mistrovství světa FIA WRC v Katalánsku. Rally Španělsko, tradiční součást programu šampionátu na asfaltu, připravila pro tento ročník novinku - první den soutěže se pojede i na šotolině. Dani Sordo a Diego Vallejo jsou odhodláni zazářit před domácím publikem.

Jen obtížně se Citroën Total WRT zotavoval z euforie po Rally Francie a stejně hledal sílu k přípravě na předposlední kolo šampionátu 2010. Tým připravil vozy C4 WRC na asfalt naposledy v sezoně, a i když se už nejde pod žádným tlakem, scénář je jasný jako vždy - pokusit se opět vyhrát. Ale zástupy příznivců si na rychle letící vozy Citroën na osmnáctipalcových Pirell PZero budou muset počkat až do sobotního rána. První etapa španělské rally se totiž pojede s nastavením na šotolinu. Tento mix povrchů představuje pro posádky velkou výzvu. Stejně tak pro mechaniky, kteří budou muset stihnout změnit nastavení vozů během 75 minut pátečního večera.

Šotolina je synonymem pro vymetání cesty a Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří pojedou první, pravděpodobně v prvním dni kvůli tomuto fenoménu něco ztratí.

„Jestliže bude počasí suché, ztratíme hodně času vymetáním tratě mimo vrstvu prachu na tvrdém podkladu,“ varuje Loeb. „Podle mě má karty ideálně rozdané Dani Sordo, který je pátý a bude už mít před sebou čistou cestu. Může tak po prvním dnu vést o dvacet třicet sekund. Kdo bude chtít takovou ztrátu na Daniho smazat na asfaltu, bude muset jet zatraceně rychle! Beru tento podnik stejně jako všechny ostatní, i když jsem už vyhrál titul, nepřijedu s rukama v kapsách,“ říká sedminásobný mistr světa. „Nerad prohrávám a budu si to chtít užít. Už po několika úvodních zkouškách budeme vědět, jak si stojíme. Ale zcela určitě nebudu chtít zbytečně riskovat.“

Jestliže Loeb vsadil na Sorda, Španěl si zachovává chladnější hlavu: „Především jsem rád, že mohu bojovat před vlastním publikem. Francouzští diváci v tomto před třemi týdny nasadili laťku hodně vysoko. Španělé ale výzvu budou chtít přijmout a být v ještě větších počtech podél trati v Katalánsku. První den na šotolině a další dva na asfaltu, to bude velmi zajímavá rally. Totéž platí i o páteční noci v servisním parku,“ upozorňuje Sordo. „Vím, že lidé ode mě hodně očekávají. Jsem trochu pod tlakem, ale to je pro mě pozitivní. Ale upřímně, už to není tak vypjaté jako ve Francii, kde jsem musel dělat body, abych pomohl Citroënu získat vítězství v Poháru konstruktérů. Moje touha poprvé zvítězit ještě nikdy nebyla silnější!“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist