www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 21. května 2024, Svátek má Monika, zítra Emil

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Intercontinental Rally Challenge 2011

Zamíří Škoda do WTCC?

5. září 2011 • 23:20

Příznivci seriálu mistrovství světa jsou již teď, necelé dva roky před ostrým debutem Pola WRC, nažhavení na nový impuls, který německá značka do skomírajícího seriálu vnese. Ambiciózní plány modrobílé stáje jsou po letech stagnace nejvyššího seriálu opravdu potřebnou injekcí, jenže každá mince má i druhou stranu. A tou je – bohužel pro českého fanouška - domácí Škoda.

Škoda Octavia RS týmu TH Motorsport pro BTCC 2012

Český tým již třetím rokem úspěšně bojuje v seriálu IRC se svou Fabií S2000, daří se mu i v klientské oblasti, kdy se závodní škodovky podařilo prodat už několika desítkám privátních týmů. Není to tak dávno, co se celkem nahlas mluvilo o blížícím se představení turbo-fabie s motorem 1,6 l, která by následovala letos inovovaná pravidla pro kategorii S2000. Jenže jen pár dní po představení nového programu Volkswagenu v MS byl projekt přeplňované závodní škodovky ve prospěch mateřské značky zastaven. Polo WRC tedy bude přímým nástupcem fabie a co víc, kromě technického základu vozu si VW od Škody ‚vezme‘ i celou disciplínu - rally.

Jenže co s českou značkou dál? Německý koncern se patrně nevydá cestou, kterou razí francouzská skupina PSA. Tedy že Citroën disponuje špičkovým WRC a Peugeot ‚lidovější‘ dvoutisícovkou. Vnitřní politika německé firmy se totiž asi nesmíří se situací, kdy by byli dva kohouti v jednom kurníku, takže bude česká značka patrně odsunuta jinam. A podle sílících hlasů to vypadá na okruhové mistrovství světa WTCC. Tedy tam, odkud před rokem zmizela další koncernová značka Seat.

Podle dostupných informací by se Škoda měla na okruzích zabydlet od roku 2013, to znamená v době, kdy VW nastoupí do mistrovství světa. Zatím není jasné, s jakým modelem, v úvahu prý ale připadá i reprezentativní limuzína Superb. Zajímavostí je, že na soukromé bázi se Škoda objeví na okruzích už příští rok - díky stáji TH Motorsport bude Octavia RS kroužit po autodromech britského šampionátu BTCC. Každopádně to vypadá, že jak rychle hvězda Fabie S2000 zazářila, tak rychle i zhasne. Český veleúspěšný soutěžní vůz patrně nebude mít v rally žádného pokračovatele a stejně tak se blíží i konec zelené tovární stáje na poli automobilových soutěžích.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
09.09.2011 18:24
slonikyta
Nám, kterým krabice neimponuje, ale spíše "šípové" ozubení, je to vlastně vcelku jedno...jen nám bude dalších deset let chybět hledání potenciálu, který snad najdete místo Seatu ve VWTC (či jak to budete psát), či u Impromatu se slepicí (malou - jak jsem vyrozuměl ...)
Ještě štěstí pro vás, že je to tady autosport a ne rallye sport!
09.09.2011 13:20
Karbonyl - moderátor
Furt lepší, když to VW 'pohřbí' takhle, než jak to před pěti lety vytunelovali A.S. a M.M. To byla likvidace s velkým L a ještě navíc prasečina.
09.09.2011 12:21
Gurun
Já osobně se domnívám, že to byla vůbec nejlepší privatizace v ČR v polistopadovém období, resp. nejpodařenější. Ale zpět k tématu. Pokud Škodovka díky rozhodnutí mateřského koncernu opustí rallyovou scénu, tak jim nikdo neodpáře nálepku hrobaře tohoto sportovního odvětví ve Škodovce a je jedno v jakém, že to bylo roce. Prostě ho zlikvidovali.
09.09.2011 11:34
Mirekfric
VW navíc nejen zachoval značku jako plnohodnotnou automobilku s poměrně velkou samostatností, ale i výrazně rozšířil vývojovou základnu, která dneska funguje pro celý koncern. To já osobně pokládám za nejvýznamnější plus pro mě jednoznačně úspěšné privatizace Škody.
09.09.2011 11:06
Karbonyl - moderátor
Renault se netajil tím, že by ze škodovky udělal pouze levnou montovnu pro své vlastní vozy. I proto nakonec vyhrál VW, který slíbil zachování české značky.
09.09.2011 10:33
gonzo
Mirku těžko říct jak by Škoda vypadala nebýt VW.
Soutěžní auta měla vždycky,ale asi by to teď bylo na určitě jiné úrovni.
Otázka jak by vypadalo spojení s Renaultem.
09.09.2011 07:35
Gurun
Šmejdi to určitě nejsou, ale snad jim nechcete děkovat za to, že zruší ve Škodovce Motorsport v době kdy se nejvíce daří v jeho historii.
08.09.2011 19:24
Walach
To ale někteří nikdy nepochopí :-)
08.09.2011 10:17
Mirekfric
Člověče, kdyby nebylo těch německých šmejdů, tak motorsport ve Škodovce skončil Favoritem. Nikdy nebyly žádné Kit Cary, žádné WRC ani S2000.
08.09.2011 09:37
clint
němečtí šmejdi
toplist