www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2010

FIA plánuje od roku 2012 změnu pravidel pro pneumatiky

21. prosince 2010 • 23:00

Snaha o co největší úsporu ve světovém šampionátu týkající se pneumatik dostává pro následující ročníky jasnějších rozměrů. Po odchodu italského giganta Pirelli, který byl v předešlých třech letech výhradní dodavatel pro mistrovství světa, začíná navrátivší se Michelin již nyní na žádost FIA pracovat na pneumatice, která by byla schopna vydržet celou jednu etapu. Od sezony 2012 bude totiž s největší pravděpodobností toto pravidlo zaneseno do řádů.

„Když se bavíme o tom, jak soutěže udělat více vytrvalostní, použitím jedné sady pneumatik toho můžeme dosáhnout. Navíc tím snížíme náklady,“ říká o možnosti Jean Todt, prezident FIA. „Diskutujeme s FIA i dalšími výrobci a stejně jako říká Jean Todt – můžeme zlepšit životnost pneumatik. Už jsme na tom začali pracovat, ale od teď do roku 2012, kdy chce FIA toto začlenit do řádů, již není mnoho času,“ dodává ředitel soutěžního oddělení Michelinu, Nick Shorrock.

-pet- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
23.12.2010 19:58
bobhik
Doposud (za dob Pirelli) byla na každý závod pouze jedna guma a jedna směs na šotolinových závodech a na asf dvě. A náklady byly kolem 6k euro mám pocit (rozdílné podle závodů Sníh/šoto/asf).
22.12.2010 12:17
Mirekfric
Tak dražší být nutně nemusí. Ale jinak jsem k tomu taky celkem skeptický. Uvidíme...
22.12.2010 10:09
Ruba
A čeho se tím docílí..? Pneumatiky budou o to dražší, když mají mít větší výdrž... A nevíte někdo, kolik by jeden tým ušetřil za pneumatiky, za jeden závod..?
21.12.2010 23:36
Mirekfric
V MS to tak složité není. Obvykle je, pokud se nepletu, jen jeden typ pneumatiky ve dvou směsích na každou soutěž.
21.12.2010 23:29
Cerv
Hmmm... tak to je teda nápad. To jsem zvědavej, co z toho vyleze. Hlavně si teda nedovedu představit, jak bude pilot ráno dělat volbu na celý den.
toplist