www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství Evropy 2011

Rallye Príncipe de Asturias kořistí Alberta Hevii

14. září 2011 • 17:30

Letošní ročník Rallye Príncipe de Asturias vyhrál pilot španělské Škody Alberto Hevia, nejrychlejší na trati však byl vítěz národního šampionátu Miguel Fuster, který startoval za volantem supercupového Porsche 911 GT3.

Alberto Hevia - Alberto Iglesias (Škoda Fabia S2000) - Rallye Príncipe de Asturias 2011

Ještě dva roky nazpět patřila španělská soutěž s centrem v Oviedu k soutěžím seriálu IRC, kvůli nedostatku financí se však fanoušci musí spokojit pouze s mistrovstvím Evropy. Zatímco v loňském roce to znamenalo pouhopouhé tři posádky navíc, v letošním roce to již bylo více než dvojnásobek.

Rallye Príncipe de Asturias mívá tradičně špatně bezpečnostně zajištěné, ale velice pěkné rychlostní zkoušky, které v letošním roce zalilo až nezvykle slunečné a teplé počasí. To jenoznačně nahrávalo Miguelu Fusterovi a jeho pětisetkoňovému Porsche 911 GT3. Tento speciál, jehož provoz vyjde o třetinu dráž než S2000, se na suchých tratích choval jako ryba ve vodě a přestože po shakedownu potrápily Fustera problémy s motorem, suverénně kraloval oběma etapám a zaslouženě byl nejrychlejší.

Jeho dva největší soupeři ve španělském šampionátu by měli být Alberto Hevia a úřadující světový šampion SWRC Xevi Pons. Oba se však přiznali, že zatímco v minulých sezónách se proti vozům GT dalo i za sucha jakžtakž jet, po povolení kontroly trakce je to bez deště téměř nereálné.

I tak slibovali domácí jezdci zajímavé souboje se špičkou mistrovství Evropy, což naznačil už shakedown. Bohužel, pouze naznačil. Hned od úvodních kilometrů se situace hodně zjednodušila. Alberto Hevia totiž hned na začátku utekl svým konkurentům a svůj náskok si bezpečně udržoval.

Miguel Fuster - Ignacio Aviñó (Porsche 911 GT3) - Rallye Príncipe de Asturias 2011

Xevi Pons měl problémy s pneumatikami Hankook, které na rozpáleném asfaltu příliš nefungovaly a bojoval tak o stříbro s Jonathanem Pérezem. Druhý den se mírně ochladilo, což byla voda na mlýn pro Ponse, kterým svému soupeři utekl a pojistil si stříbro.

A kde jsou nejrychlejší jezdci z mistrovství Evropy? Své odhodlání bojovat z domácími prokoučoval Luca Betti hned v úvodu, kdy pod dojmem ranního oparu a časného startu zvolil pro první rundu mekčí pneumatiky, které jsou však na zdejších tratích výrazně horší. Větší časová ztráta spojená s výpadkem soupeřů znamenala, že se Betti rozhodl zvolit klidnější tempo a bez problémů dojet si pro vítězství v rámci ME a čtvrté místo absolutně.

Jeho dva největší soupeři se totiž vyřadili hned v úvodu. Jak Maciej Oleksowicz, tak překvapivě hodně rychlý Maciej Rzeźnik totiž na druhé a třetí rychlostní zkoušce urazili kola svých vozů. Do soutěže se vrátili v rámci superally, kde zajížděli velice pěkné časy a potvrdili, že jejich brzké páteční odstoupení soutěži hodně uškodilo.

Pátý absolutně skončil nejrychlejší dvoukolkář Joan Vinyes se Suzuki Swift S1600, který bojoval o páté místo s českým pilotem Antonínem Tlusťákem. Ten po odstoupení svých dvou polských soupeřů a velké časové penalizaci pro Szymona Rutu kvůli problémům s přívodem paliva zvolil obdobnou taktiku jako Betti - v klidu si dojel pro body za druhé místo v rámci mistrovství Evropy.

Konečné výsledky Rallye Príncipe de Asturias

Základní informace Rallye Príncipe de Asturias

Průběžné pořadí mistrovství Evropy

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist