www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. dubna 2024, Svátek má Vlastislav, zítra Robert

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2010

Martin Holmes a Malcolm Wilson o konci jedné éry – 3. část

12. listopadu 2010 • 20:45

Martin Holmes a Malcolm Wilson pokračují ve svém povídání o konci současných vozů WRC. Třetí část najdete zde.

M.H.: „Jaká bude budoucnost existujících WRC?

M.W.: „To je dobrá otázka. Po pravdě se chystám si pár z nich ponechat, protože některá z těch aut pro mne mají mimořádný význam. Jari-Matti byl nejmladším jezdcem, který kdy vyhrál soutěž mistrovství světa, proto jeho švédské auto je jedním z těch, které si ponechám. Dalším je to, se kterým Mikko poprvé vyhrál Finsko. A jak mi Jari jednou řekl, je také nejmladším jezdcem, který kdy vyhrál finskou rally. Takže to jsou už tři vozy, na které bych rád dal svoji jmenovku! V ideálním světě bych si nejradši ponechal všechny. Celkem jich máme jen deset, ale některé prostě budeme muset prodat.“

M.H.: „Lidé si myslí, že Ford má v rallysportu zvláštní postavení, něco jako Ferrari ve Formuli 1. Přemýšlel jste někde o tom, jak vás vidí jiní lidé?“

M.W.: „Hodně. Myslím, že Ford je jedinou automobilkou, která byla v mistrovství světa přítomná každý rok od jeho založení. Tento rok jsme překonali celkový rekord v počtu vítězství pro jednu značku. Lidé se shodují na tom, že to byla vzrušující doba, ale já si myslím, že další vzrušující období teprve leží před námi. Opravdu se těším na práci s novou fiestou v mistrovství světa. Naši jezdci (Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala) už s ní jeli a jejich ohlasy jsou pozitivní. Velkým rozdílem je to, že v jednom směru je nás teď daleko větší tlak. Máme daleko víc času na to, aby vše správně fungovalo. Tím problémem je, že máme pořád celé tři měsíce před Švédskem! Máme daleko víc času na to, abychom dostali auto do vítězné kondice. Tentokrát už ne jeden den testování před odletem do Austrálie!“

M.H.: „Myslíte, že nové předpisy pro 1.6 Turbo a všechno, co s sebou přináší, jsou opravdu cestou vpřed, že FIA vzhlíží k budoucnosti a předpisy jí podřizuje?“

M.W.: „Ano, je to opravdu dobrý koncept. Vzít Super 2000 jako základ pro nové vozy WRC byl opravdu dobrý pohled na věc. Hodně jsme tlačili na to, abychom vyvinuli Super 2000 jako cenově konkurenceschopné auto budoucnosti a samozřejmě také jako základ našeho WRC nové generace. Nový motor s přímým vstřikováním bude dost drahý, ale také v souladu s plánem FIA, že budeme mít jen dva motory na sezonu, což snižuje celkové náklady. Pamatuji si staré časy, kdy jsme přestavovali motory po každé soutěži. To znamenalo spoustu práce, nejen na přestavění motoru, ale také na jeho vymontování z auta a rozhodování, jestli vyměnit tamtu a tamtu další součástku. Myslím, že FIA udělala hodně pozitivních kroků v oblasti techniky, kterými se snažila snížit náklady a já vím, že ty změny opravdu fungují. Těším se na novou generaci WRC. Nikdy jsem si nemyslel, že bychom s těmi současnými mohli odjet dvě stě soutěží. Osobně si nedovedu představit odjet dalších dvě stě, ale z tohohle pohledu mne budoucnost naplňuje vzrušením.“

-mah- ; -fri- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist