www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2011

Změny v českých národních předpisech

14. ledna 2011 • 11:00

V těchto dnech byly vydány modifikované Národní sportovní řády pro česká mistrovství v rally. Pojďme se ve stručnosti podívat na nejpodstatnější změny.

Technika

Zásadní změnou je inovovaný systém rozdělení vozů do tříd a povolení nových kategorií. Podobně jako v mezinárodních šampionátech FIA budou i v Česku připuštěny na start jednotlivých soutěží automobily třídy S2000 s motorem 1.6 T, sportovní vozy RGT a vozy R4. První dvě jmenované kategorie ale v roce 2011 budou jezdit mimo klasifikaci a bez nároku na mistrovské body.

Současné vozy S2000 smějí startovat v MMČR pouze za podmínky splnění nových bezpečnostních opatření platných od 1.1.2011 (instalace makrolonových bočních oken a doplňujících dveřních výztuh), automobily bez těchto prvků se však mohou beztrestně účastnit sprintrally.

Pozitivní zprávou pro posádky je také prodloužení platnosti homologace sportovních sedaček podle FIA Standardu 8862-2009 z původních pěti na deset let. U starších sedaček dle FIA Standardu FIA 8855-99 zůstává v platnosti životnost 5 let.

Objemové třídy vypsané v ČR
1S2000-Rally (přeplňovaný motor 1.6 l)
2S2000-Rally (atmosférický motor 2.0 l)
Vozy R4
3Vozy skupiny N nad 2000 cm3 (dříve N4)
4Vozy RGT
5Vozy skupiny A přes 1600 cm3 a do 2000 cm3
Super 1600
R2C (přes 1600 cm3 a do 2000 cm3)
R3C (přes 1600 cm3 a do 2000 cm3)
R3T (do 1600 cm3 / nominální)
R3D (do 2000 cm3 / nominální)
6Vozy skupiny A přes 1400 cm3 a do 1600 cm3
R2B (přes 1400 cm3 a do 1600 cm3)
Vozy kit-car přes 1400 cm3 a do 1600 cm3
7Vozy skupiny A do 1400 cm3
Vozy kit-car do 1400 cm3
8Vozy skupiny N přes 1600 cm3 a do 2000 cm3
9Vozy skupiny N přes 1400 cm3 a do 1600 cm3
Vozy R1B (přes 1400 cm3 a do 1600 cm3)
10Vozy skupiny N do 1400 cm3
Vozy R1A (do 1400 cm3)
11Vozy skupiny A nebo N s přeplňovaným motorem Diesel do 2000 cm3
R3D (do 2000 cm3 / nominální)
12Vozy skupiny S do 2000 cm3
13Vozy skupiny S nad 2000 cm3

Třídy 11, 12 a 13 jsou jen ve sprintech, R3D tam nepatří do třídy 5.

Testování soutěžních vozů
PrahaSTK ÚSMD Chodovec
05.03.08:00-18:00 hod.
06.03.08:00-15:00 hod.
ZlínSTK Malenovice 3713
12.03.08:00-18:00 hod.
13.03.08:00-15:00 hod.

Mistrovství ČR

V hodnocení soutěží MMČR došlo k úpravě přidělování bonusových bodů v etapách. Nově je obdrží šest nejrychlejších posádek etapy (doposud čtyři) podle schématu: 10, 7, 5, 3, 2, 1. Bodová stupnice za celkové umístění v rally zůstává beze změn.

Novinkou pro pořadatele soutěží MMČR je povinné zorganizování shakedownu, vypuštěna naopak byla povinná vzdálenost mezi zónami pro výměnu pneumatik.

Vypsané skupiny a třídy
MMČR
S20002
Sk. A5, 6, 7
Sk. N3, 8, 9, 10
MČR-S
S20002
Sk. A5, 6, 7, 11
Sk. N3, 8, 9, 9, 10
Sk. S12, 13

Stejně jako v minulých letech bude v českých mistrovstvích vypsáno několik pohárů. Vedle Lužického poháru, jenž se koná na rally na území Lužického mikroregionu v ČR, Polsku a Německu, a seriálu Citroën Racing Trophy CZ, který je letos nově vypsán i pro vozy DS3 R3T, se poprvé pojede i český Renault R3 Clio Cup. Ten má na starost tým okolo Jiřího Bryndy a bude vypsán pro všechny účastníky soutěží MMČR startující s Cliem R3 či Clio R3 Max.

Jezdci

Pro zisk mezinárodní jezdecké licence je i nadále potřeba úspěšně dokončit pět soutěží sprintrally, již po třech „malých“ soutěžích je ale možno zažádat o speciální mezinárodní licenci platnou pouze v jednodenních rally. Ta umožní startovat ve sprintech s vozy S2000 či s vozy s přepočítaným objemem nad 2000 cm3 (výjimka se netýká vozů s naftovým motorem).

Priority pro rok 2011
FIA B PROKOP Martin
PECH Václav, jr
TLUSŤÁK Antonín
ASN ARAZIM Václav, Ing.
BĚHÁLEK Daniel
ČERNÝ Jan
JAKEŠ Miroslav
KOPECKÝ Jan
KRESTA Roman
ODLOŽILÍK Roman
PETÁK Josef
SEMERÁD Martin
ŠTAJF Vojtech
TARABUS Jaromír
TRINER Emil
VALOUŠEK Pavel

Držitelé mezinárodní jezdecké licence se nově mohou na základě souhlasu sportovních komisařů zúčastnit soutěže v klasifikaci PČR, nebudou mít ale nárok na mistrovské body. To se netýká spolujezdců.

Kompletní znění Národních sportovních řádů naleznete na stránkách Autoklubu ČR.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
16.01.2011 18:40
Pluto - moderátor
Jj, to si přála hlavně asociace jezdců. Už jsme to tuším probírali někde na fóru, podle mě je to zbytečnost kromě Bohemie a Barumky. A hlavně mě přijde zbytečné v tomto případě pořadatele do toho nutit. Uvidíme, kolik posádek toho využije.
16.01.2011 16:15
Karbonyl - moderátor
Shakedown je hlavně požadavkem Asociace...
14.01.2011 23:55
Walach
Shakedown při soutěžích MMČR (samozřejmě krom BCRZ, což je ale IRC) je podle mě zbytečnost. Myslím si, že účast na shaku při loňských Hustopečích byla dostatečně výmluvná. Ono i pro pořadatele to bude další starost navíc... Uvidíme, třeba se pletu a shakedown bude oblíbený a hojně využíván :-)
toplist