www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství Evropy 2011

Yağiz Avci vyhrál Bosphorus Rally

7. června 2011 • 12:45

Po dlouhých dvanácti letech se stal vítězem tureckého dílu evropského šampionátu domácí pilot. Jezdec tureckého Fordu Yağiz Avci tak navázal na poslední prvenství Volkana Isika, který na něj dosáhl v roce 1999 za volantem Toyoty Celicy GT Four.

Yağiz Avci - Bahadir Gücenmez (Ford Fiesta S2000) - Bosphorus Rally 2011

Mladík Avci to však rozhodně neměl jednoduché. Jeho hlavní prioritou byl souboj s Burakem Cukurovou o body do domácího šampionátu, ve velmi pěkném světle se pak předvedlo trio pravidelných účastníků ME Renato Travaglia, Luca Betti a Maciej Oleksowicz.

V podstatě od úvodních rychlostních zkoušek se mezi touto čtveřicí sváděl napínavý vteřinkový souboj. Poté, co na asfaltovém úseku úvodní zkoušky druhé etapy havaroval Burak Cukurova, mohl si Yağiz Avci dovolit přestat se soustředit na domácí šampionát a naplno se zapojit do souboje o vítězství.

Napínavý vteřinkový souboj o vítězství nakonec rozhodly záludnosti na trati a z toho plynoucí defekty a problémy. Nejhůře v tomto ohledu dopadl Renato Travaglia, který startoval s Fordem Fiesta S2000 z italské stáje Pro Race, protože jeho obvyklá Škoda Fabia S2000 nebyla k dispozici. Na desáté rychlostní zkoušce krátce před cílem najel ve stopě na obrovský kámen a poškodil na svém voze chladič a podvozek. Do cíle testu ještě dojel, vyteklá voda však znamenala konec všech nadějí.

Luca Betti - Maurizio Barone (Peugeot 207 S2000) - Bosphorus Rally 2011

O dalších pořadích rozhodoval počet defektů - vítězný Avci neměl žádný, stříbrný Luca Betti měl jeden defekt, bronzový Maciej Oleksowicz měl dva defekty. Bramborová příčka připadla mladíkovi Muratu Bostancimu, který za volantem Fiesty S2000 nahradil zraněného Yurdakula. Přestože měl před soutěží pouze krátký test, již odzačátku dokazoval, že jeho nominace na loňský Pirelli Shootout ve Španělsku nebyla náhodná. V rámci druhé etapy dokonce vyhrál jednu rychlostní zkoušku, načež byl vedením týmu zklidňován, aby zbytečně neriskoval a získal co nejvíc zkušeností. Zbytek soutěže tedy pro něj probíhal v poklidu, jediným vzrušením tak bylo rozbité čelní sklo po otevření špatně zajištěné kapoty.

Páté místo a třetí v rámci mistrovství Evropy si připsal Szymon Ruta startující opět s Peugeotem 207 S2000. Ten si připsal nechvalný rekord celé soutěže - během šestnácti rychlostních zkoušek dokázal nasbírat celkem pět defektů. Až šesté skončilo nejrychlejší produkční auto. Celkem nevýrazné výkony domácích pilotů s Mitsubishi a Subaru rozčeřil jen veterán Ercan Kazaz za volantem Mitsubishi Lancer Evo X.

Antonín Tlusťák - Jan Škaloud (Fiat Grande Punto S2000) - Bosphorus Rally 2011

Na sedmém místě skončil jediný český zástupce Antonín Tlusťák. Společně s Janem Škaloudem tentokráte využili nabídky místního Pegasus Rally Teamu na start s Fiatem Grande Punto S2000. To jim dopomohlo vyhnout problémům s dopravou vlastního vozu do Turecka (např. kamion se závodním vozem Dimitara Ilieva zůstal na hranicích a sympatický Bulhar tak byl odsouzen pouze do role diváka). Na trati byly znát malé zkušenosti zádveřického pilota se šotolinou, obzvláště v rychlejších pasážích a na dlouhých skocích byla jeho jízda až moc opatrná. Na závěr první desítky se mezi domácí Soyla a Küra vklínil loňský bulharský účastník JWRC, který si při svém návratu do mistrovství Evropy připsal vítězství v rámci kategorie vozů s jednou poháněnou nápravou.

Výsledky Bosphorus Rally 2011

---

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist