www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 20. srpna 2025, Svátek má Bernard, zítra Johana |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama |
Mistrovství světa 2011Riddle: Mini WRC bude tvrďákDebut nového Mini kategorie WRC se nezadržitelně blíží a tak tým Prodrive, který je zodpovědný za jeho vývoj, svůj vůz neustále testuje a vylepšuje. Aktuálně v okolí španělské Sevilly. Manager technického oddělení Nigel Riddle vysvětluje, čím tým Mini WRC právě prochází. Nigele, váš tým čekají ještě před prvním závodem tři intenzivní testy, na co se budou zaměřovat? Nigel Riddle: „Nyní je to všechno o nalezení optimálního nastavení pro podmínky, jaké budou panovat při našem debutu na Rally d'Italia Sardegna. Když jsme s vozem v září minulého roku poprvé vyjeli, všechno pro nás bylo nové. Museli jsme nejprve zjistit, jak se vůbec auto chová v různých podmínkách a jakým způsobem reaguje na zásahy techniků a inženýrů. Jezdci a technici pro toto musejí mít cit. Poté přišly na řadu zátěžové testy, při kterých se zjišťovalo, kolik toho ten který komponent vydrží a jakou zátěž snese. Poté přichází fáze finálního ladění a nastavování pro specifické podmínky konkrétních závodů. A přesně v této etapě se nyní nacházíme.“ Zmínil jste charakter vozu – jaký vlastně ve zkratce je? Riddle: „Jedním slovem tvrďák. Testovací prototyp Mini WRC se zatím ukazuje jako velice spolehlivý a odolný vůz, který během těch několika měsíců zatím neukázal žádné stinné stránky. Jsme z něj nadšení od samého počátku a tento pocit v nás zůstal i v průběhu následujících náročných testů.“ To zní, jako by mini bylo superauto. Může takové vůbec existovat? Riddle: „Všichni se snažíme o dokonalost, ale té lze těžko dosáhnout. Na testech se vždycky ukáže něco, s čím jsme nepočítali nebo co nás překvapí. Ale od toho ty testy jsou. Zkoušíme auto a ono zkouší nás. Zatím jsme ale velmi spokojení s tím, čeho jsme dosáhli. Avšak až první ostrá rally nám ukáže, jak na tom ve srovnání s konkurencí doopravdy jsme.“ Nyní jste ve fázi detailního nastavování. O co přesně jde? Riddle: „Je to všechno o nalezení kompromisu mezi spolehlivostí a rychlostní. Můžete nastavit auto tak, že bude nezničitelné, ale taky tak, že bude rychlé. Každý z těchto úkolů je sám o sobě docela snadný, oříškem je vhodně je zkombinovat. A na to potřebujete zkušenosti, intuici a dobrou zpětnou vazbu od jezdců. Každá rally je jiná, takže auto je pokaždé nastavené odlišně. Správný setup pak může v závodě poskytnout velkou výhodu.“ Nyní nás dělí jen pár týdnů od prvního startu, je to na atmosféře v týmu poznat? Riddle: „Ano, očekávání a napětí vzrůstají. V prosinci se nám start sezony zdál na hony vzdálený, ale od začátku roku týmové hodinky tikají čím dál hlasitěji. Tým se čím dál víc soustřeďuje na samotné rally a na úspěch v nich, bez toho to ve sportu nejde. Nyní už jsme v bodě, kdy se všichni soustředí na debut v Itálii.“ -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|