www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Intercontinental Rally Challenge 2010

Quesnel: Jestli se rozzlobíme, budeme zlí … a Škoda přestane existovat!

1. listopadu 2010 • 23:00

Olivier Quesnel, boss sportovních oddělení Citroënu a Peugeotu, varuje organizátory Intercontinental Rally Challenge před pokračující nadvládou továrního týmu Škody, který v letošní sezoně získal s velkou převahou tituly jak ve značkách, tak mezi jezdci. Dle svých slov by mohl podobný vývoj v dalších letech sérii s jasně dominujícím týmem zcela zničit a zapříčinit odchod konkurence.

„Jak už jsem dříve řekl, chápu, že Škoda soutěží a rozumím odpovědi ze strany IRC, že je to otevřená série, ale co se stane za dva roky, kdy bude mít Škoda dva nebo tři tituly? IRC bude o ničem, protože se Škodou nikdo nic neudělá,“ varuje boss Peugeot Sport a Citroën Racing, Olivier Quesnel. „Možná nasadím příští rok svojí červenou armádu s DS3 a pak Škoda přestane existovat, ale kdybych to udělal, Peugeot skončí. To, co se teď děje, je nebezpečné, a proto také organizátorům říkám – buďte opatrní.“

Quesnel také zdůraznil fakt, že Peugeoty startují v šampionátu jako soukromé aktivity importérů, kteří nemohou stíhat továrnímu týmu Škody v možnostech vývoje vozů, ani konkurovat rozpočty. Paradoxně však opomíná fakt, že špička svých importérských vozů pochází z dílen týmů Kronos Racing, příp. PH-Sport, které také disponují továrními vozy. Podobně by se dalo pokračovat i se starty Andrease Mikkelsena, jehož vůz připravuje samotný M-Sport, popřípadě předešlé starty italského Abarthu, kolem kterého IRC de facto vzniklo, a který se ze šampionátu stáhl po dominanci právě francouzského Peugeotu.

-pet- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
04.11.2010 17:31
Acom
To Mirek: Neni bedna jako bedna.
04.11.2010 17:20
Mirekfric
Jezdec, který v 55 závodech za Citroën byl 25x na bedně v MS je podle Tebe co?
03.11.2010 23:50
Acom
To Ifi: Sordo a strelec?:-)))
03.11.2010 13:05
ifi
Není třeba reagovat, jde jenom o prachy. Já jsem přišel už na chuť " té informovanosti od p.Hrabánka" , nejdřív mlčet,makat a pak přijít s perfektně připraveným projektem a žabožroutům to vyškrábnout.Doufám,že to bude pokračovat i v r.2012 s Fabii 1.6T. Ještě by to chtělo koupit nějakého střelce, je volný Sordo ...
03.11.2010 12:47
jonas3
To je hnus... Vyjadrila se k tomu nejak Skoda? Nebo nevite, jestli planuje vyjadreni? Nebo to prejde mlcenim s tim, ze pristi rok stejne konci v IRC?
Ale rozhodne je to na poradne velkou chlapskou facku, ale to by si asi ten uplakanek sel stezovat nejspis az do Bruselu...
02.11.2010 23:21
Mirekfric
Tak jsem si prošel výsledky. Nemaskovaní tovární jezdci Peugeotu (Ogier, Bouffier, Sarrazin) odstartovali v IRC celkem šestkrát a získali celých 5, slovy pět bodů...
02.11.2010 22:43
smwrc
Dalsi Winterkorn, Skodofce je potreba utahnout oprate :-(. Skoda, ze nerika taky "B" chlapec.
02.11.2010 21:46
Acom
Tiskova oprava vystu mistru sveta ve znackach
Citroen byl mistrem sveta pouze 6x. Dva tituly si uzmul anglicky Ford
02.11.2010 21:42
Acom
A kdyz doplnim, ze FIA je poloprivatni francouzska organizace tak je to jasne.
Sport jde stranou, jde o strasne prachy.
02.11.2010 21:39
Acom
Takto presne place dite kdyz mu nekdo vezne hracku.
Tohle je krasna ukazka toho, co jsou francouzi zac. Nemohou rozdychat, ze je porazi automobilka z vychodu.
Vubec se nedivim, ze se Skodovce do noveho WRCa moc nechce. Dobre vedi co jsou frantici s anglanama za xindl. Do sveho pisecku si nechteji nikoho pustit.
Staci se podivat do historie nedavno minule.
Na prelomu 80/90 let dominovaly italske Lancie. Pak italove vycouvali. Neco malo si uzila Toyota ale ta take utekla.
Takze od roku 1995 sedlali mistri sveta tyto vozy:
3x Subaru - Prodrive - anglani
4x Mitsubishi - Ralliart - anglani
2x Peugeot - Frantici
7x Citroen - Frantici
A samotne znacky od roku 1995:
3x Subaru - Prodrive - anglani
1x Mitsubishi - Ralliart - anglani
1x Toyota - NEVIDANE - Nemci TTE
3x Peugeot - Frantici
8x Citroen - Frantici

Skore je myslim jasne. Rally je anglicko francouzske teritorium. Jdu zvracet nad zvastama uboheho Oliviera Quesnela.

Jeste taky stoji za zminku, ze jde o byznys. 207 S2000 nikdo nechce, protoze neni tak dobra jako Fabie. Takze prodej klientskych aut nende tak dobre jak si stavku chtivi frantik predstavoval.
Skodovka prodava hodne aut a bere odbyt zabozroutum.
Jdu fandit rally a neresit co je okolo a za. Musel bych se poblit.
toplist