Anketa
Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy?
|
Intercontinental Rally Challenge 2012
Změna bodování v Intercontinental Rally Challenge
Po loňském trochu experimentálním ročníku se rozhodli organizátoři seriálu Intercontinental Rally Challenge poupravit předpisy pro bodování, na základě kterých se bude rozhodovat o titulu letošního šampiona.
Oproti sezóně 2011 vypadly z kalendáře Rallye Monte Carlo a Rally Scotland, naopak byly do něj zařazeny podniky v Irsku, San Marinu, Rumunsku a Bulharsku. Tím se navýšil počet podniků na celkových třináct. Eurosport Events se proto rozhodli navýšit počet bodovaných výsledků ze sedmi na osm.
Hodně kontroverzní bylo pravidlo udělující násobené body na posledních dvou soutěžích seriálu, což výrazně dopomohlo k titulu norskému mladíkovi Andreasi Mikkelsenovi. I tuto část pravidel se rozhodli organizátoři přehodnotit, nově se budou udělovat dvojnásobné body pouze z posledního závodu na Kypru.
Poslední opravdu zásadní změnou v předpisech je umožnění bodování vozům S2000 s motorem 1,6 Turbo při dodržení všech předpisů pro regionální šampionáty včetně maximální povolené velikosti restriktoru 30 mm.
-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentáře
infoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
Bude stačit, když je nikdo nebude z MMČR vyhánět ;-)
To ajaj: Zkus předložit konkrétní návrhy, jak přitáhnout více posádek do MMČR?
Chápu, ale řešením není umělý zvyšování "bodové" úrovně, ale zvyšování skutečné konkurence. Pokud nám bude jezdit 40-50 aut v mistráku, pak potřebujeme(?) koeficienty, neboli berličky. Napadne někoho dávat vyšší koeficient třeba poslednímu Vsetínu ve sprintech, nebo Jeseníkům? Ani to nikoho nenapadlo, protože aut tam bylo dost, že? ;-) Ale u Příbrami se o tom uvažovalo a uvažuje? Proč? Proč neubrat na administrativních a finančních bariérách a máme po koeficientech a naopak budeme mít plný startovky. Ale to by chtělo používat logiku a rozum, ne umělý výmysly...
Koeficienty tak, jak fungovaly v našem mistráku nebo v ME,. to bylo peklo. Nicméně s ohledem na současnou situaci má smysl mírně(!) zvýhodňovat poslední soutěže sezóny, jinak o ně je vždy menší zájem a kalendář se i díky tomu hrozně zhušťuje a všichni se snaží pořádat závody na jaře a ne na podzim. Jänner či případně jetý sprint v rámci velkého mistráku jsou soutěže natolik specifické, že i pro ně by mohlo jisté odlišení existovat. Pochopitelně platí, že co nejvíc podniků se pojede za stejné body, tím líp.
-xp-: koeficienty jsou peklo. Já jsem jásal, když zmizely. Proč by měla mít Jaenner stejnej koeficient, jako náš oblíbenej Pačejov, nebo dokonce Kopná? Snad by to řešily koeficienty přidělované zpětně, podle faktické konkurence, ale to by neupočítal ani rumburakovskej computer Kecálek :-)
...a klidně i opačně. Chce nějaká zahraniční soutěž (Janner) do českého mistráku? Může, ale dáme jí bodový koeficient 0,5. Chtějí jezdci nějaký sprint do MMČR? Dobře, ale taky za poloviční body. Všechno je řešitelné, jen chtít.
Koeficienty ano, ale ne takové, které by znehodnotily zbylý mistrák. Tj. pro Kypr koef. 1,5 a případně loni pro Skotsko koef 1,25, to jako proč ne. Totéž klidně i v českém mistráku, 1,25 pro Barumku a Jeseníky a 1,5 pro Příbram a Vsetín. Ale ne víc.
Já osobně nemám s koeficienty problém. Buď na Kypru pojedou tři, čtyři top auta, které budou brát velice 'laciné' body a bude to vcelku nudná soutěž, nebo se tam frkne koeficient, který přiměje přijet i jiné týmy a bude z toho plnohodnotná atraktivní rally, jak ukázal minuý ročník. Podotýkám, že je to v pořádku u Kypru, ne u Skotska, takže letošní omezení koeficientů jen na Kypr vítám.
Na druhou stranu, v jiných sportech to máš dáno třeba tak, že vrchol je jeden závod mistrovství světa, který je ale každý rok někde jinde a v jiných podmínkách, kdežto tady se kalendář opakuje pořád víceméně stejně...
|
|