www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2012

Předpisy českých soutěží pro rok 2012

3. ledna 2012 • 09:00

Již koncem tohoto týdne odstartuje Mediasport mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Ještě před zahájením Jänner Rallye jsou k dispozici řády pro rally v nadcházející sezóně 2012.

Roman Kresta - Petr Gross (Škoda Fabia S2000) - Barum Czech Rally Zlín 2011

Co se oproti loňsku změnilo?

Technika

V loňském roce byly poprvé zavedeny zbrusu nové třídy. Pro letošní rok doznávají pouze kosmetických změn. Vozy S2000-Rally s motorem 1,6 turbo byly ze třídy 1 přeřazeny do třídy 2 a byl jim pro tento rok stanoven rozměr restriktoru na 30mm. Společně s vozy GT třídy 4 pak budou moci v letošním roce premiérově bodovat do velkého i malého šampionátu. I nadále zůstala vypsána kategorie vozů s pohojen dvou kol (2WD), oproti minulosti je však zrušeho hodnocení skupin A, N a S2000.

Objemové třídy vypsané v ČR
2S2000-Rally (přeplňovaný motor 1.6 l)
S2000-Rally (atmosférický motor 2.0 l)
Vozy R4
3Vozy skupiny N nad 2000 cm3 (dříve N4)
4Vozy RGT
5Vozy skupiny A nad 1600 cm3 a do 2000 cm3
Super 1600
R2C (nad 1600 cm3 a do 2000 cm3)
R3C (nad 1600 cm3 a do 2000 cm3)
R3T (do 1600 cm3 / jmenovitý)
R3D (do 2000 cm3 / jmenovitý)
6Vozy skupiny A nad 1400 cm3 a do 1600 cm3
R2B (nad 1400 cm3 a do 1600 cm3)
Vozy kit-car nad 1400 cm3 a do 1600 cm3
7Vozy skupiny A do 1400 cm3
Vozy kit-car do 1400 cm3
8Vozy skupiny N nad 1600 cm3 a do 2000 cm3
9Vozy skupiny N nad 1400 cm3 a do 1600 cm3
Vozy R1B (nad 1400 cm3 a do 1600 cm3)
10Vozy skupiny N do 1400 cm3
Vozy R1A (do 1400 cm3)
11Vozy skupiny A nebo N s přeplňovaným motorem Diesel do 2000 cm3
R3D (do 2000 cm3 / jmenovitý)
12Vozy skupiny S do 2000 cm3
13Vozy skupiny S nad 2000 cm3

Třídy 11, 12 a 13 jsou jen ve sprintech, R3D tam nepatří do třídy 5.

Jezdci

Obdobně jako v loňském roce, i letos mají zahraniční jezdci mající zájem o body povinnost se zaregistrovat až do uzávěrky přihlášek na třetí podnik, stejné pravidlo pak musí uplatnit ti zájemci o bodování ve sprintovém šampionátu, kteří skončili v loňském MMČR do 20. místa. Po loňských nejasnostech bylo zavedeno pravidlo, že jezdec se může odhlásit z registrace nejpozději před prvním startem. Vzhledem k navýšení počtů podniků v MMČR se pak bude dle platných regulí započítávat šest nejlepších výsledků z osmi. Nebude-li z jakéhokoliv důvodu odjeta rally v plném rozsahu, budou do mistrovství přiděleny body normálně pod podmínkou, že pořadatel vydá konečné oficiální výsledky a bude odjeto více než 50 % plánované celkové délky RZ. Při odjetí 25 až 50 % plánované celkové délky RZ budou přiděleny poloviční body. Odjede-li se méně než 25 % celkové délky RZ, nebudou přiděleny žádné body.

Priority pro rok 2011
FIA PECH Václav
ASN ARAZIM Václav
BĚHÁLEK Daniel
BUJÁČEK Martin
ČERNÝ Jan
DUNOVSKÝ Václav
JAKEŠ Miroslav
KOPECKÝ Jan
KRESTA Roman
ODLOŽILÍK Roman
ORSÁK Jaroslav
PETÁK Josef
PROKOP Martin
SEMERÁD Martin
ŠLEHOFER Jan
ŠTAJF Vojtech
TARABUS Jaromír
TLUSŤÁK Antonín
VALOUŠEK Pavel

Ostatní pravidla

I přes velkou snahu se nakonec nepodařilo v předpisech pro Regionální šampionáty vrátit počet průjezdů při seznamovacích jízdách na tři průjezdy. A tak zatímco české řády hovoří i pro sezónu 2012 o třech průjezdech, podniky, které se musí řídit nadřazenými regionálními předpisy (Jänner, Šumava, Krumlov, Hustopeče, Bohemia, Barum), budou moci mít k dispozici jen dva průjezdy. Dále byly opět upraveny předpisy pro maximální povolené zpoždění mezi časovými kontrolami na 15 minut, respektive třicet minut za jednu sekci. Významnou změnou je i uvolnění délky servisů mezi rychlostními zkouškami, kdy pořadatel nyní může využít libovolnou hodnotu v rozmezí 15-30 minut.

Kompletní znění předpisů pro sezónu 2012 naleznete ZDE.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist