www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 20. června 2025, Svátek má Květa, zítra Alois |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2011Čeká značku Mini v rally světlá budoucnost?Loni ohlášený vstup nového hráče do elitní kategorie WRC kolotoče seriálu mistrovství světa FIA v automobilových rally, tedy značky Mini, byl v roce 2010 určitě jednou z nejpozitivnějších informací směřujících k možnému oživení stojatých vod tohoto šampionátu. Poté, co se mistrovství světa definitivně vyprofilovalo jako vzájemný souboj vozů Citroën a Ford, ztratil tento šampionát opět část svého původního lesku. V seriálu sice i nadále startuje řada kvalitních jezdců zvučných jmen, ovšem nejen většině motoristických fanoušků, ale i odborníků, určitě schází širší konfrontace. Všichni by bezesporu uvítali účast většího počtu značek, i když se jen velmi těžko můžeme dočkat například opakování stavu na začátku milénia, kdy se šampionátu účastnilo v kategorii WRC celkem sedm různých značek. Vstup značky Mini, který de facto znamená po obrovské pauze návrat bavorské automobilky BMW na tratě světových rally, tak bude na motoristickou veřejnost určitě působit jako živá voda. Otázkou však je, jakým směrem bude nově vzniklý projekt zastřešovaný britskou společností Prodrive postupovat, respektive zda se v příštích měsících bude hovořit o postupu nebo spíše o stagnaci. Nelze popírat, že Prodrive patří k jedněm z nejzkušenějších společností, které se pohybují v oblasti motoristického sportu. Její stopy se dají nalézt prakticky ve všech důležitých seriálech, ať už jde o okruhové soutěže, včetně Formule 1, motocykly či automobilové rally. Se značkou BMW pojí Prodrive právě tyto zkušenosti a tak není divu, že německá společnost spojila své síly v ambiciózním projektu se společností Davida Richardse. Ponecháme-li stranou otázky komerčního charakteru, obrovský otazník zůstává v pohledu na reálnou výkonnost nového Mini Countryman WRC. Mnozí se v tomto ohledu obracejí k paralele s nedávným projektem Suzuki SX4 WRC, který nezaznamenal valných úspěchů a byl jako smutný hrdina odsunut do propadliště dějin rallyové historie. Není totiž žádným tajemstvím, že se na přípravě vozu podílí prakticky stejný tým, který měl na starosti poslední evoluci WRC hatchbacku Impreza N14 značky Subaru. Tehdejší neustálé stížnosti na vůz a především jeho podvozek ze strany Pettera Solberga byly přičítány špatné adaptaci pilota na novou techniku, ovšem historie a informace přicházející zpoza kanálu La Manche spíše dávají za pravdu střapatému norskému šoumenovi. Kromě toho navíc Prodrive nemá v současné době na samotných britských ostrovech příliš dobrou reputaci, a to jak ze strany zákazníků, tak i ze strany svých subdodavatelů. Rozhodně asi nikdo nečeká od prvních startů nového vozu zázraky, ovšem mnohé určitě napoví dílčí časy z rychlostních zkoušek. Před prvním startem v přímé konfrontaci s novými soutěžními speciály Citroënu a Fordu není na místě být předčasným prorokem a dělat nějaké ukvapené závěry, ze kterých lze jen velmi těžko posuzovat reálnou výkonnost jakéhokoliv vozu, nejen nového Mini. Nejdůležitějším a zároveň nejlépe rozeznatelným faktorem vývoje budou asi tradičně vzájemné časové odstupy na kilometr rychlostní zkoušky. Uvidíme, zda a jak rychle se v tomto směru dokáže Prodrive přizpůsobit novým podmínkám a doufejme, že Mini Countryman WRC nebude zklamáním, ale opravdovým přínosem pro světovou rally. -jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|