www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2011

Olivier Quesel nejen o uplynulé sezoně

18. listopadu 2011 • 17:30

Na tiskové konferenci ve Versailles, kde byl před pár dny ohlášen příchod Mikka Hirvonena do Citroënu, se šéf Citroën Racingu Olivier Quesnel rovněž rozpovídal o předčasném ukončení kontraktu se Sébastienem Ogierem. Mladý talent byl v letošním roce zdrojem mnoha pnutí ve francouzské stáji a přestože vyhrál celkem pět soutěží, v Citroën Racingu způsobil hodně rozruchu. Quesnel k tomu říká: „Citroën Racing Ogierovi sdělil, že může jít. Přesně tak to bylo i míněno.“

Pane Quesnele, myslíte, že Sébastien Ogier udělal něco špatně, když byl členem týmu?

Olivier Quesnel: „Za sebe se domnívám, že Ogier udělal chybu v Německu. Neměl říkat to, co řekl, když se postavil proti týmové režii, kterou porušil. Vím, že je mladý, a takové věci se prostě stávají. ‚Nashledanou‘ Ogierovi říkáme s dobrými vzpomínkami.“

Jaké kvality jste našli u Mikka Hirvonena?

O.Q.: „Když se podíváte zpět na poslední tři sezony, pokaždé sbíral slušné body do šampionátu. To pomáhá i v týmovém boji o značkový titul.“

Zmínil jste, že Sébastien Loeb bude hlavním jezdcem v boji o titul v roce 2012. Znamená to, že Loeb se opět stává jedničkou a Hirvonen bude číslo dva?

O.Q.: „Loeb je nyní osminásobným mistrem světa. To je něco jiného, než u Mikka. Mikko je velice rychlý, spolehlivý jezdec, který moc často nebourá. Když se podíváte na jeho kvality, tak je jasné, že budou tvořit spolu s Loebem pro Citroën Racing ideální pár.“

Na začatku roku jste se nechal slyšet, že máte trochu těžkosti s vyrovnanými týmovými posty obou Sébastienů. Je to teď před další sezonou opět problém?

O.Q.: „Na začátku roku 2011 se počítalo s tím že Loeb po této sezoně skončí. Navíc v té době dostal Ogier hodně dobrou nabídku od Fordu, takže jsme zkrátka potřebovali, aby Ogier zůstal u nás pro případ, že Loeb opravdu přestane závodit. Ogier souhlasil a jezdil za nás i za míň peněz, než kolik nabízel Ford, stejná pozice jako u Loeba ale byla podmínkou. Potom přišla Sardinie, kde Loeb řekl, že bude pokračovat dál. Tehdy se situace změnila.”

Sébastien Loeb na tiskové konferenci řekl, že navenek bylo jezdecké rivality víc, než kolik jí bylo doopravdy…

O.Q.: „S tím souhlasím. Co se dělo uvnitř týmu, nebylo to, co se psalo v novinách.“

Jak závažné pro vás a Citroën byly otázky týkající se startovních pozic?

O.Q.: „Největším problémem v roce 2011 bylo pravidlo, které určovalo startovní pořadí a způsobovalo nám problémy s čištěním trati. Od začátku jsem byl proti a trochu jsem doufal, že se FIA vrátí k otáčení startovního pole. Tím by se problém vyřešil, ale Malcolm Wilson byl proti. Pro něj tento problém letos de facto neexistoval a FIA ponechala celou situaci tak, jak je.“

Byl pro tovární tým Citroën rok 2011 tím nejtěžším ve vaší kariéře?

O.Q.: „Myslím, že sezona 2009 byla ještě náročnější. I přes pět vítězství na začátku roku tehdy Loeb vyhrál jen rozdílem jediného bodu před Hirvonenem. Stal se šampionem až v poslední den celého šampionátu. Letos to šlo až do Německa v pohodě. Pak ale přišla Austrálie, kde nás vyřadily havárie. Ve Francii se tak nějak počítalo s dalšími pětadvaceti body pro Loeba, ale přišla pro změnu porucha motoru. Mělo se rozhodnout na posledních dvou podnicích. Naštěstí ve Španělsku Loeb vyhrál a ve Walesu Mikko brzy odstoupil.“

Nedávná tisková konference Citroën Racingu přinesla odpověď na řadu otázek, na mnoho dalších ale nikoliv – jednou z těch nejpodstatnějších je to, zda se potvrdí domněnky o odchodu Oliviera Quesnela z jeho pozice. Na rozuzlení nezbývá nic jiného, než čekat.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist