www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2010

Räikkönen: V rally je menší prostor na chybu

15. listopadu 2010 • 15:00

Pro bývalého mistra světa Formule 1 Kimiho Raikkonena byla letošní sezóna za volantem vozu kategorie WRC vůbec prvním kompletním rokem v automobilových soutěžích. Finský pilot byl určitě vítaným oživením MS FIA rally a stal se vůbec prvním mistrem světa F1, který dokázal bodovat také v mistrovství světa v rally a vyhrál i rychlostní zkoušku. Jak hodnotí své letošní účinkování v MS?

Když se ohlédnete za svým účinkováním za volantem C4, jaké byly vaše pocity? Bylo to tak vzrušující, jak jste předpokládal?

„Myslím, že to bylo víceméně to co jsem čekal. Pár nehod, pár slušných soutěží a pár soutěží, které nebyly nic moc. Věděl jsem, že to bude těžké a že budeme mít potíže, takže jsem s tím tak nějak počítal. Neměl jsem nějaká přehnaná očekávání, ale teď už mi připadne víc normální poslouchat rozpis. To chvíli trvá. Doufám, že v tom budeme schopní pokračovat i v příštím roce a že to bude mnohem snazší ... ale uvidíme, co se bude dít.“

Pro neuvěřitelné množství lidí to bylo oživením, že jste v mistrovství světa rally, ale bavil jste se i vy osobně?

„Nebyl bych tu kdyby mě to nebavilo. Těch pár soutěží, které jsem loni odjel s vlastním autem, jsem si užíval a byl jsem zvědavý na to, jaké to bude ve voze kategorie WRC. Věděl jsem, že tahle auta jsou hodně rychlá, nebylo to lehké, ale měl jsem z toho radost. Je to zcela jiné a občas hodně náročné, protože psaní rozpisu pro každou soutěž znamená spoustu práce. Takže vstáváte brzo. Pro mě to bylo něco nového a musel jsem si na to zvyknout. Myslím, že pokud dokážeme zrealizovat příští sezónu, bude to mnohem jednodušší, protože jsme se dost naučili a bereme to už jako celkem normální věci. Už si nemusím myslet třeba na to, že mám poslouchat rozpis.“

Je psychicky náročnější řídit Ferrari nebo C4 WRC?

„Asi nejsem ten nejlepší, kdo by to měl posoudit, protože to byla nová situace je to mnohem komplikovanější. Hlavně kvůli rozpisu a ostatním věcem okolo, musíte si dávat hodně pozor, abyste nic nepřeslechli. Ve Formuli 1 jsem přesně věděl, jak vypadá okruh a kde může k něčemu dojít, vůbec jsem na to nemusel myslet. Jedete naprosto v pohodě, ale bylo to tím, že jsem všechno moc dobře znal. Možná je to totéž z pohledu špičkových soutěžních jezdců, ale pro ně je to normální, že se během jízdy odehrávají různé věci.“

„Ale rally je mnohem víc vzrušující, pořád se něco děje. Při rally můžete třeba i za malou chybu zaplatit mnohem větší cenu než tomu je ve Formuli 1, můžete propadnout o mnoho míst ve výsledcích. Když ve Formuli 1 netrefíte brzdný bod, pořád máte k dispozici dvěstěmetrovou asfaltovou únikovku. Tady vyrobíte chybičku, pošle vás to bokem a můžete snadno vyletět z trati nebo jít přes střechu. Na chybu je tu mnohem méně prostoru než ve Formuli 1.“

-mah- , -jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist