www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2011Změny v českých národních předpisechV těchto dnech byly vydány modifikované Národní sportovní řády pro česká mistrovství v rally. Pojďme se ve stručnosti podívat na nejpodstatnější změny. Technika Zásadní změnou je inovovaný systém rozdělení vozů do tříd a povolení nových kategorií. Podobně jako v mezinárodních šampionátech FIA budou i v Česku připuštěny na start jednotlivých soutěží automobily třídy S2000 s motorem 1.6 T, sportovní vozy RGT a vozy R4. První dvě jmenované kategorie ale v roce 2011 budou jezdit mimo klasifikaci a bez nároku na mistrovské body. Současné vozy S2000 smějí startovat v MMČR pouze za podmínky splnění nových bezpečnostních opatření platných od 1.1.2011 (instalace makrolonových bočních oken a doplňujících dveřních výztuh), automobily bez těchto prvků se však mohou beztrestně účastnit sprintrally. Pozitivní zprávou pro posádky je také prodloužení platnosti homologace sportovních sedaček podle FIA Standardu 8862-2009 z původních pěti na deset let. U starších sedaček dle FIA Standardu FIA 8855-99 zůstává v platnosti životnost 5 let.
Třídy 11, 12 a 13 jsou jen ve sprintech, R3D tam nepatří do třídy 5.
Mistrovství ČR V hodnocení soutěží MMČR došlo k úpravě přidělování bonusových bodů v etapách. Nově je obdrží šest nejrychlejších posádek etapy (doposud čtyři) podle schématu: 10, 7, 5, 3, 2, 1. Bodová stupnice za celkové umístění v rally zůstává beze změn. Novinkou pro pořadatele soutěží MMČR je povinné zorganizování shakedownu, vypuštěna naopak byla povinná vzdálenost mezi zónami pro výměnu pneumatik.
Stejně jako v minulých letech bude v českých mistrovstvích vypsáno několik pohárů. Vedle Lužického poháru, jenž se koná na rally na území Lužického mikroregionu v ČR, Polsku a Německu, a seriálu Citroën Racing Trophy CZ, který je letos nově vypsán i pro vozy DS3 R3T, se poprvé pojede i český Renault R3 Clio Cup. Ten má na starost tým okolo Jiřího Bryndy a bude vypsán pro všechny účastníky soutěží MMČR startující s Cliem R3 či Clio R3 Max. Jezdci Pro zisk mezinárodní jezdecké licence je i nadále potřeba úspěšně dokončit pět soutěží sprintrally, již po třech „malých“ soutěžích je ale možno zažádat o speciální mezinárodní licenci platnou pouze v jednodenních rally. Ta umožní startovat ve sprintech s vozy S2000 či s vozy s přepočítaným objemem nad 2000 cm3 (výjimka se netýká vozů s naftovým motorem).
Držitelé mezinárodní jezdecké licence se nově mohou na základě souhlasu sportovních komisařů zúčastnit soutěže v klasifikaci PČR, nebudou mít ale nárok na mistrovské body. To se netýká spolujezdců. Kompletní znění Národních sportovních řádů naleznete na stránkách Autoklubu ČR. -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|