www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. června 2025, Svátek má Květa, zítra Alois

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2011

Příval ruského kapitálu do automobilových soutěží?

18. února 2011 • 08:00

Světu automobilových soutěží začínají v poslední době výrazně vypomáhat finanční prostředky z míst, která nebývala tak častá. Není tajemstvím, že tovární tým Ford a částečně i chod mistrovství světa zachránili bohatí šejkové z Abu Dhabi, nyní přichází na scénu další ekonomicky silná skupina - ruští oligarchové.

Již delší dobu se spekulovalo, že ruští finančníci stojící za holandskou společností Spyker Cars, která převzala od General Motors vládu nad švédskou automobilkou Saab, zvažují návrat této značky do mistrovství světa. Ač se to v době, kdy byla firma téměř před krachem, zdálo jako šílenství, náznaky a zákulistní informace naznačují, že bychom se této severské automobilky mohli v mistrovství světa dočkat. Vladimir Antonov, jeden z chudších miliardářů v Rusku, který je současným šéfem společnosti Spyker Cars, se dokonce v loňském roce zúčastnil společně s Denisem Giraudetem závodu Midnight Sun Rally s replikou závodního Saabu 99.

Francouzský šéf Citroënu Racing Olivier Quesnel přiznal, že společnost North One Sport, která je promotérem mistrovství světa v automobilových soutěžích, má velké finanční problémy (což měla i před 'změnou' názvu z ISC) a vstup ruského kapitálu (s největší pravděpodobností ze stejného zdroje jako u Saabu) pomůže situaci stabilizovat.

Antonov - Giraudet (Saab 99) - Midnight Sun Rally 2010

Simon Long z North One Sport navíc přiznal, že bude potřeba zamířit se šampionátem i do ostatních teriotií a snížit tak počet podniků v Evropě. „Nevidím to jako drastickou revoluci, ale když se podíváme na kalendář, tak je až příliš Evropskocentrický. V dlouhodobějším hledisku se potřebujeme zaměřit i na jiné závody mimo Evropu, které jsou ekonomicky silné, jako například Rusko, Čína, Indie a Brazílie,“ prozradil Long.

„V následujících pěti letech zůstane v kalendáři 12-14 závodů a je možné, že jeden nebo dva z těch současných nebudou zařazeny. U některých závodů jsou otazníky, proto jsme požádali všechny pořadatele, ať nám představí své plány do budoucna. Není to o tradici, ale o zvyšování hodnot,“ dodal.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
19.02.2011 13:35
Mirekfric
Může i nemusí. Všude není taková hustota zabydlení jako v Evropě, taková dopravní dostupnost a obyvatelstvo tolik mobilní. V době televize a internetu opravdu není pro reklamu značky rozhodující počet lidí u trati. Bohužel je to tak, že soutěž s dvaceti auty v Číně ve výsledku znamená pro automobilky daleko víc než se tři sta auty v Itálii.
19.02.2011 13:23
ajaj
... a počet lidí kolem tratě evidentně taky ne :-)
19.02.2011 11:43
Mirekfric
Plhusi, počet aut na strtu neříká o marketingové efektivitě takového závodu vůbec nic.
19.02.2011 08:56
Gurun
Více závodů mimo Evropu je správná cesta. To, že momentálně na mimo evropských soutěžích startuje méně posádek, nejde do budoucna brát jako argument.
18.02.2011 23:28
Plhus
A o tom,jak je to dobrá cesta,závodit mimo Evropu svědčí například Mexico...
18.02.2011 16:52
Mirekfric
Ono je to kapku naopak. V Rusku se loni prodalo 1,91 milionu aut a celý trh rostl o 30% (440 tisíc aut), což tempem růstu předčí jen Čína. Každá automobilka má na ruském trhu velký zájem. Motorsport stále je především marketingový nástroj. Trh s automobily v EU a USA dlouhodobě klesá a už nejspíš významného růstu nikdy nedosáhne. Pro velké automobilky je tak tlak na prodeje na trzích s velkým potenciálem růstu nutný a od samých počátků motorismu je sport jednou z nejdůležitějších aktivit podporujích prodeje.

Je prací promotéra zájem mezi lidmi vytvořit, potenciál tam je obrovský a říct, že tam lidi WRC nezajímá a proto tam nepůjdeme, je laciná výmluva.

18.02.2011 15:59
Mara
Pokud chtějí zvýšit úroveň MS i celosvětové povědomí o ní, nesmí se zbavovat klasických závodů jako Monte, Korsika nebo Sanremo s tím, že je nahradí sice bohaté, ale nikoho nezajímající soutěže. IRC už to pochopilo, když postupně vypustilo Rusko, Čínu i Jihoamerické experimenty.
18.02.2011 15:58
Mara
Hodně těžko prorazí s rally v zemi, která nemá rally kořeny. Na okruh F1 můžou nahnat zbohatlíky, kteří se nevěnují závodu, ale berou to jako společenskou věc. Těžko je ale vyženou ven do přírody.
18.02.2011 15:57
Mara
Už několikrát se prokázalo, že exotické závody jako Čína, Rusko, Jordánsko nebo Japonsko jsou sice pěkné přírodou, ale úroveň závodů a celosvětový zájem o ně je nulový.
18.02.2011 15:46
marty66
Z toho může profitovat zas jedíně IRC. Od příštího roku se tam pojedou S2000 1.6T,tudíž téměř totožné s WRC.A podniky jsou,myslim,rozloženy smysluplněji,ale zároveň dostupněji pro většinu fanoušků.
toplist