www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. dubna 2024, Svátek má Vlastislav, zítra Robert

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2010

Zaslechnuto ve Španělsku

27. října 2010 • 14:15

Náš redakční kolega Martin Holmes je jako žurnalista pravidelným účastníkem soutěží seriálu mistrovství světa rally. Kromě aktuálního dění na trati samozřejmě sleduje také informace přímo či nepřímo spojené nejen s tímto seriálem. Co se tedy dozvěděl nového při letošní Katalánské rally?

Britský M-Sport má v plánu pokračovat ve výrobě Fiesty S2000 v její stávající dvoulitrové verzi podle platné homologace i v roce 2011, přičemž již započala také produkce modelů s přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru. Nejdříve bude postaveno deset vozů kategorie WRC, včetně dvou testovacích. Pokud jde o stávající verzi Fiesty S2000, jíž bylo postaveno 42 kusů, M-Sport nepočítá s možností přestavby na variantu s turbomotorem.

Ken Block nepopřel úvahy o tom, že by se tým Monster rád v roce 2011 rád představil v mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích s dvojicí vozů. „Chris Atkinson mi na této rally dělal šotolinového špióna, o čem to asi svědčí?“ prohlásil Block ve Španělsku s ohledem na skutečnost, že pro řadu kvalitních jezdců prostě nejsou k dispozici volná místa v soutěžních speciálech.

Oproti předchozím rokům Dani Sordo zatím nemá jasno ohledně své budoucnosti. „Pořád jsem jezdcem Citroënu, ale po této soutěži se začnu ohlížet po možnostech angažmá u jiných týmů, i kdyby to mělo znamenat neúčast v mistrovství světa. Jsem na tom jako můj přítel Kimi Raikkonen,“ nechal se slyšet Sordó po domácí rally. Otázkou je, zda by Sordovi pomohlo ohledně jeho další kariéry eventuální vítězství v Katalánsku, protože v roce 2005 se Citroen rozloučil s Francoisem Duvalem poté, co belgický pilot vyhrál Australskou rally.

Pořadatelé Wales Rally GB oznámil, že se oficiální shakedown před startem závěrečné soutěže MS FIA rally 2010 ve středu večer, tedy za tmy a navíc na stejném úseku, který se pojede o čtyřiadvacet hodin později jako první rychlostní zkouška v areálu Cardiffských doků. Tradiční shakedown v Margamu musel být zrušen kvůli onemocnění místního lesoparku

-jav- ; AutoSport.CZ ; foto: M.Rovira
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
28.10.2010 11:06
marty66
Ještě mě zaujala ta věta:"....ale po této soutěži se začnu ohlížet po možnostech angažmá u jiných týmů, i kdyby to mělo znamenat neúčast v mistrovství světa." že by Sordo šel třeba i IRC?
28.10.2010 11:04
marty66
Gannet: Přesně tak.Anebo mlžil Prokop ;-)
27.10.2010 17:42
gannet
"M-Sport nepočítá s možností přestavby na variantu s turbomotorem" - před rokem tvrdil Prokop, že to byl prý hlavní argument, proč šel do fiesty oproti fábce. Tenkrát mu Malcolm slíbil, že to půjde. Docela "výdrb" bych řekl. Martin totiž nebyl sám, kdo to auto koupil s touhle perspektivou. Zajímavý obchodní tah od M-Sportu..... :-)
27.10.2010 15:06
MITY
Parádní,do budoucna prosím víc takových článků :-)
toplist